Skocz do zawartości
tomus88xD

Przekaźnik czasowy 12V oznaczenia styków

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Przekaźnik
tomus88xD    19

Witam, mam przekekaźnik czasowy od skody nr 6U0955532H 12V do wycieraczek i planuje go podłączyć do wycieraczek do ciągnika problem w tym, że na przekaźniku piny nie są oznaczone.. wie ktoś co podłączyć pod dany pin?

post-21733-0-85806400-1424253170_thumb.jpg

post-21733-0-73141700-1424274252_thumb.jpg

Edytowano przez tomus88xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

czyli  1 - masa   2 - obwód hamowania    3 - +12V    4 - na silniczek wycieraczek, a jak zastąpić ten obwód hamowania? czy poprostu 2 połączyć z 3 przez przełącznik (włącz/wyłącz) żeby działało?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Tak pisali ale może zależeć od rodzaju silnika, no chyba że też jest od skody.

Niektóre silniki mają układ czasowy wbudowany wewnątrz mechanizmu.

 

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten bimetaliczny sobie daruj, bo to nie działa zbyt stabilnie, i nie jest zbyt trwałe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Jeżeli chcesz podłączyć do typowego silniczka wycieraczek C-360 to chyba nie zda egzaminu. W silniku powinien być układ podtrzymujący zasilanie żeby silnik zatrzymywał się w jednym miejscu, a tak będzie się zatrzymywał w dowolnym miejscu gdy przekaźnik odetnie zasilanie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

taki też może być, mam też od uaza, głównie chodzi o to żeby to był taki silniczek z mechanizmem zwrotnym tak? tzn że gdy zasilanie się wyłączy to on sam wróci do swojego neutralnego położenia tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Może być, ja mam założony od Gaza 66 i podwójne ramię jak np. w autobusach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

kwestia silniczka już rozwiązana ;) głownie chodzi mi czy podłączenie przekaźnika będzie dobre tak jak pisaliśmy wcześniej.. dziękuje za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Powinieneś mieć włącznik 2 pozycyjny : 1-praca z programatorem, 2-praca ciągła. Na zacisk 3 podasz "+" z włącznika pracy program. Zacisk 2 pozostanie chyba bez podłączenia bo silnik ma tylko 2 przewody, i raczej nie rozpędzi się tak jak opisane w artykule. Do zacisku 4 dołączysz "+" silniczka, a zacisku 1 "-" , no i trzeba podać "-" na drugi kabel silniczka. Praca ciągła to oczywiście podajesz z pozycji 2 (pracy ciągłej) tylko "+" 

 

 

A tak to na rysunku wyglada : 4154716900_1424284480.jpg

Edytowano przez JUMIKO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież tu nie ma żadnej elektroniki. To raptem pięć przewodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

tylko tak włącznik mam oryginalny zetorowski włącz wyłącz + po wciśnięciu spryskiwacz, czy będzie to dobrze działać? chyba że zainstalować przełąćznik np hebelkowy jak do kierunków żeby po przełączeniu w jedną stronę były włączone wycieraczki cały czas a po przełączeniu w drugą stronę wycieraczka działa przez przekaźnik cyklicznie.. dobrze myślę czy nie?

 

a jeszcze takie pytanie, przekaźniki do rozrusznika powinny mieć ile amper? jak np 12V rozrusznik to przekaźnik 12V A?

stacyjka z rozruchem wymaga przekaźnika czy niekoniecznie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Lepszy będzie przełącznik od kierunkowskazów, idziesz w dobrą stronę  :)

Do rozrusznika nie trzeba elektromagnesu bo jest zamontowany przy nim. Podaje się tylko zasilanie "+" na uzwojenie elektromagnesu (można ze stacyjki z rozruchem)

Rozrusznik ma moc około 3 kilowatów (3000W) i pobór prądu rzędu 160A 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

bardziej będzie mi odpowiadał taki co wstawiłem link ;) zamienie sobie tylko kapturki z oznaczeniami i w lewo będe miał ciągłe w prawo cykliczne a jak wcisne sygnał to będzie spryskiwacz ;) wielkie dzięki Kolego za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Do rozrusznika nie trzeba elektromagnesu bo jest zamontowany przy nim. Podaje się tylko zasilanie "+" na uzwojenie elektromagnesu (można ze stacyjki z rozruchem)

Nie potrzeba, ale jest bardzo wskazany choćby po to, żeby zwiększyć żywotność stacyjki. Jest to bardzo powszechne rozwiązanie w pojazdach. A w nowszych pojazdach stacyjka pełni tylko funkcję sterującą, a resztą zajmuje się body computer, więc taki przekaźnik jest niezbędny.

Rozrusznik ma moc około 3 kilowatów (3000W) i pobór prądu rzędu 160A

Pokaż mi rozrusznik o mocy 3kW, który pobiera 160A przy obciążeniu znamionowym. Np. R 11 pobiera na biegu jałowym 100A, a przy zatrzymaniu ponad 1000A. Przy pracy rozrusznika należy się liczyć ze średnim prądem 250A.

Taki to najwyżej można założyć na próbę, bo przy normalnej eksploatacji padnie po kilkunastu włączeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    60

Podane wartości były orientacyjne i nie dotyczyły konkretnego modelu rozrusznika. Elektrotechnik Ty jesteś fachowiec i można by powiedzieć zjadłeś zęby na takich rzeczach, a ja podstaw elektrotechniki i elektroniki uczyłem się w latach 80 i nie praktykuję jej na co dzień więc bądź wyrozumiały. Mając na myśli wymieniony przeze mnie włącznik chodziło mi o prostotę jego wykonania i zastosowania.  

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Spoko, dlatego sprostowałem, żeby nie dawał takiego wyłącznika, bo wiem z praktyki jaką one mają trwałość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mkkk
      Moja ladowarka w czasie jazdy gaśnie. Przejrzałem cały układ paliwa, nowa pompka,filtr, czujnik na pompie wtryskowej,elektryk sprawdził instalację. Pozostała mi chyba pompa wtryskowa do sprawdzenia.Czy ktoś może mi poradzić?
    • Przez radek5314
      Czy ktos moze polecic dobra chemie do mycia ciagnikow i maszyn  przed zima, cos mniej zracego niz Dimer, chodzi tu o zaschniete błoto?
    • Przez wesolyzetor
      Problem dotyczy chłodni do mleka Wsk Krosno , dzieje się to od pewnego czasu chodzi o to że agregat w chłodni raz się sam włącza prawidłowo a nieraz nie (trzeba uruchomić samemu) co to może być ?
    • Przez patryk159
      Witam bardzo serdecznie wszystkich!
      Tak jak w temacie prosze wszystkich którzy mieli lub widzieli gdzies na stronie www wszelkiego rodzaju pomoce naukowe pomocne w nauce elektroniki ciągnikowej. prosze podawac linki/pliki pdf. Z góry dziekuje:D
       
    • Przez Krol295
      Witam od okolo tygodnia w new hollandzie 8560 ford wentylator nie chcial sie zalączać po zapaleniu ciagnika gdy sie uderzylo piescia gdzies pod wentylator zaczal chodzic . Jednak wczoraj podczas pracy ciagnika wentylator stanał, najpierw chodzil jak by nie mial sily i od tamtej pory nie da sie go uruchomic a jak da to zaraz znowu przestanie. Czy da rade to naprawic czy pozostaje kupno nowego ?
×