Skocz do zawartości
karolsz34

Czym różni się t-214/1 od t-214/3

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karolsz34    6

Witam! Rozglądam się za ładowaczem cyklop i chciałbym się dowiedzieć czym się różni t-214/1 od t-214/3? Wiem jedynie, że ten nowszy ma siłownik pomiędzy ramionami montowany od góry a starszy od dołu. Czy są jeszcze jakieś różnice? Który jest lepszy. Jak się sprawdza stan rozdzielaczy bo manometr do hydrauliki mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    69

nie wiem czy jakoś dokładnie można spr rozdzielacz ale po pierwsze:

sprawdz jak szybko reaguje 2sekcyjny rozdzielacz bo często siadają dzielniki strumienia i może np bardzo szybko skręcać a strasznie wolno podnosi ramie! nawet na pusto :) ogarnij czy nie ciekną kopułki i czy luzu nie ma na łożyskach na głównym sworzniu obrotnicy bo jest troche z tym roboty 

no i oczywiście czy siłowniki całe czy golenie są bez wrzerów bo bedzie lał :) 

dobry rozdzielacz jeżeli są dobre siłowniki i nie leją będzie trzymał poziom ramienia nie siądzie

 

co do róznic z górnym siłownikiem żeby wyprostować ramię siłownik ściąga a nie pcha i automatycznie ma mniejszą silę, krętlik na chwytaku, a reszta to samo 

sprawdz czy nie popękana rama przy skrzyni przeciwwagi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolsz34    6

W jaki sposób sprawdzić ten luz na łożysku: jeden będzie operował ramieniem (oprzeć chwytak o ziemię i próbować "wcisnąć" go w ziemię a później podnieść)a drugi patrzy- tylko w którym miejscu najbardziej będzie to widoczne?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Genius9872    69

najbardziej widoczne na samym szczycie wierzyczki ale i na samym dole zależy gdzie wytłuczone ale powinno ruszać się na dole:) znajomy kupił super cacy piękny tylko że nie dopatrzyl się że tańcuje mu wierzyczka na dzień dobry prawie tydzień roboty to nie jest trudna naprawa ale sporo zabawy bo wszystko waży

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolsz34    6

A czy różnią się polem pracy (nowszy bierze bliżej siebie, albo sięgnie dalej)? Z tego co widzę to starsze mają dwa rodzaje górnego ramienia z wzmocnieniem (taki płaskownik przyspawany) i bez. Czy to prawda, że te z siłownikiem u góry są bardziej narażone na pękanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    69

z tego co wiem to jedna chwała:) w nowszym tzn z siłownikiem na górze sa tochę inne siłowniki różnią się obudową co do prędkości przy ładowaniu to zależy czy jest dobra pompa czy dzielnik strumienia jest dobry co z rozdzielaczami :) jaki olej:) tzn ile ma lat:) sąsiad ma od nowości nowego typu ostatnio po prawie 500t w roku targał:) i jak najbardziej działa:) mój 214/1 rocznie +400t przewali:) po kilku latach od zakupu coś wolno działał i miał mało siły tata chciał pompe wymienić ja stwierdziłem że trzeba podkręcić zawór przelewowy zaraz za pompą to zaczął zapiepszać jak mały samochodzik xD w efekcie jeden przewód strzelił :) trochę zmniejszyliśmy ustawienie zaworu i rozrzutnik jak nie treba podrzucać tylko z kupy ładuje to 3min i pełny 3,5t:) silnik z bizona zdejmowaliśmy :) cyklopem :) powiem ci tak patrz żeby nie był popekany żeby były całe siłowniki nie lejąca się hydraulika żeby wmiare szybkok działał chociaż na to jest patent z zaworem 5min roboty :) i żeby obrotnica była nie wytłuczona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolsz34    6

A czy to prawda, że te nowsze mają gorzej skonstruowaną wieżyczkę co powoduje pękanie poniżej sworznia od wysięgnika głównego? Na pewno nie chciałbym kupić takiego po tuningu którym były wyciągane silniki z bizonów! Widziałem takiego: wieżyczka pospawana z jednej i drugiej strony na wysokości rozdzielaczy pod sworzniem wysięgnika dołożony kawał blachy do tego siłownik podnoszenia wszedł do wysięgnika prawie na wylot. Jeśli ktoś z was ma instrukcję lub katalog od t-214/1 to bardzo bym prosił żeby sobie porównać.

Edytowano przez karolsz34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    69

wiesz co my zdejmowaliśmy silnik i nie było problemów ani ujemnych skutków:) kwestia to jest odpowiednie dociążenie skrzyni przeciwwagi no i żeby nie gibać nim tylko wmiare płynnie pracować:) a odwdzięczy się cyklop:) ja polecam ci 214/1 są naprawdę tanie u mnie z był tylko olej na dzień dobry wymieniony ( bo wlaściciel chyba stwierdził żeby za tanio sprzedał to zajebał olej xD no i wlał wszystkie syfy z domu ) no i wąż który raz strzelił no i opona bo tata rozciął na czymś a takto wszystko w oryginale:) i rozrzutnik ładuje w 3min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×