inwi

awaria sprzęgła fendt 309c

Polecane posty

inwi    7

Mam pytanie może ktoś mi odpowie. Mam fendta 309 c serwis uprzedzał mnie już jakieś 500 mth temu że sprzęgło mi walnie. Na razie nic się nie dzieje po czym poznać że dzieje się coś niedobrego i czy można poznać czy to wina mechanicznego sprzęgła czy turbomaticka.Jeśli zauważę że coś nie tak odrazu robić czy czekać aż walnie całkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

poznasz po tym jak zacznie się ślizgać, a jak masz ustawioną dźwignię od rozłączania wałka przekaźnika,może masz cały czas wysprzęglone ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Jest różnica,bo na spuszczonym sprzęglę wałek jest rozłaczony,a na zaciągniętym łożysko cały czas się kręci mimo,że wałek mamy w pozycji 0.Trzeba tego pilnować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel4106    13

czyli jeśli nie używam wom to znaczy ze dzwigia ma być tak jakby był wlaczony przekaźnik mimo ze mam ustawione na 0 ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Nie.Dźwignia z lewej strony ma być spuszczona kiedy nie używasz WOM.Na zaciągniętej nie jeździmy :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zoch    4

Nie no z tą wymianą sprzęgła to bez przesady.Po prostu łożysko na wałku przy zaciągniętej dźwigni jest cały czas w ruchu co powoduje nadmierne zużycie.Nie ma się czym przejmować tylko pamiętać żeby po robocie z WOM spuszczać dźwignię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7

zamiast zmieniać serwis zmieniłem ciągnik na nowy większy(przy belarce welger rp235 mogłem pomarzyć o max zgniocie, przy pługu AB100 o sensownej prędkości orki), a fendta opchnąłem. Co prawda w takiej konfiguracji mam maxxuma 125 i agrofarma 420. Trochę nieoptymalnie bo pomocnik mógłby mieć teraz mniej koni.Przynajmniej nie przejmuję się już potencjalna awarią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i właśnie w taki sposób sprzedałeś dobry ciągnik bo muślałeś że jest uszkodzony to są właśnie naciągaca może ktoś z nich to kupił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
inwi    7

wątpię sprzedawał się bardzo długo, potencjalna awaria  i kolejna norma emisji spalin przyspieszyła tylko plan zakupu czegoś większego. Rozważałem żeby go zachować ale nie opłacało by mi się trzymać ciągnika co nie robiłby więcej jak 150mth, traciłby mocno na wartości a nie zarabiał na siebie jak poprzednio. ciagnik był super ale 95 km to nie 125 (realnych 115km i 500nm)z 6 cyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez krzychu4340
      Cześć czy są tutaj posiadacze fendta 307c lub 308c z rocznika 1998-2002? Potrzebuje informacji na temat spalania, awaryjności, spalania pod obciążeniem i informacji z jakimi maszynami pracują. Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    • Przez Andrzej309Ci
      Panowie potrzebuję pomocy w podłączeniu dodatkowego rozdzielacza hydraulicznego do obsługi ładowacza czołowego. Kupiłem ostatnio fendta 309Ci, który ma ładowacz czołowy podłączony pod główny rozdzielacz hydrauliczny, co chcę przerobić dodając dodatkowy rozdzielacz z joistickiem i tu moje pytanie, gdzie powinienem wpiąć się w układ hydrauliczny ciągnika aby uzyskać zasilanie i powrót z dodatkowego rozdzielacza? Wszelkie zdjęcia tego jak to macie podłączone mile widziane 
    • Przez Pstrąg
      Witam. Ostatnio w moim fendzie zanikło wspomaganie tzn. po odpaleniu raz jest wspomaganie (kierownica chodzi w miare lekko) a raz go praktycznie nie ma, ze trzeba sie siłować. Wydaje sie ze w jedną strone lzej sie kręci. Przejrzałem forum i dowiedziałem sie ze jest jakis zawór przed orbitrolem, moze to byc jego wina? Dodam ze hydraulika chodzi bez zarzutów, ładowacz działa jak i podnosnik. oleju mam pół stanu na tej długiej miarce. Jest zauważalny wyciek z rozdzielacza hydrauliki zew. Olej nie pieni sie ani nie grzeje. Chyba musze kupic manometr do zmierzenia cisnienia na pompie bo  sie nie obejdzie z trafną diagnozą. Ciągnik to fendt 309c 2000r
    • Przez Massey294s
      Witam. Na wstępie opiszę pierwszy problem.
      1.Ciągnik po zaciągnięciu sprzęgła wom nie rozłącza napędu na wom. Od dołu cięgnika widać jak podczas zaciągania s gżwigni wom siłownik się wypycha ale i tak sprzęgło nie rozsprzęgla. Co może być tego przyczną? rozsypane łożysko oporowe? idzie to jakoś sprawdzić?
      2.Kolejna sprawa to ładowacz fendt. Ładowacz jest dwusekcyjny i sterowany z rozdzielacza ciągnika. A więc, potrzeba jest dołożyć trzecią sekcje oraz osobny rozdzielacz z dżojstikiem. Tylko  że do ładowacza dochodzi 5 węży( 2x sekcja oraz 5ty który widać po rurce że prowadzi pod siedzenie). Jeżeli kupię taki zestaw to gdzie wpiąć zasilanie olejem? Co może się kryć za piątym wężem? zaślepić go? Może polecicie jaki kupić zawór krzyżowy Oraz rozdzielacz z dzojstikiem?
      3.lejący się szybkozsprzęg hydrauliki. Da się to jakoś uszczelnić? Może są gotowe zestawy do regeneracji?
      4. Mam narzędzia z poprzedniego polskiego tura i euroramka w fendzie mniej kładzie się w stronę kabiny( w porówaniu do hydrametu np. ciężko nabrać w łyżkę. Przerabiał juź ktoś ten temat?  Przerobić ramkę ładowacza czy może zostawić a przerabiać narzędzia?
       
      Z góry dzięuje za odp.




    • Przez Pstrąg
      Witam,
      Mam problem , otóż nie wiem gdzie znajduje się filtr skrzyni biegów w fendt 309c (silnik deutz) 2000r. Przekopałem forum i nadal nie wiem na 100 % gdzie jest. Ktoś wspominał ,że w okolicach tylnego lewego koła ale i tak nie mogłem znaleźć. Prosze o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj