Skocz do zawartości
rbit

O co chodzi z regulacją pozycyjną, siłową i neutralną w Belarus 820?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rbit    0

Zauważyłem, że w moim Belarusie ramiona cały czas opadają siłą grawitacji - nie ma docisku. Przestawiałem tą gałką pod siedzeniem w dwa zazębienia ( chyba chodzi o pozycję regulacyjną i siłową ) jak również w pozycji na luzie ( neutralnej jak wynika z instrukcji), ale gdy daję wajchą w kabinie opuszczanie  do samego dołu to ramiona opadaja tylko siłą grawitacji i jest tak w każdym położeniu tego przełącznika koło rozdzielacza . Czy tak ma być? O co chodzi z tymi trzema pozycjami -   tak na chłopski rozum?

Czym się różnią od siebie te pozycje  w pracy ciągnika z maszyną? Aha i do czego jest to kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Trzeba było dokładnie przeczytać instrukcje obsługi...

 

Dociążanie w tym ciągniku jest marne, gdyż ciśnienie wypychające siłownik ma wartość tylko 30 bar. 

 

Regulacja pozycyjna - jak sama nazwa mówi - wysokość podniesionej maszyny odpowiada pozycji wajchy w kabinie, są tam nawet numerki. Im wajcha bardziej z przodu ciągnika tym ramiona są niżej i na odwrót. Ja to wykorzystuje w pługu.

 

Neutral ma tylko 3 pozycje:

- Podnoszenie ( wajcha w tył )

- Neutral czyli ramiona są unieruchomiene ( wajcha przy 'N' )

- Opuszczanie ( wajcha do przodu od 'N' )

Dobre przy bronach czy agregacie

 

Regulacja siłowa - tutaj wajcha zachowuje się tak samo jak w neutralnym położeniu gałki pod siedzeniem, ale do głosu dochodzi jeszcze nacisk na śróbę centralną. Np.: podpięty głębosz gdy zagłębi się zbyt mocno - ciągnik sam go trochę podniesie bez interwencji szczęśliwego operatora :)

 

A "kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem" służy do regulacji szybkości reakcji podnośnika. Ja ustawiłem na najszybszą reakcję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

A widzisz ja podniosę tył ciągnika ramionami nad ziemię bez problemu rozdzielaczem koło kierownicy. W któryś regulatorach wprowadzili jakąś zmianę i ograniczyli to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    263

W wersji "monoblok" nie ma docisku ramion podnośnika, siłownik jest jednostronnego działania.

 

A z regulacją jest  tak - siłowa, to utrzymanie stałej siły potrzebnej do uciągu narzędzia, a pozycyjna - wymuszenie stałej pozycji/głębokości pracy.

 

W wersjach z regulatorem na 3 przewody (pod siedzeniem) dźwignią przy siedzeniu można tylko opuścić narzędzie, a w wersji na 5 przewodów podnosić i opuszczać.

Ja mam ciągnik bez regulatora i dźwignik przy siedzeniu i powiem tak - po przesiadce z C-360 jest to trochę upierdliwe.

Poza tym aby regulacja działała, trzeba regularnie zaglądać do mechanizmu i kasowac luzy, inaczej minimalny luz na cięgiełkach powoduje, że przestaje ta regulacja działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    345

 Seweryn czyli jak w swoim docisne przednim rozdzielaczem w pozycji opuszczanie to podniosę ciągnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

820 nie ma już takiego docisku aby koła unieść tylko możemy np, podczas orki docisnąć pług aby nie wyskoczył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    345

To to wiem docisk działa ,ale nie próbowałem podnosić go do góry dźwignia z przodu ,podnosząc do góry ciężki sprzęt to ją używam i dziala ale jest to uciążliwe  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
×