Polecane posty

JD1052    206

No niby można, ale nam mechanicy mówili żeby tego unikać szczególnie pod obciążeniem. Schoć jeżeli napęd jest wyłączany przy skrętach to też sie załącza przy jeździe... Niektóre ciagniki są jeszcze podatne na zrywanie tarczek np. Fendt serii 300 z lat '90.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

Blokadę można włączać pod obciążeniem ale przedni napęd to nie radzę, tzn. jak np. zakopujemy się i dopiero mu wdusimy napęd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Zgoda-ale czasami są takie sytuacje że jedynie szybkie włączenie napędu ratuje nam cztery litery :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

Na wiosnę będzie ciężko bo będe siał siewnką Amazone ZA-F 1003 z prędkością 12/13km/h i chce siac bez napędu żeby zboża nie pocharatac (nie mam ścieżek). A jest taki upierdliwy dołek gdzie będe musiał włączyc napęd (nie wiem czy nawet to pomoże) bez stawania jak zaczne się kopac bo potem nie wyjadę i będzie popa na całą wieś ze ciagnik kupiłem i w pierwszej pracy go utopiłem :)


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

Przed dołkiem włącz napęd, gdy nie bedzie róznicy w predkosciach obrotowych, jest wyraźne szrpnięcie gdy sie włącza naped w ostatniej chwili. W ogole uważam, że w polu w ogole nie powinno sie pracować bez napędu... Nawet jak talerzuje to jak wyłącze napęd to ciągnik traci troche na predkosci. W koncu to nie asfalt zeby sie gumy zużuwały. A paliwa wiecej idzie w jezdzie 2x4. I nie łodzcie sie że oszczedzacie cokolwiek przy takiej jezdzie... Bez 4x4 to nie robota...


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z napędem mniejsze koleiny powinieneś robić, poza tym z napędem zawsze się lepiej skręca, bo przodek idzie zadanym torem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3865

piszecie zeby nie włączac przedniego napedu podczas jazdy - to jak to jest ze przy hamowaniu automatycznie załącza się przedni napęd i wtedy ciągnie na 4 koła?


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
massey11    1

piszecie zeby nie włączac przedniego napedu podczas jazdy - to jak to jest ze przy hamowaniu automatycznie załącza się przedni napęd i wtedy ciągnie na 4 koła?

 

to wtedy nie ciagnie tylko hamuje na 4 kola

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3865

no tak ale załączenie przedniego napedu następuje, przeciążenia na sprzegłach sa nie wazne czy przyspieszenie jest ze znakiem plus czy minus


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Według mnie lepszym rozwiązaniem jest tarcza hamulcowa na wale napędowym niz załączanie się napędu, wtedy przednia oś jest niezależna od tylniej...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Yacenty-jakaś firma (niejedna chyba) oferuje takie moduły które dezaktywują włączanie przedniego napędu przy prędkościach zdaje się do 10 km/h ?Moim zdaniem bardzo fajna sprawa-choćby przy pracach w ładowaczu-faktycznie hamowanie z dużej prędkości to tak dosyć nieciekawie się człowiekowi na duszy robi biggrin.gif jak pomyśli o siłach działających na sprzęgło przedniego napędu ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Ale przeżywacie z tymi siłami przenoszonymi przez sprzęgło. Ono właśnie po to jest żeby duże siły przenosiło. Sprzęgło nie jest z papieru żeby się rozleciało zwłaszcza mokre wielotarczowe. A wyłączanie napędu powyżej 13 czy 15km/h jest tylko po to żeby niepotrzebnie nie zdzierać przednich opon, Oczywiście można to wyłączyć bo w specyficznych przypadkach potrzebne jest 4x4 przy większych prędkościach np. odśnieżanie dróg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majranjd    8

Yacenty? Tępisz wszędzie, że ludzie nie czytają ze zrozumieniem... A gdzie tu ktoś napisał, żeby nie włączać przedniego napędu podczas jazdy? Jest mowa o tym, żeby nie włączać przedniego napędu, gdy tylne koła mają wyraźnie duży poślizg, i znacząco inną prędkość obrotową od przednich. Bo wtedy cierpi to sprzęgło odpowiedzialne za przekaz napędu.

Przy hamowaniu nie nie zauważyłem żeby tylne koła szybciej sie blokowały od przednich, tym samym blokowanie następuje przy jednakowej prędkości obrotowej.

To jest post zaczynający wątek:

I jeszcze mam pytanko czy mogę włączyc przedni napęd w czasie poślizgu lub gdy ciągnik ma ciężko, oczywiście bez stawania?


DEZERTER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3865

Blokadę można włączać pod obciążeniem ale przedni napęd to nie radzę, tzn. jak np. zakopujemy się i dopiero mu wdusimy napęd.

chodziło mi o ten post :D tak go zinterpretowałem ze nie należy włączać przedniego napędu w trakcie jazdy


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75

W trakcie jazdy można ale nie wtedy gdy np zakopaliśmy się tyłem i w tym momencie włączamy przodek, szkoda sprzęgła :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3865

no i wszystko jasne :-)


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

A jak np. będe jechał z ciężarem i to dużym (15t) na przyczepach i jak zaczne hamowac to będe hamował na 2 czy na 4 koła przy prędkosci 30km/h? I czy może się coś stac z przednim napędem?


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yacenty    3865

no ale nie powiesz mi ze przy 30km/h na godzine depniesz na pedał hamulca, najpierw chyba obrotami troche spadniesz z predkosci a dopiero pozniej pedał


Pozdrawiam YacentY
Drogi użytkowniku - zapamiętaj sobie, nie ponoszę odpowiedzialności za posty innych użytkowników serwisu - odpowiadam tylko za siebie!!!

Ceny Nawozów,
Najprostsza karta pola: www.AgroDzienniczek.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nibynikt    0

a co powiecie na to , ze w Premiumkach jest zalączany napęd zaleznie od uślizgu tylnych kól, skoro jest taka opcja to nic nigdy chyba nie powinno sie dziac. ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    206

Danke :D Tak sie pytam z ciekawości, bo w Fendtcie jest podsuszane :D(znaczy sie przynajmniej w naszym)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek24m    12

Kto mi powie co oznacza w typie silnika i czym się różnią

4045TL Wiem że T to turbo natomiast literka L mnie interesuje

4045H tu chodzi o literke H

Teraz modele

6400 no to wiadomo

6400 SE itu literka S i U

Bardzo proszę ułatwi mi to w wyborze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

Jak dbasz tak masz, ale sądze że przy dbaniu spokojnie do 20tys mth dobiją :D


“Sukces, to robienie tego, co chcesz robić, kiedy chcesz, gdzie chcesz, z kim chcesz, tak długo, jak tylko chcesz.” Anthony Robbins
Sprzedam: rozsiewacz rauch zs(a) komet, rozsiewacz kuhn zsa 450 hydr, rozrzutnik czarna białostocka, przyczepę 3.5t niską wywrotkę zarejestrowaną, agregat ścierniskowy kongskilde vibro-flex 9 łap, Prasę z224/1, alufelgi 18" BMW m3 styling 72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez Nicik83
      Witam jak w tytule potrzebuje informacji jakie powinny być długości pasów w tej prasie.
    • Przez mrursus360
      Jak wyglada u Was proces owijania w prasach John deere 592 i pochodnych. U mnie ramię wysuwa się idzie do końca wraca się i jeszcze raz idzie do końca i wraca do ucięcia sznurka. Czy u Was też tak idzie czy ramię wysuwa się do końca i wraca do ucięcia?
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj