Skocz do zawartości
Quercus78

ZETOR 9540 amortyzacja podnośnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Quercus78    5

Czy wymieniał ktoś wałek skrętny przy podnośniku, ten co osadzone jest na nim mocowanie łącznika centralnego ?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

jest on dość  drogi a jak pękł to polecam włożenie metalowego klocka między uchwyt mocowania śruby rzymskiej a korpus podnośnika.

Tak w ogóle kiedykolwiek korzystałeś z regulacji siłowej podnośnika czy chcesz wyeliminować efekt pękniętego drążka. Dodam ,że jak używasz ciągnika w wycinaku kiszonek to dość szybko pęka ten wałek , bo wiadomo jak dobijasz tyłem do pryzmy to spora część siły idzie na śrubę i łącznik w podnośniku.

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

U mnie jakiś magik wyjął go całkowicie. Jak rozebrałem żeby zobaczyć czemu uchwyt tak lata to drążka nie ma tylko sama tuleja. A ten wałek skrętny nie ma też za zadanie amortyzować jak np jedziesz z podniesioną maszyną po dołach albo szarpnięcia w czasie pracy? Wycinaka do kiszonek nie używam.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    60

może efekt uboczny to amortyzacja , ale jego zadanie to regulowanie zagłębienia narzędzi  jak ustawisz  tą krótką dźwignię  na M lub D czyli podczas tzw regulacji siłowej.

W zależności od siły działającej na śrubę rzymską narzędzie jest lekko podnoszone aby utrzymać zadaną głębokść pracy albo zlikwidować poślizg kół ciągnika . Siła jest przenoszona na ten właśnie drążek skrętny . Nie wiem jak w tym modelu ale powinien dać się wyciągnąć z  bocznych  pokrywek i  z tuleji bez rozbierania całego podnośnika. Jeden frez wchodzi w ruchomą tuleję a drugi w nieruchomą pokrywę .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Dzięki za zaintereswanie tematem i odpowiedzi. Wałek zamówiłem, drogi jak cholera , ale trudno jak go niebyło wcale to teraz będzie i zobaczę czy mi to coś poprawi czy nie :)


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

daj znać jak już uporasz się z wymianą

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

no ale musiałeś rozbierać cały plecak czy to poszło od zewnątrz ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

dało radę od zewnątrz. mam wrażenie że ta tuleja co jest u mnie to nie to nie od tego ciągnika bo jest za krótka, ale dotoczyłem dystans i jest OK.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

a może masz sposób na ściągnięcie lewego ramienia podnośnika . Cieknie z uszczelniacza ,ramię sztywno siedzi i nie ma jak chwycić ściągaczem bo luz jest w milmetrach!

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

U mnie zeszło bez problemu więc się nad tym bardzo nie zastanawiałem. Uszczelnacz wymieniłem, ale na nic to się zdało bo już cieknie z powrotem.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

do autora tematu ten dotoczony dystans zastosowałeś z prawej czy z lewej strony bo u mnie jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Lepiej późno niż wcale ja też dotaczałem tuleje tylko że w moim przypadku wałek był cały po prostu się przesunął i frezy nie łapały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peperol    0

witam chłopaki ja mam 10540 i muszę wymienić wałek sprzęgłowy wszystko jest już rozebrane ale nie wiem czy z tyłu na nim nie siedzi jakiś pierścień  bo do przodu nie idzie nara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sawa
      Witam, mam zamiar zakupić proxime 100, teraz przede mną dobór wyposażenia, myślalem o klimatyzacji i pełnych obciążnikach na przód. Zasadniczo, co myślicie o dodatkowym oświetleniu? czy warto je dobrać? czy warto kupić obciążniki na tylne koła? co one dają? jaki fotel kupić? kto z Was formumowiczów ma proxime z fotelem mechanicznym i jak on się sprawdza? czy warto dopłacić tysiąc złotych do lepszego? Jak nazywają się typy foteli w proximie? jest opcja na traktor bez regulacji kierownicy? czy warto taki kupić, czy jednak dużo dla komfortu daje kierownica regulowana?
       
