piozz

czujnik przeciążeniowy sprzęgła podajników kłosowego i zbożowego

Polecane posty

piozz    65

Koledzy jak w temacie gdzie się takowy znajduje i jak wygląda ? pytam bo niedawno zakupiłem rekorda i jestem w trakcie przeglądu - własnie jestem przy wymianie łańcucha podajnika kłosowego i wyczytałem ze takowy czujnik powinien być gdzieś koło sprzęgła

 ( przynajmniej na tablicy na pomoście kierowcy jest kontrolka od niego i jak patrzyłem podłączona ) Pomożecie !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Te czujniki wszyscy  wyrzucali zaraz po przyprowadzeniu z fabryki. 

Jest to krańcówka montowana na sprzęgle podajników na dodatkowej blaszce, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Dzięki tomek73 ..  pewnie w moim bizoniku tez jest wymontowany bo nie widzę go ani tez zadnego przewodu którym  był podłączony .. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

taki czujnik mi sie w garażu przewraca po bizonie o ile sie nie myle 

a przewód musi byc, tylko nieraz gdzieś zaplatany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Dzieki za info ..teraz mam kolejne pytanko odnosnie instalacji elektrycznej  wiec tak 

- jak idzie wiazka przewodów od hebla w rekordzie czerwonym z 90 roku mam luzne dwa kabelki jasno zielony i taki niebieskawy jak patrzyłem to ida ona na strone lewa i pod pomost kierowniczy ale gdzie one maj byc podpiete i do czego sa podpiete moze mi podpowiecie ???

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Do sterownika wylacznika masy idzie zolty i zolty z paskiem i elektromagnes dziala elegancko ..a te wisza sobie luzno jeden jest w osobnej oslonie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Jeżeli te przewody masz luźno pod zbiornikiem paliwa to Ja u siebie mam tak samo (kombajn od nowości i nas), podejrzewam że to do instalacji 12V bo w schemacie jest taka opcja (przewód wpięty pomiędzy akumulatory).


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Dzieki za podpowiedz .. faktycznie to pewnie były przewody do 12 v bo drugi koniec tych przewodów  znalazłem ładnie schowane i zaizolowane przy przewodach co ida do włacznika rozrusznika .. 

 

Kolego moze mi jeszcze podpowiesz co jest ze wszystkie wskazniki leca mi na ful przy właczeniu tylko masy oraz co jest z ładowanie ze na wskazniku pokazuje ledwo co 24 v a z tego co wyczytałem to powinno byc prawie przy czerwonym polu - dodam ze wymieniłem regulator napiecia oraz szczotkotrzymacz  w alternatorze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

A badałeś napięcie innym miernikiem czy alternator w ogóle ładuje?

 

A to że zegary lecą na max to może być przyczyna uszkodzenia czujników (ale wszystkich to troszkę dziwne?)

 

Sprawdź np. czujnik temperatury wody włącz "zegary" jak temp. na max. to zdejmij konektor z czujnika jak nic się nie zmieni to dotknij do masy, jeżeli nie będzie żadnych zmian to przyczyna leży w instalacji.

 

 

 

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

Są jakieś postępy w lokalizacji usterki?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Czesciowe bo pomierzylem wyjscie pradu z alternatora i miernik pokazuje 24v wiec niewiem czy alternator dal ciala ,wiecej niepatrzalem bo teraz wziolem sie za wymiane piasty kola napedowego na podajniku pochylym i smarowaniem ..po tym wezme sie dalej za elektryke bo i kierunkow tez niema ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Na to wygląda że nie masz ładowania ;)  Powinno być ok 27 V. Sprawdź se szczotki  regulator napięcia albo oddaj alternator komuś do naprawy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

na to by wychodziło .. czyli trzeba alternator oddac do naprawy :-/ .. 

 

gdzie szukac braku kierunków bo swiatła jak sie przekreci kluczyk działaja  ale ani sygnału ani kierunków niema .. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

W instalacji.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Zobacz czy masz napięcie na środkowym kablu pod wyłącznikiem  do kierunków, bo u mnie plów się napchało i prochu i nie łączył. Jak będzie napięcie to masz problem z głowy, a jak nie to pisz :) I sprawdź czy jest dobry bezpiecznik i czy przewodzi prąd. Powodzenia :D

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

Kierunki juz mam ,wyczyscilem wszystkie styki w bezpiecznikach oraz przy kierownicy i dzialaja..ladowanie juz tez jest ok z pradnicy daje 27v ,sztotka przywiesila sie w szczotkotrzymaczu ..tylko teraz mam problem jeszcze ze wskaznikiem cisnienia oleju cos mi wariuje bo jak sie uruchomi silnik leci odrazu na ful a jak sie zgasi to wskazuje dalej ful wruci do zera po odcieciu pradu - co to moze byc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Kabel dotyka na stałe do masy. Może jest gdzieś przetarty albo ewentualnie czujnik. Zdejmij kabel z czujnika i wtedy obserwuj i pisz :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Na to wygląda że nie masz ładowania ;)  Powinno być ok 27 V. Sprawdź se szczotki  regulator napięcia albo oddaj alternator komuś do naprawy :D

Zmień podpis i nie zajmuj się już elektryką, bo średnio Ci to wychodzi. Prawidłowe napięcie ładowania to 27,6V do 28,8V. I nie udzielaj już więcej porad.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Napisałem że ok 27 V, a nie na pewno :) A elektrykiem nie jestem, staram się tylko pomóc jak umiem. A podpisu nie zmienię :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Co to za pomoc skoro podajesz nieprawdziwe informacje? Ktoś zadał pytanie, a Ty mu piszesz około? To nie jest pomoc tylko wprowadzenie w błąd. Bo w przypadku napięcia ładowania różnica między 27V, a wymaganym 27,6V ma kolosalne znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piozz    65

juz niema kłótni .. sparawa rozwiazana - była zawieszona szczotka w alternatorze , a i cisnienie oleju tez załatwione wymieniłem czujnik i smiga jak ta lala .. pozostało do zrobienia tylko swiatła stopu bo cosik niema , czujnik zapchania słony i sygnału przy zaniku cisnienia .. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj