Skocz do zawartości
News
rbit

O co chodzi z regulacją pozycyjną, siłową i neutralną w Belarus 820?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rbit    0

Zauważyłem, że w moim Belarusie ramiona cały czas opadają siłą grawitacji - nie ma docisku. Przestawiałem tą gałką pod siedzeniem w dwa zazębienia ( chyba chodzi o pozycję regulacyjną i siłową ) jak również w pozycji na luzie ( neutralnej jak wynika z instrukcji), ale gdy daję wajchą w kabinie opuszczanie  do samego dołu to ramiona opadaja tylko siłą grawitacji i jest tak w każdym położeniu tego przełącznika koło rozdzielacza . Czy tak ma być? O co chodzi z tymi trzema pozycjami -   tak na chłopski rozum?

Czym się różnią od siebie te pozycje  w pracy ciągnika z maszyną? Aha i do czego jest to kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Trzeba było dokładnie przeczytać instrukcje obsługi...

 

Dociążanie w tym ciągniku jest marne, gdyż ciśnienie wypychające siłownik ma wartość tylko 30 bar. 

 

Regulacja pozycyjna - jak sama nazwa mówi - wysokość podniesionej maszyny odpowiada pozycji wajchy w kabinie, są tam nawet numerki. Im wajcha bardziej z przodu ciągnika tym ramiona są niżej i na odwrót. Ja to wykorzystuje w pługu.

 

Neutral ma tylko 3 pozycje:

- Podnoszenie ( wajcha w tył )

- Neutral czyli ramiona są unieruchomiene ( wajcha przy 'N' )

- Opuszczanie ( wajcha do przodu od 'N' )

Dobre przy bronach czy agregacie

 

Regulacja siłowa - tutaj wajcha zachowuje się tak samo jak w neutralnym położeniu gałki pod siedzeniem, ale do głosu dochodzi jeszcze nacisk na śróbę centralną. Np.: podpięty głębosz gdy zagłębi się zbyt mocno - ciągnik sam go trochę podniesie bez interwencji szczęśliwego operatora :)

 

A "kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem" służy do regulacji szybkości reakcji podnośnika. Ja ustawiłem na najszybszą reakcję


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

A widzisz ja podniosę tył ciągnika ramionami nad ziemię bez problemu rozdzielaczem koło kierownicy. W któryś regulatorach wprowadzili jakąś zmianę i ograniczyli to.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    495

W wersji "monoblok" nie ma docisku ramion podnośnika, siłownik jest jednostronnego działania.

 

A z regulacją jest  tak - siłowa, to utrzymanie stałej siły potrzebnej do uciągu narzędzia, a pozycyjna - wymuszenie stałej pozycji/głębokości pracy.

 

W wersjach z regulatorem na 3 przewody (pod siedzeniem) dźwignią przy siedzeniu można tylko opuścić narzędzie, a w wersji na 5 przewodów podnosić i opuszczać.

Ja mam ciągnik bez regulatora i dźwignik przy siedzeniu i powiem tak - po przesiadce z C-360 jest to trochę upierdliwe.

Poza tym aby regulacja działała, trzeba regularnie zaglądać do mechanizmu i kasowac luzy, inaczej minimalny luz na cięgiełkach powoduje, że przestaje ta regulacja działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    632

 Seweryn czyli jak w swoim docisne przednim rozdzielaczem w pozycji opuszczanie to podniosę ciągnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

U mnie tak. Podniosę tył ciągnika do góry.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JUMIKO    61

Ja też podnoszę zadek w swoim  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

820 nie ma już takiego docisku aby koła unieść tylko możemy np, podczas orki docisnąć pług aby nie wyskoczył.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    632

To to wiem docisk działa ,ale nie próbowałem podnosić go do góry dźwignia z przodu ,podnosząc do góry ciężki sprzęt to ją używam i dziala ale jest to uciążliwe  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.