Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
adiksutil16    9

witam. Zabieram się za kupno takiego właśnie ciągnika. Jest ktoś posiadaczem takiego sprzętu? Jakie są jego wady i zalety? Na cozwracać szczególną uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6045    22

Nie chcę Cię odstraszać ale przyzakupie weź poproś właścicela czy mozesz nim godzine pojeździć :) mój znajomy się trochę naciął kupił 4270 z 2003 od korbanka poleciał na ładność i nic więcej :) zapędził go do roboty olej się rozgrzał a tu nagle zaczął rozłączać sie napęd no to zrobili tarczki uszczelnili chodzi za kilka dni poszedł w pług to samo z rewersem , heh kolejno na wiosne rok temu zakupił wiekszy rozrzutnik co się okazało po pół godzinie wom nie kręci :P już go krew zalała dzwoni po tego serwisanta ten przyjechał popatrzył i powiedział że trzeba wymienić pompke bo nie daje cisnienia koszt to 13 tys :( ręce opadły a już nie liczę poprzednich kosztów naprawy i narazie się zastanawia co zrobić :/ Nie mam tej maszyny więc nie powinienem się wypowiadać ale są to drogę ciągniki i zakup to nie hop siup weż mu nawet zapłać za te paliwo a potestuj dłużej :)


Witam zapraszam wszystkich na moje konto youtube.com/golas171  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Ja bym na miejscu twego znajomego najpierw serwisanta zmienił. Bo ten nieźle go po rogach wali albo się nie zna. W mf serii 42xx nie ma żadnych tarczek od załączania napędu. Jeśli ktoś twierdzi, że zmieniał w tym ciągniku tarczki od napędu. Plecie bzdury. Zresztą gdyby nawet spadało ciśnienie oleju napęd będzie się sam włączał a nie rozłączał. W tym ciągniku za załączanie przedniego napędu odpowiedzialne jest sprzęgło kłowe a nie żadne tarczki. Jak silnik jest wyłączony lub nie ma ciśnienia oleju - napęd włączony. Sprężyna dopycha sprzęgło, przednia os jest połączona. gdy napęd wyłączymy pojawi się ciśnienie oleju, rozłączy sprzęgło.

Prawdopodobnie wszystkie naprawy trzeba było zacząć od pomiaru ciśnienia i zmienić pompę hydrauliki. Ale nie za 13 tys. A można kopic za niecałe 1200 zamiennik a za nie całe 2 tys boscha. Za problemy z wom i rewersem odpowiedzialna może być właśnie pompa oleju hydraulicznego, która daje za niskie ciśnienie oleju.

Kupując ciągnik używany zawsze można trafić na złoma. Czy to zetor czy mf czy jeszcze coś innego. Ogólnie seria 42xx to proste i dobre ciągniki. Można poszukać z mechanicznym rewersem bez półbiegów i innych bajeró.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor6045    22

dzięki za poprawke :) z tymi tarczkami to przepraszam źle usłyszałem gadałem właśnie nawet z nim dziś i mi wytłumaczył o co chodziło z tym  napędem :) na jakimś trybie spaprało się zabezpieczenie i się suwał przez co raz napęd był raz nie ale co do tej pompki to się upiera że autentycznie ten fiutek tyle mu zaśpiewał :( nie mam się nie wypowiadam może i dobre ale ja osobiście to bym go nie chciał :/ a z moich obserwacji wynika że ma dużo cofnięty licznik bo ma tylko 3800mtg :D

 

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Witam zapraszam wszystkich na moje konto youtube.com/golas171  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdevil    10

a ja osobiście bym polecił taki ciągnik posiadam mf 375 to tak wcześniejsza wersja seri 42xx oczywiście trzeba dobrze sprawdzić wszystko czy dobrze chodzi i najlepiej sprawdzić cisnienie na silniku i na pompie. oczywiscie części nie są tanie ale chyba do żadnego zachodniego ciągnika nie są, też niedawno zastanawiałem się nad zamienieniem  mojego mf na 4255 z racji ze brakuje mu trochę mocy do belownicy i szkoda mi go męczyć ale ten sezon będzie musiał jeszcze pochodzić, jeśli szukasz do tura to lepiej z reversem elektrohydraulicznym miej się sprzęgło zurzywa ogólnie fajny prosty ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Nie wiem jak chcesz sprawdzić ciśnienie w silniku? Wątpię aby który kolwiek sprzedający zgodził się na gmeranie przy ciągniku.

