Polecane posty

radmzes    141

Witam.

 

Mam nadziej, że umieszczam temat w dobrym miejscu.

 

Mam MF 3645 i klimatyzacja w nim nie działa, byłem z tym u mechanika sprawdził i powiedział, że sprężarka jest zatarta można ją zregenerować, cały koszt naprawy płukanie klimatyzacji, napełnienie i odgrzybienie miało by wynieść około 1500-2000zł moim zdanie to trochę za drogo. Nowa sprężarka kosztuje około 1500zł.

 

http://www.agro-technika.com.pl/product-pol-12775-sprezarka-klimatyzacji-MF-Massey-Ferguson-serie-3000-4000-5000-6000-8000.html

 

 

Moje pytania brzmią.

 

Co o tym koledzy myślicie, miał ktoś podobne doświadczenia?

Ile by mogła kosztować regeneracja takiej sprężarki?

Warto szukać używanej, albo jakiegoś tańszego zamiennika, a może pasuje jakaś od samochodu?

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markus1    2

Regeneracja połowe ceny nowej +- ale płukanie układu cię nie ominie a to takie tanie nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Nie wiadomo czy po drodze coś jeszcze nie wyskoczy np chłodnica czy coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

A na 100% sprężarka jest zatarta ?? Bo że klima nie działą to może być kilka przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Raczej tak o ile pamiętam jak ją sprawdzał to wgl ruszyć się dała, a w układzie wgl czynnika nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Trzeba było spróbować na krótko ją podłączyć i zobaczyć co się stanie Bo min jak nie ma czynnika to też nie ruszy sprężarka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

podłączyć bezpośrednio prąd pod sprzęgło które ją załącza i rozłącza. A na chłopski rozum gdyby była sprężarka zatarta to by pasek się nie palił ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Pasek nie paliłby się, gdyż tam jest sprzęgło które rozłącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Ale jak ciągnik będzie chodził i poda prąd na sprzęgło to będzie widać czy chodzi czy się pali pasek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Już rozumiem Kolego dziś to postaram się sprawdzić.

 

 

Połączone

 

 

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? smile.png

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Jedź teraz na napełnienie ewentualnie szczelność układu. A jeżeli w ukłądzie jest czynnik to masz walnięty czujnik który odpowiada za niezamarzanie układu. Czyli idzie zaoszczędziłeś??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Czynnika w układnie nie ma. Na regeneracji sprężarki zaoszczędziłem bo chodzi.

 

Kolego powiedz mi jeszcze czy w sprężarce powinien być olej? I jak to sprawdzić? U góry kompresora jest śruba tak jakby wlew.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    226

Oj takich szczegółów to ja już nie wiem. Podjedź teraz tam gdzie nabijają klimę i się dowiesz wszystkiego. Tylko musisz wiedzieć ile czynnika ma być w układzie.

 

Do moderatora : Ty byś lepiej Yancentego pilnował bo często pisze post pod postem i jakoś nikt nie ma odwagi zwrócić mu uwagę a nie ostrzeżeniami tu wyjeżdżasz. Pozdrawiam

Edytowano przez boku27
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Właśnie byłem się umówić na sprawdzenie szczelności, ale muszę wiedzieć ile ma być czynnika w układzie. Skąd taką informację zdobyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    22

Kolego ja zadzwoniłem do korbanków i się dowiedziałem że w moim 6180 powinno być 1,7L  - trochę kasy na to idzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Ok dzięki, spróbuje też tak zrobić. Tzn. ile Cię to kosztuje dokładnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Sprawdziłem. Sprężarka ładnie się załącza, chodzi, pasek się nie pali. Ale nie wiem czy jest w niej olej. Czyli jeden koszt uruchomienia klimatyzacji mam z głowy? :)

 

W jaki sposób ten mechanik sprawdził, że sprężarka jest zatarta? Podłączył maszynę i sprawdzał ciśnienia?

Oleju sam nie sprawdzisz bo krąży on razem z czynnikiem chłodzącym i można go sprawdzić tylko za pomocą maszyny jak się odsysa czynnik.

Czynnika wg. katalogu Bepco powinno być 1,2kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Nie po prostu wziął ręką chciał przekręcić i nie dało rady, a ja jak ją teraz pod prąd podłączyłem bezpośrednio to ruszyła i teraz kręci się nawet jak ręką się weźmie wtedy widocznie jak on sprawdzał to się pewnie za piekło coś i nie można było ruszyć tak na sucho.

 

Kolego to jest pewna informacja co do tego czynnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jedź do kogoś kto ogarnia klime a nie jakiegoś stodołowego mechanika.

Jak nie ma czynnika to nie ma też smarowania i szybko można sprężarkę zatrzeć.

1,2kg podaje katalog bepco, ale w serwisie klimy na maszynie powinni mieć katalog z danymi do większości pojazdów, przynajmniej maszyna texa ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radmzes    141

Jej chyba nie można nawet załączyć ze środka kabiny tzn jest pokrętło, ale nie ma żadnej reakcji i dlatego wydaje mi się, że tylko za stała się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Jak nie będzie czynnika to czujnik ciśnienia nie pozwoli załączyć sprężarki żeby jej nie uszkodzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Jakie masz złączki przy ciągniku do napełnania klimy, na gwint czy szybkozłączki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj