Skocz do zawartości
miles3147

Zgrzyt przy włączaniu WOM 4514

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
miles3147    7

Witam. Wydaje mi się że w 4514 gdy wciska się sprzęgło to włączenie wałka wom powinno odbywać się bez żadnego zgrzytu . Ja posiadam ten ciągnik od 5 lat no i szczerze mówiąc nie zwracałem uwagi na ten problem ponieważ womu używałem tylko czasami do opryskiwacza gdy C-360 była zajęta , Na minimalnych obrotach tzn. około 400 to jeszcze jakoś udaje się na siłe wepchnąć tą dźwignie . No ale teraz mam tura i pompe do niego na przekaźnik i problem robi się uciążliwy . Może ktoś wie co z tym zrobić . Nie chce remontować trybu od tego wałka bo się zedrze przy czymś takim . Proszę o pomoc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

http://chomikuj.pl/jarek1_1969/*26bull*3b+2+MASZYNY+ROLNICZE+-+instrukcje+i+schematy/Instrukcja+obslugi+URSUS+4512*2c+4514*2c+5312*2c+5314,1021498272.pdf pobierz i tam jest opisane. Jeżeli to nie pomoże to możesz mieć wyciek z wałka ataku skrzyni, olej leci na tarczę II stopnia i się klei, uniemożliwiając włączenie WOM (sam muszę to u siebie zrobić...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

 cześć  miałem ten problem łożysko w pompie igiełkowe się rozleciało co wchodzi końcówka wałka  i był luz i też trzeszczało do czsu aż dźwigni nie urwałem i wałek musiałem dać do napawanie bo były wrzery koszt łożyska 14 zł lub przsuwka się wyrobiła i niechce zazębić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miles3147    7

Trzeba będzie zacząć od wyregulowania 2 stopnia sprzęgła . Ciągnik kupiłem od gospodarza z sąsiedniej wsi , nie używał za bardzo womu. Wiem że rozbieral coś z tyłu w tym ciągniku , możliwe że rozjechał skrzynie . Może coś źle złożył :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

to łożysko jest malutkie i przy wyminie uszczelniacza womu tego z tyłu jak wałek wyjmujesz można go uszkodzić bo jest igiełkowe i jest delikatne drogie nie jest tylko roboty jest ale sprubuj wyregulować, umnie też na wałku dużo nie pracował sprubuj na pustym ciągniku bez podczepiania wałka włączyć bo wtedy przy lekich trzaskach wchodziło a jak założyłem wałek to z dużo większymi oporami włanczałem bo był luz i przesuwka nie popadała  po wyjęciu końcówki były wrzery na wałku i chciłem wyminić ale nie ma w sprzedaży tego typu co ja potrzebowałem bo mieli tylko do nowszych typów  i napawali mi wałek  niewim czy to coś moze mieć do żeczy ale sprawdź mocowania pompy te kołki co ją po 2 stronach trzymają bo pompę mogło zeskosić jak jeden by się urwał i wtedy też może trzeszczeć ale to by musiała się tłuc jak byś coś podnosił niezależenie od wysokosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

To teraz z innej beczki, jaki jest powód niemożności wyłączenia WOM-u w 4514? Sprzęgło jest ok, po naciśnięciu sprzęgła WOM staje ale dalej nie da się go wyłączyć. Dzwignia nie da się przestawić nawet gdy silnik jest zgaszony. Ktoś zna ten problem?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    180

Możliwe że zaciął się zatrzask. Aby to sprawdzić należy odkręcić pokrywę tylko od razu zaopatrz się w uszczelkę 181217M1 i jakąś masę uszczelniającą.

Po wyjęciu pokrywy okaże się, czy zablokował się sam mechanizm, czy coś w środku.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    179

Nie wyjmiesz tego bez zdejmowania plecaka bo przez tą pokrywę idzie hydraulika od pompy pomocniczej.

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×