Rewers elektrohydrauliczny przy turze pozwala zaoszczędzić sprzęgło/wolniej się ono zużywa. Pod warunkiem, że kupimy ciągnik z dobrym sprzęgłem i kołem dwu masowym/amortyzatorem drgań skrętnych. Jeśli te elementy będą zużyte t mamy problem. Naprawa klasycznego sprzęgła będzie kosztowała około 1 tys. Naprawa sprzęgła rewersu eh lub wymiana amortyzatora drgań kilka tysięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez djjanik
      Witam.  Mam problem z moim mf 4255. migają te kontrolki od rewersu?? Ta jedna miga 6 przerwa 2. Z tego co doczytałem to jakis błąd z czujnikiem obrotów?

      Ponadto nie da sie wrzucić nawet biegu i ten rewers strasznie dziwnie się zachowuje tzn:
      Przykład nr 1 ( sprzęgło wciśnięte) 
      - rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      - rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      - rewers do TYŁU - analogicznie jak wyżej,
       
      Przykład nr 2 ( sprzęgło do góry)
      -rewers na "0" - nie da się wrzucić biegu ( ale jak sie dociśnie dźwignie biegów to ciągnik powoli toczy sie do przodu) 
      -rewers do przodu - analogicznie jak wyżej,
      -rewers do TYŁU - nie da sie wrzucić biegu ( ale jak się dociśnie dźwignie to ciągnik powoli toczy się do TYŁU)
       
      Przykład nr 3 ( silnik wyłączony) - wchodzą wszystkie biegi 
       
      Przykład nr 4 ( bez wciśniętego sprzęgła, dźwignia biegów na luzie) 
      Przełączenie rewersu z "0" do przodu - zero reakcji,
      Przełączenie rewersu z "0" do tyłu -  o dziwo widać reakcje na silniku ( dźwięk choćby był wrzucony bieg i traktor zaczynał ruszać ale stoi w miejscu) Jakieś pomysły co to może być, co sprawdzić, jak sprawdzić i co wymienić lub wyczyścić? 
    • Przez szwagier84
      Witam W przyszłości planuje zakup wyżej wymienionego ciągnika oczywiście używanego. Proszę użytkowników którzy takowy ciągnik posiadają o opinię na jego temat. Plusy minusy najczęstsze usterki koszty serwisowania. Dziękuję i pozdrawiam
    • Przez mf387
      Witam serdecznie
      Zmagam się z problemem zużytej pompy wtryskowej w MF 8120. Ciagnik ciężko palił na ciepłym a po pewnym czasie zaczynał przygasać na rozgrzanym silniku podczas np zmiany biegu. W tamtym tyg zawiozłem pompe do regeneracji lecz w zakładzie tym powiedzieli mi że głowica jest do wymiany i w hurtowniach do których mają namiary brakuje części do tej pompy. Czy miał ktoś podobny problem? Czy macie jakiś zaufany dobry zakład który regenuruje pompy? A może macie namiary na hurtownie gdzie moge dostać części do takiej pompy. Dziś niestety nie mg podać nr fabrycznych pompy gdyż jutro przywioze ją z zakładu. A może podpowiecie mi jakis inny pomysł na rozwiązanie mojego problemu. Z góry dziekuję za odpowiedzi i poświecony czas. 
       
    • Przez Soltys85
      Witam! Siadła mi pompa wtryskowa i dziwi mnie pewna rzecz w Korbanku powiedzieli mi ze taka pompa kosztuje 13tys natomiast w lokalnym sklepie podałem nr i koszt 4 rzetys jak to mozliwe, sprzedawca mówił ze jest orginala Boscha. Czy jest to jakis zamiennnik?? Przykładowo mowił ze do Claasa w serwisie chcieli 11tys a oni mieli za 6 czy serwisy tak zawyzaja cene?? Chociaz słyszałem ze te pompy tanie nie sa. Co o tym sadzicie ?? Bo chce zrobic to dobrze...
    • Przez Darek1899
      Darek1899     0 Odpowiedziano: 2 minuty temu   Cześć mam takie pytanie.
      Mianowicie dziś normalnie oralem swoim mf4260 i przy opuszczaniu pługa(na uwrocie) coś mi się stało z przednim napędem tzn zaczęło coś pukać a odgłos dochodzi przynajmniej tak mi się wydaje z skrzyni 
      Napęd działa bo sprawdzałem w piaskowni... ale puka im szybciej jedziesz tym bardziej puka po rozlaczeniu napędu cisza... po tym jak tak sie stało to jeszcze z 2godz oralem bez napędu i raczej nic nie bylo słychać
      Rewers i ogólnie hydraulika chodzi ok biegi też normalnie a jak sie napęd włączy to puka
      pomoże ktoś coś? 
      Z góry dzięki
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.