    • Przez PrzemoO
      Czy próbował ktoś z Was reanimować ten zawór ? Uchodzi mi przez niego powietrze .

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Zapowiada się, że rok 2012 to początek dużych zmian w ofercie ciągników Zetor. W połowie roku mapojawić się nowy model ciągników Forterra z oznaczeniem HSX. Ciągnik będzie wyróżniał się przede wszystkim nową przekładnią z elektrohydraulicznym rewersem. Przekładnia 30/30 będzie miała 5 biegów, dwustopniowy wzmacniacz momentu oraz 2 zakresy. Poza tym dostępna będzie preselekcja wzacniacza momentu, co oznacza, że ciągnik będzie automatycznie zmianiał przełożenia w zależności od obciążenia. Sterowany elektrohydraulicznie WOM będzie można obsługiwać z zewnątrz ciągnika. Poza tym w Forterrach HSX zwiększony zostanie o 100 mm rozstaw osi w porównaniu z dotychczas oferowanymi ciągnikami tej serii. Nowa seria ciągników składać się będzie z 5 modeli o mocy od 90 do 137 KM.
      W 2013 roku Forterra HSX ma być dostępna z czterema prędkościami WOM, amortyzowaną kabiną i zachodzącą na dach szybą przednią, co zwiększy komfort pracy z ładowaczem czołowym. Kolejną nowością, jaką Zetor przygotowuje na rok 2013 jest Forterra HSX HD. W ciągnikach tych rozstaw osi zostanie zwiększony o kolejne 100 mm. Poza tym w ciągniku montowana będzie wydajniejsza hydraulika 80l/min. Forterra HSX HD oferowana będzie z nową, amortyzowaną przednią osią i wielofunkcyjną dźwignią w kabinie, którą zmianiać będzie można m.in. przełożenia. Poza tym konstrukcja najlepiej wyposażonej Forterry będzie przygotowana do zamontowania większego, sześciocylindrowego silnika. Producent nie zdradza więcej szczegółów.
      Wszystkie modele ciągników Zetor Forterra od 2012 r. wyposażone będą w dwa siłowniki wspomagające podnośnik. Zwiększy to udźwig do 6000 kg. Poza tym w podnośniku Bosch z EHR oferowana będzie standardowo funkcja HitchTronic. Po wybraniu tego trybu pracy podnośnik będzie zbierał informację o TUZ i automatycznie regulował parametrami pracy tak, aby głębokość pracy narzędzia nie uległa zmianie [...]
       
       
      Tekst zaczerpnięty z wydania 02.2012 magazynu TopAgrarPolska (str. 180).
       
       
      Hmm.. I co wy na to koledzy?? :rolleyes:
    • Przez darus74
      Witam. Zamierzam kupić Zetora serii x540 . Interesuje mnie jak użytkować wzmacniacz momentu (półbiegi) dwuzakresowy i trzyzakresowy. Konkretnie chodzi oto czy przełączanie między zakresami musi odbywać się przy konkretnie dużych obrotach (jak to jest np. w ursusach i zetorach ciężkich ) i czy używać wszystkich zakresów można na wolnych obrotach silnika. Zwracam się o poradę zwłaszcza użytkowników tych modeli. Osobiście posiadam ursusa 904 i instrukcja wspomina o utrzymaniu wysokich obrotów w momencie przełączania na inny zakres. Denerwuje mnie to a nie zawsze pasuje mi zwiększać obroty. Jeszcze jedno czy można używać tych półbiegów non stop czy tylko krótkotrwale jak w wyżej wspomnianych ciężkich ursusach.
       
    • Przez sznajdik
      Mam problem ze znalezieniem części do wału napędowego do zetora pękł krzyżak a razem z nim ucho od krzyżaka w tej flanszy przy moście co się skręca z dwóch części i nie idzie znaleźć tej flanszy ma ktoś jakiś namiar bo krzyżak daje radę namierzyć
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.