Skocz do zawartości

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@Finn przewaznie jak któraś decyduję się przyjść na wieś na gospodarstwo to wie z gory z czym to się wiąże.To nie jest cud,miód i orzeszki.Niezależność?nie musi pracować??a co będzie robiła ,czysciła paznokcie,a reszta bez słowa będzie się przygladać.No nie widzi mi się to.

Do dziś rolnik uwazany jest ze to niby gość nie wykształcony,prosty,mało inteligentny.TAkie poglądy to chyba z czasów PRL-u.Teraz rolnictwo studiuję się na uczelniach wyższych to jedno.Po drugie rolnictwo nie wiele ma z tym jakie znamy z sprzed 20lat i dłużej.Ale my to już tego nie pamiętamy,jak było wczesniej.

Ale w głowach pozostał nam obraz brudnego chłopa,w gumiakach na furmance i swojskie zapachy(gumiaki wygodne obuwie :P )Takie widoki się zdarzają owszem.Ale dziś się wiele zmieniło.Rolnicy protestują ,i nie tylko oni,bo pozostała reszta zawodowa rownież ,nie dla tego że są mało inteligetni,Tylko dlatego że mamy taką dobroć w kraju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezeta10    9

Droga Aniu osób konczących studia o profilu rolnym i pozostających na gospodarstwie myślę , że az tak dużo nie ma.

Domyślam się to tylko moje zdanie , ze na gospodarstwie pozostają osoby z miłości do ziemi i lubiący to , następna grupa osób nie mających pomysłu na siebie i żeby mieć z czego żyć , trzeci grupa rodzice gospodarowali rodzeństwo sie wyprowadziło i ktoś musi sie nimi zaopiekować.

Z obserwacji swojej wsi wychodzi mi że jak ktoś chce znaleś drugą połowe zawsze znajdzie i nie ma znaczenia czy ktoś ma 60 czy BMW.

Przykład z własnego podwórka jakiś czas byłem w związku z kobietą mecenas i jakoś moja wieś i pochodzenie jej nie przeszkadzało.

Kolego może coś jest nie tak w sposobie komunikowania dzieewczyną żę jesteś rolnikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fartrac675dt    89

Nie każda kobieta bedzie pracowac na gospodarce u mnie jest taki przypadek że sąsiad ma gosdpodarstwo 50ha maszyn od groma na kredyt coś koło 1mln zł mają 50krów i jego żona bardzo mało w oborze przebywa nie doi krów sam gospodarz doi z pracownikiem tylko zmywa kafelki gdzie jest zbiornik i aparaty udojowe ogródek pieli z chwastów trawnik skosi dzieci popilnuje w domu posprząta i co miesiąc 3tyś wypłaty dostaje a dlaczego bo powiedziała ona ma uczulenie na krowy ona nie bedzie pracować a wyplata na wakacje sobie jeździ na wycieczki po koleżaneczkach jej sie należy a jeśli nie to rozwód gośc ledwo przedzie a na usługi jeździ by zarobić na wakacje bo po prostu na nic więcej go nie stac

Edytowano przez MAT912

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    9

no może faktycznie każdy ma swoje przeznaczenie i poprostu potrzeba troszke czasu do tego aby się spełniło. @Fartrac675dt współczuje jej mężowi, ale no co facet poradzi że te dziewczyny takie dzisiaj są ;( żonie dać na zakupy, aby coś tam sobie kupiła, miała się w co ubrać czy coś w tym stylu to ok, każdy by dał bo to wspólna "firma". No ale co miesiąc 3 tys tak po prostu uuuu żona do wynajęcia , sponsora sobie znalazła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bezeta10    9

I co panowie na wsi tez mozna znalez sponsora nie tylko w mieście a może poprostu jemu to odpowiada jak postawiła takie warunki i on je zaakceptował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Meg5    344

No ciekawe jak długo tak wytrzyma sam harować ,zatyra się chłopina ,a żonka go potem wymieni na lepszy model . Trzeba mieć charakter ,żeby tak wykorzystywać osobę którą się kocha ... W partnerstwie to tak jak dwa konie w pługu jak nie ciągną równo to długo orka nie potrwa . To dotyczy każdej sfery życia czy to pracy czy uczuć .

Edytowano przez Meg5
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sponsora znajdzie się wszedzie,nie ma róznicy czy wieś czy miasto.A temu panu widocznie to odpowiada,,z resztą jest dużo takich przypadków nie jest on jedyny,chcę mieć zone za wszelką cene,sugeruję sponsoring,I większość się na to godzi ,tylko jak się pieniadze skonczą i zdrowia braknie co dalej.Gorzkie łzy.Samotność.

Zresztą nie ma się co oszukiwać ,ze dziś dziewczyny jak przychodzą na wieś ,to tylko do pana rolnika ,przez duze "R",a pozostała reszta się nie liczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

Aniu, to że miałem na myslie że nie bedzie pracować w gospodarstwie to nie znaczy że nie będzie wogle pracować... ooo nie!! ja nie potrzebuje zony która bedzie tylko ładnie pachnieć i wyglądać... po prostu miałem na myśli to że jak nie bedzie chciała pracować w gospodarstwie to ja na głowie stanę i pomogę jej znaleźć pracę, jeśli nie bedzie chciała pracować na gospodarstwie... :)

A co do obrazu Rolnika to duuży wpływ na opinie o nich dzisiejszych dziewczyn maja ich rodzice... sam się z tym spotkałem....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72

@StasiekS to się dowiedziałam ,że tylko mało inteligentni ludzie( jak np.rolnicy ) strajkują i narzekają ,bo inteligentni już nie ... Przepraszam do jakiej grupy zaliczasz lekarzy bo też ciągle narzekają ,strajkują , czy urzędników którzy umieją czytać ze zrozumieniem przepisy ,że czasem ich żal?

Twierdzenie, że każdy rolnik to inteligentna osoba jest tak samo prawdziwe, jak każdy polityk to altruista i patriota.

 

ale no co facet poradzi że te dziewczyny takie dzisiaj są ;( żonie dać na zakupy, aby coś tam sobie kupiła, miała się w co ubrać czy coś w tym stylu to ok, każdy by dał bo to wspólna "firma". No ale co miesiąc 3 tys tak po prostu uuuu żona do wynajęcia , sponsora sobie znalazła.

A może to nie wina leży w kobietach tylko w mężczyznach? Może to ty masz problem a nie twoje partnerki i ogólnie kobiety? Poprzez takie sformułowania chcesz usprawiedliwić swoje niepowodzenia? Bo w końcu to ja jestem idealny, tylko ten świat taki zły.

Edytowano przez StasiekS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    163

"Twierdzenie, że każdy rolnik to inteligentna osoba jest tak samo prawdziwe, jak każdy polityk to altruista i patriota."-nie no stary-teraz to naprawdę przegiąłeś-no chyba że miałeś na myśli obecne władze Islandii na ten przykład ?

Nie mogłeś dokonać jakiegoś delikatniejszego porównania np. do księży pedofili ? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Albo ktoś kocha męża {chłopaka} ze wsi i rolnictwo i chce poświęcić temu życie albo nie i nie ma co się oszukiwać, że jakoś może będzie, bo nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinffff    9

@jaro hehe popieram , trzeba walczyć o poszanowanie rolnika. @StasiekS nie wiele jest obecnie dziewczyn chcących być na roli, mam tam swoją sympatię ale nie planuję z nią przyszłosci gdyż jest to "paniusia" (dobrze że tego nie czyta ona :P ). Ona nie chce być na roli i lipa ;( a szkoda fajna jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

@stasieks, tak jak mówisz, nie którzy myślą , że są oh i ah... a dziewczyny nie ustawiają się w kolejce do nich... i wtedy są złe i nie dobre,bo gardzą jego ha...

 

 

ale chłopaki wiecie... nie urażając nikogo czasami czytając, nie które posty wasze odnoszę wrażenie, że bycie wieśniakiem to nie stan pochodzenia, ale stan umysłu.... i niestety wielu przypadkach to ma uzasadnienie.... może ktoś się zgodzi lub nie, mnie to zwisa i powiewa jak listek na brzozie... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Meg5    344

@FINN to chyba niedobrze ,że już w tak młodym wieku Ci zwisa i do tego powiewa :o :o :o

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

@meg, zwisa mi na to jak bedą się produkować aby mnie uświadomić że się mylę... ;) ale spokojnie, jeśli chodzi o to to wszystko w jak najlepszym porządku, ze tak powiem gra i buczy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Jestem

