Skocz do zawartości
News
rbit

O co chodzi z regulacją pozycyjną, siłową i neutralną w Belarus 820?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rbit    0

Zauważyłem, że w moim Belarusie ramiona cały czas opadają siłą grawitacji - nie ma docisku. Przestawiałem tą gałką pod siedzeniem w dwa zazębienia ( chyba chodzi o pozycję regulacyjną i siłową ) jak również w pozycji na luzie ( neutralnej jak wynika z instrukcji), ale gdy daję wajchą w kabinie opuszczanie  do samego dołu to ramiona opadaja tylko siłą grawitacji i jest tak w każdym położeniu tego przełącznika koło rozdzielacza . Czy tak ma być? O co chodzi z tymi trzema pozycjami -   tak na chłopski rozum?

Czym się różnią od siebie te pozycje  w pracy ciągnika z maszyną? Aha i do czego jest to kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem?

Edytowano przez rbit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzik445    6

Trzeba było dokładnie przeczytać instrukcje obsługi...

 

Dociążanie w tym ciągniku jest marne, gdyż ciśnienie wypychające siłownik ma wartość tylko 30 bar. 

 

Regulacja pozycyjna - jak sama nazwa mówi - wysokość podniesionej maszyny odpowiada pozycji wajchy w kabinie, są tam nawet numerki. Im wajcha bardziej z przodu ciągnika tym ramiona są niżej i na odwrót. Ja to wykorzystuje w pługu.

 

Neutral ma tylko 3 pozycje:

- Podnoszenie ( wajcha w tył )

- Neutral czyli ramiona są unieruchomiene ( wajcha przy 'N' )

- Opuszczanie ( wajcha do przodu od 'N' )

Dobre przy bronach czy agregacie

 

Regulacja siłowa - tutaj wajcha zachowuje się tak samo jak w neutralnym położeniu gałki pod siedzeniem, ale do głosu dochodzi jeszcze nacisk na śróbę centralną. Np.: podpięty głębosz gdy zagłębi się zbyt mocno - ciągnik sam go trochę podniesie bez interwencji szczęśliwego operatora :)

 

A "kółko nad tym przełącznikiem pod siedzeniem" służy do regulacji szybkości reakcji podnośnika. Ja ustawiłem na najszybszą reakcję


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

A widzisz ja podniosę tył ciągnika ramionami nad ziemię bez problemu rozdzielaczem koło kierownicy. W któryś regulatorach wprowadzili jakąś zmianę i ograniczyli to.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    545

W wersji "monoblok" nie ma docisku ramion podnośnika, siłownik jest jednostronnego działania.

 

A z regulacją jest  tak - siłowa, to utrzymanie stałej siły potrzebnej do uciągu narzędzia, a pozycyjna - wymuszenie stałej pozycji/głębokości pracy.

 

W wersjach z regulatorem na 3 przewody (pod siedzeniem) dźwignią przy siedzeniu można tylko opuścić narzędzie, a w wersji na 5 przewodów podnosić i opuszczać.

Ja mam ciągnik bez regulatora i dźwignik przy siedzeniu i powiem tak - po przesiadce z C-360 jest to trochę upierdliwe.

Poza tym aby regulacja działała, trzeba regularnie zaglądać do mechanizmu i kasowac luzy, inaczej minimalny luz na cięgiełkach powoduje, że przestaje ta regulacja działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    668

 Seweryn czyli jak w swoim docisne przednim rozdzielaczem w pozycji opuszczanie to podniosę ciągnik ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    50

820 nie ma już takiego docisku aby koła unieść tylko możemy np, podczas orki docisnąć pług aby nie wyskoczył.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    668

To to wiem docisk działa ,ale nie próbowałem podnosić go do góry dźwignia z przodu ,podnosząc do góry ciężki sprzęt to ją używam i dziala ale jest to uciążliwe  .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.