Skocz do zawartości
Quercus78

ZETOR 9540 amortyzacja podnośnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Quercus78    5

Czy wymieniał ktoś wałek skrętny przy podnośniku, ten co osadzone jest na nim mocowanie łącznika centralnego ?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60
(edytowany)

jest on dość  drogi a jak pękł to polecam włożenie metalowego klocka między uchwyt mocowania śruby rzymskiej a korpus podnośnika.

Tak w ogóle kiedykolwiek korzystałeś z regulacji siłowej podnośnika czy chcesz wyeliminować efekt pękniętego drążka. Dodam ,że jak używasz ciągnika w wycinaku kiszonek to dość szybko pęka ten wałek , bo wiadomo jak dobijasz tyłem do pryzmy to spora część siły idzie na śrubę i łącznik w podnośniku.

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

U mnie jakiś magik wyjął go całkowicie. Jak rozebrałem żeby zobaczyć czemu uchwyt tak lata to drążka nie ma tylko sama tuleja. A ten wałek skrętny nie ma też za zadanie amortyzować jak np jedziesz z podniesioną maszyną po dołach albo szarpnięcia w czasie pracy? Wycinaka do kiszonek nie używam.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    60

może efekt uboczny to amortyzacja , ale jego zadanie to regulowanie zagłębienia narzędzi  jak ustawisz  tą krótką dźwignię  na M lub D czyli podczas tzw regulacji siłowej.

W zależności od siły działającej na śrubę rzymską narzędzie jest lekko podnoszone aby utrzymać zadaną głębokść pracy albo zlikwidować poślizg kół ciągnika . Siła jest przenoszona na ten właśnie drążek skrętny . Nie wiem jak w tym modelu ale powinien dać się wyciągnąć z  bocznych  pokrywek i  z tuleji bez rozbierania całego podnośnika. Jeden frez wchodzi w ruchomą tuleję a drugi w nieruchomą pokrywę .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Dzięki za zaintereswanie tematem i odpowiedzi. Wałek zamówiłem, drogi jak cholera , ale trudno jak go niebyło wcale to teraz będzie i zobaczę czy mi to coś poprawi czy nie :)


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

daj znać jak już uporasz się z wymianą

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

OK. Narazie czekam na części, miały być w piątek.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

no ale musiałeś rozbierać cały plecak czy to poszło od zewnątrz ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

dało radę od zewnątrz. mam wrażenie że ta tuleja co jest u mnie to nie to nie od tego ciągnika bo jest za krótka, ale dotoczyłem dystans i jest OK.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

a może masz sposób na ściągnięcie lewego ramienia podnośnika . Cieknie z uszczelniacza ,ramię sztywno siedzi i nie ma jak chwycić ściągaczem bo luz jest w milmetrach!

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

U mnie zeszło bez problemu więc się nad tym bardzo nie zastanawiałem. Uszczelnacz wymieniłem, ale na nic to się zdało bo już cieknie z powrotem.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

do autora tematu ten dotoczony dystans zastosowałeś z prawej czy z lewej strony bo u mnie jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Troche późno zauważyłem. Dystans założyłem z prawj strony. Do dzisiaj wszystko OK


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Lepiej późno niż wcale ja też dotaczałem tuleje tylko że w moim przypadku wałek był cały po prostu się przesunął i frezy nie łapały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Nie pamiętam dokładnie , ale chyba coś koło 300 zł. Był na allegro


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peperol    0

witam chłopaki ja mam 10540 i muszę wymienić wałek sprzęgłowy wszystko jest już rozebrane ale nie wiem czy z tyłu na nim nie siedzi jakiś pierścień  bo do przodu nie idzie nara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jac00
      Witam!!
      Jestem nowym - starym użytkownikiem tego forum, bo zaglądam tu od ok 2 lat. Teraz jednak sytuacja zmusiła mnie do rejestracji.
      Drodzy Koledzy, głównie użytkownicy proximy 75 bo ten ciągnik posiadam, mam problem z podnośnikiem. Niby wszystko jest ok, ładnie podnosi, nie opada ale problem jest przy opuszczaniu. Otóż, podczas pracy z ciężkimi maszynami (waga powyżej 600 -700kg) nie można normalnie opuścić maszyny. Przy niewielkim ruchu dźwigni maszyna opada do zadanej wysokości bezwładnie. Takie działanie powoduje że przodek ciągnika aż odrywa się od ziemi. A jeżeli puści się maszynę do samego dołu to bym porównał do tego jak ktoś wyrzucał w akademiku telewizor z okna (wielkie łuuuup!!). Sęk w tym że w ten sposób można np. połamać lemiesze czy inne elementy robocze. Stąd moje pytanie, bo widziałem w galerii że pracujecie cięższymi maszynami, czy mam wyjątkowy egzemplarz czy ten typ tak ma??
      Zapraszam do dyskusji B)
    • Przez mens
      jaki olej do silnika 
      olej aral traktoral 10 w40 
      czy olej platinum agro basic 15w40 -- w u dilera polecali platinum 
    • Przez krystek1992
      Mam Zetorka 9641 i mam z nim problem mały. Co jakiś czas zapowietrza sie mi w nim tylni prawy hamulec. Mechanik mówił że trzeba instalacje uszczelnić. No i właśnie nie wiem gdzie to trzeba uszczelnić, jak i czym. Może ktoś już z tym sie spotkał, bardzo bym prosił o pomoc.
    • Przez kris14
      Witam.
      Przeglądając dzisiejszą dostawę fachowych czasopism rolniczych znalazłem informację że Zetor w "dalszej perspektywie" chce rozpocząć produkcję nowych, małych, prostych modeli które nazwie Zetor Major.
      Miały by być to ciągniki o mocach 50-70KM.
       
      Co najciekawsze, producent chce zastosować w nich silniki Zetor, Perkins i John Deere.
       
      Myślę że ten temat będzie dobrym miejscem do dyskusji i zbierania wszystkich informacji o tej serii.
       
      Pozdrawiam.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.