Jakoś przeżyłem

FINN

 

masz gotowa odpowiedz na wszystko jaka ,.BABA "Z toba wytrzyma

Odnośnie miasta i wsi

Mnie osobiście dobrze na wsi , ale mam duża rodzinę w mieście , gdy ja lata temu jeździłem motorem MZ 250 oni chodzili pieszo po 25 latach oni kupuj nowe auta a ja używane od nich

DZISIAJ ja pracuje w polu oborze a oni siedzą na urlopie bawią się pija piwo (ja nie mogę bo droga krajowa koło domu i rano nawet do pola sie nieda) i maja pretensje że jestem tylko w niedziele a oni by chcieli cały miesiąc

 

A teraz postawcie sie w roli dziewczyny z miasta która przyszła by na wieś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

@GoRAL, Bardzo trafnie postawione pytanie.... jak to jest z punktu widzenia dziewczyny z miasta...??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Zazdrościmy trochę tym miastowym ale i oni zazdroszczą nam tylko czego innego.

Według mnie każdy z nas musi sie zastanowić i nabrać dystansu do swej pracy bo dochodzi do tego, że pracujemy aby żyć a powinniśmy żyć aby pracować.

Jestem rolnikiem jak i wy mimo to potrafię wyjechac na weekend z rodziną czy nawet na 2 tygodniowy wypad za granicę trzeba to tylko mądrze zorganizować dodam, iż miałem chodowlę trzody od 30loch teraz jej nie mam to jest jeszcze mniejszy problem. Co do tego, że stać nas na coraz mniej tez się zgodzic nie mogę bo na maszyny wydajemy setki tysięcy a żałujemy sobie na pożądne auto czy dom. Musimy zmienić mentalność i zacząć żyć "pełną gębą" inaczej czeka nas tylko praca - dom a potem niestety piach. Żadnej radości ani przyjemności z życia i przerzucanych pieniędzy.

 

Gdy zmieni się nasze "wasze" podejście do rolnictwa i gospodarzenia wtedy i z kobietami dla rolnika nie będzie problemu bo jest czas na pracę ale i czas na odpoczynek musi sie znaleźć. Czego sobie i wam życzę a najbardziej pogody by dało zebrac to co zostało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Mam znajoma która 20 lat temu przyszła z miasta na gospodarstwo

Dzisiaj ona pracuje on też pracuje a gospodarka leży i widzę że nie żyją nic lepiej , ale do gospodarstwa nie wrócą , 8 godzin i luz zero stresu nic nie zdechnie co tam burza albo susza

Siwy7406

 

mu sobie warsztat pracy musimy stwożyć sami i sami o niego dbać

 

Na pewno jest łatwiej kolegom o dużym areale bez produkcji zwierzęcej

Edytowano przez GoRAL1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Wiem o tym nie od zawsze jestem rolnikiem kiedyś miałem inną pracę i działalność tam tez musialem sobie wszystkostworzyc i zorganizować. Niestety los chciał inaczej i poznałem corkę gospodarza i dla ziemi rzuciłem wszystko i dzis tego nie żałuję.

Aż tak wiele niemam taki ogródek 100ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Siwy7406

 

nie zrozum mni9e zle napewno nie mam złych intencji ale to swoje podziel przez 12 z tego wybudowalem dom i utrzymuje rodzine ( na małopolske to dużo)ale musze niezle kombinować a o urlopiue to sam wiesz

 

az odnmośnie rodziny ( oni napewno tu nie zadladaja wiec moge napisać)Jeden górnik , jeden elektryk ,jeden kierownik budowy jeden spawacz jeden dyrektor spółki sk panstwa; a w stylu życia nie ma rużnicy no może w cenie i marce samochoidu

 

a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrouki    8

dziewczyny są tam gdzie jest kasa i łatwe życie w zamian odpłacają sie ciałem a poza tym praca na roli jest niewdzieczna jak kolega wspomniał albo susza albo grad tu cos sie zepsuje tam cos zdechnie jak nie urok to sr**zka biznes taki ze na piwo zostaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
StasiekS    72
mu sobie warsztat pracy musimy stwożyć sami i sami o niego dbać

Tylko niektórzy tworząc ten warsztat nie żałują pieniędzy i chcą od razu mieć super wyposażony. Część za bajery do maszyn więcej dopłaca niż miastowi wydają rocznie na życie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siwy7406    46

Goral1 tym samym udowadniasz że można żyć i mieć satysfakcję z pracy na gospodarce choć jest nie duża.

Edytowano przez Siwy7406

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×