Quercus78

ZETOR 9540 amortyzacja podnośnika

Polecane posty

Quercus78    5

Czy wymieniał ktoś wałek skrętny przy podnośniku, ten co osadzone jest na nim mocowanie łącznika centralnego ?


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jest on dość  drogi a jak pękł to polecam włożenie metalowego klocka między uchwyt mocowania śruby rzymskiej a korpus podnośnika.

Tak w ogóle kiedykolwiek korzystałeś z regulacji siłowej podnośnika czy chcesz wyeliminować efekt pękniętego drążka. Dodam ,że jak używasz ciągnika w wycinaku kiszonek to dość szybko pęka ten wałek , bo wiadomo jak dobijasz tyłem do pryzmy to spora część siły idzie na śrubę i łącznik w podnośniku.

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

U mnie jakiś magik wyjął go całkowicie. Jak rozebrałem żeby zobaczyć czemu uchwyt tak lata to drążka nie ma tylko sama tuleja. A ten wałek skrętny nie ma też za zadanie amortyzować jak np jedziesz z podniesioną maszyną po dołach albo szarpnięcia w czasie pracy? Wycinaka do kiszonek nie używam.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

może efekt uboczny to amortyzacja , ale jego zadanie to regulowanie zagłębienia narzędzi  jak ustawisz  tą krótką dźwignię  na M lub D czyli podczas tzw regulacji siłowej.

W zależności od siły działającej na śrubę rzymską narzędzie jest lekko podnoszone aby utrzymać zadaną głębokść pracy albo zlikwidować poślizg kół ciągnika . Siła jest przenoszona na ten właśnie drążek skrętny . Nie wiem jak w tym modelu ale powinien dać się wyciągnąć z  bocznych  pokrywek i  z tuleji bez rozbierania całego podnośnika. Jeden frez wchodzi w ruchomą tuleję a drugi w nieruchomą pokrywę .

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

Dzięki za zaintereswanie tematem i odpowiedzi. Wałek zamówiłem, drogi jak cholera , ale trudno jak go niebyło wcale to teraz będzie i zobaczę czy mi to coś poprawi czy nie :)


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

daj znać jak już uporasz się z wymianą

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

no ale musiałeś rozbierać cały plecak czy to poszło od zewnątrz ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

dało radę od zewnątrz. mam wrażenie że ta tuleja co jest u mnie to nie to nie od tego ciągnika bo jest za krótka, ale dotoczyłem dystans i jest OK.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

a może masz sposób na ściągnięcie lewego ramienia podnośnika . Cieknie z uszczelniacza ,ramię sztywno siedzi i nie ma jak chwycić ściągaczem bo luz jest w milmetrach!

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Quercus78    5

U mnie zeszło bez problemu więc się nad tym bardzo nie zastanawiałem. Uszczelnacz wymieniłem, ale na nic to się zdało bo już cieknie z powrotem.


Zetor Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

do autora tematu ten dotoczony dystans zastosowałeś z prawej czy z lewej strony bo u mnie jest tak samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    17

Lepiej późno niż wcale ja też dotaczałem tuleje tylko że w moim przypadku wałek był cały po prostu się przesunął i frezy nie łapały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peperol    0

witam chłopaki ja mam 10540 i muszę wymienić wałek sprzęgłowy wszystko jest już rozebrane ale nie wiem czy z tyłu na nim nie siedzi jakiś pierścień  bo do przodu nie idzie nara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj