Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
adiksutil16    9

witam. Zabieram się za kupno takiego właśnie ciągnika. Jest ktoś posiadaczem takiego sprzętu? Jakie są jego wady i zalety? Na cozwracać szczególną uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor6045    22

Nie chcę Cię odstraszać ale przyzakupie weź poproś właścicela czy mozesz nim godzine pojeździć :) mój znajomy się trochę naciął kupił 4270 z 2003 od korbanka poleciał na ładność i nic więcej :) zapędził go do roboty olej się rozgrzał a tu nagle zaczął rozłączać sie napęd no to zrobili tarczki uszczelnili chodzi za kilka dni poszedł w pług to samo z rewersem , heh kolejno na wiosne rok temu zakupił wiekszy rozrzutnik co się okazało po pół godzinie wom nie kręci :P już go krew zalała dzwoni po tego serwisanta ten przyjechał popatrzył i powiedział że trzeba wymienić pompke bo nie daje cisnienia koszt to 13 tys :( ręce opadły a już nie liczę poprzednich kosztów naprawy i narazie się zastanawia co zrobić :/ Nie mam tej maszyny więc nie powinienem się wypowiadać ale są to drogę ciągniki i zakup to nie hop siup weż mu nawet zapłać za te paliwo a potestuj dłużej :)


Witam zapraszam wszystkich na moje konto youtube.com/golas171  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

Ja bym na miejscu twego znajomego najpierw serwisanta zmienił. Bo ten nieźle go po rogach wali albo się nie zna. W mf serii 42xx nie ma żadnych tarczek od załączania napędu. Jeśli ktoś twierdzi, że zmieniał w tym ciągniku tarczki od napędu. Plecie bzdury. Zresztą gdyby nawet spadało ciśnienie oleju napęd będzie się sam włączał a nie rozłączał. W tym ciągniku za załączanie przedniego napędu odpowiedzialne jest sprzęgło kłowe a nie żadne tarczki. Jak silnik jest wyłączony lub nie ma ciśnienia oleju - napęd włączony. Sprężyna dopycha sprzęgło, przednia os jest połączona. gdy napęd wyłączymy pojawi się ciśnienie oleju, rozłączy sprzęgło.

Prawdopodobnie wszystkie naprawy trzeba było zacząć od pomiaru ciśnienia i zmienić pompę hydrauliki. Ale nie za 13 tys. A można kopic za niecałe 1200 zamiennik a za nie całe 2 tys boscha. Za problemy z wom i rewersem odpowiedzialna może być właśnie pompa oleju hydraulicznego, która daje za niskie ciśnienie oleju.

Kupując ciągnik używany zawsze można trafić na złoma. Czy to zetor czy mf czy jeszcze coś innego. Ogólnie seria 42xx to proste i dobre ciągniki. Można poszukać z mechanicznym rewersem bez półbiegów i innych bajeró.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zetor6045    22

dzięki za poprawke :) z tymi tarczkami to przepraszam źle usłyszałem gadałem właśnie nawet z nim dziś i mi wytłumaczył o co chodziło z tym  napędem :) na jakimś trybie spaprało się zabezpieczenie i się suwał przez co raz napęd był raz nie ale co do tej pompki to się upiera że autentycznie ten fiutek tyle mu zaśpiewał :( nie mam się nie wypowiadam może i dobre ale ja osobiście to bym go nie chciał :/ a z moich obserwacji wynika że ma dużo cofnięty licznik bo ma tylko 3800mtg :D

 

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Witam zapraszam wszystkich na moje konto youtube.com/golas171  :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdevil    10

a ja osobiście bym polecił taki ciągnik posiadam mf 375 to tak wcześniejsza wersja seri 42xx oczywiście trzeba dobrze sprawdzić wszystko czy dobrze chodzi i najlepiej sprawdzić cisnienie na silniku i na pompie. oczywiscie części nie są tanie ale chyba do żadnego zachodniego ciągnika nie są, też niedawno zastanawiałem się nad zamienieniem  mojego mf na 4255 z racji ze brakuje mu trochę mocy do belownicy i szkoda mi go męczyć ale ten sezon będzie musiał jeszcze pochodzić, jeśli szukasz do tura to lepiej z reversem elektrohydraulicznym miej się sprzęgło zurzywa ogólnie fajny prosty ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

Nie wiem jak chcesz sprawdzić ciśnienie w silniku? Wątpię aby który kolwiek sprzedający zgodził się na gmeranie przy ciągniku.

Rewers elektrohydrauliczny przy turze pozwala zaoszczędzić sprzęgło/wolniej się ono zużywa. Pod warunkiem, że kupimy ciągnik z dobrym sprzęgłem i kołem dwu masowym/amortyzatorem drgań skrętnych. Jeśli te elementy będą zużyte t mamy problem. Naprawa klasycznego sprzęgła będzie kosztowała około 1 tys. Naprawa sprzęgła rewersu eh lub wymiana amortyzatora drgań kilka tysięcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez Nowak5425
      Witam, Mam problem z Mf 5425. Problem polega na tym że giną kontrolki. Po przekreceniu kluczyka na zapłon zaświecą się wszystkie kontrolki i zgasną czyli problem nie polega na żarówkach. Gdy włączę przedni napęd czy światła itp nie zaświeca się kontrolka Nie ma kontrolki również od biegów polowe/szosowe ostatnio zaginęła również kontrolka od półbiegu. W czym może być problem ?
    • Przez witch
      Witam mam mf 6290 i ciagnik po odpaleniu na zimnym nie działa przedni napęd podczas hamowania a gdy ciągnik się rozgrzeje chwile pochodzi w polu przedni naped działa gdy nacisne na pedał hamulca co to może być? Myślałem ,że może coś z elektrozaworem albo cewką
    • Przez dymek333
      Witam
      Jakiś czas temu kupiłem MFa 6480 dyna 6 z 2006 roku z przebiegiem 6000 mth. Problem polega na tym, że gdy olej w skrzyni osiągnie temperaturę około 35 stopni to giną połówki i mryga kontrolka od danego przełożenia na którym ciągnik się znajdował. Po zatrzymaniu się, wciśnięciu sprzęgła i poruszaniu potencjometrem od automatu problem znika, ale gdy minie około 10 min sytuacja się powtarza. Przy pługu czy gruberze nic się nie ślizga i traktor ciągnie tak jak powinien. Drugi mankament to bardzo nerwowe przerzucanie biegów, aż wyrywa z fotela. Próbowałem kalibrowac ale z marnym skutkiem. Zauważyłem też że podczas kalibracji zmieniają się parametry od automatu na DOT MATRIX ( potencjometr jest w pozycji neutralnej a wyświetlacz pokazuje tak jakby ktoś się nim bawił; czy tak ma byc ? ). Serwis z Korbankowa był cały dzień, ale rozłożył ręce i dowiedziałem się tylko tyle, że z podobnym przypadkiem się jeszcze nie spotkali. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z czymś podobnym ?

       
    • Przez Nemo123
      Witam mam taki jak rozgrzeje się olej w skrzyni to zapala mi się kontrolka od zapchanego filtra oleju. Olej i filtry wymieniane jakieś 20h temu (olej Fuchs agrifarm stou 10w40, filtry ten puszkowy i ten mały wkład donaldson, duży wkład mann). Jak ciągnik chodzi pod ładowaczem czyli jakieś lekkie prace to nic się nie dzieje. Kontrolka zapala się przeważnie podczas transportu po przejechaniu 2-3 km. Przed wymianą oleju nic takiego się nie działo.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.