Polecane posty

ziomek2169    4

witam panowie, mam problem a mianowicie nie kreci mi sie wałek wom. gdy traktor był zgaszony bawilem sie dwignia 1000 i 540 obr, oraz trybem eco, ta dzwognia od eco nie chce dojsc do konca na pozycje 2000 obr, chyba linka zardzewiala. teraz gdy odpalilem ciagnik wogole nie działa wom, nie kreci sie a kontrolka od wlaczonego walka sie kreci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilc360    12

To ja może podłącze sie do tematu. Oglądałem ostatnio fajnego MF 3060. Ogólnie ciągnik ładny tylko gdy sie włączy wałek na 540 obr to słychać takie chrobotanie. Sprzedający mówił że ten typ tak ma. Rzeczywiście tak jest że taki dźwięk jest normalny w tych ciągnikach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam8550    15
Napisano (edytowany)

W każdym MF-ie serii 3XXX wałek "chrobocze".

Edytowano przez Adam8550
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

Bez obaw one tak mają chyba że ten ma inne musiał byś w innym posłuchać czy podobnie

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilc360    12

Dzięki chłopaki za odpowiedź :). U mnie w okolicy to mf-y tej serii to by na palcach jednej ręki policzył i nie było zbytnio kogo się zapytać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

któraś z wajch może między zakresami jest nastawiona i nie chodzi sprawdź przy moście a nie w kabinie jak jest ustawiona dźwigienka raczej nic wielkiego nie zrobiłeś

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z pewnością wina linek. z tyłu po lewej stronie te linki są podłączone do dzwigieneg. sprubuj nimi tam ruszyć. ewentualnie odepnij je w samą dzwignią spróbów rzełączyć tą prękosc wałka

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z lewej strony z tyłu te linki z kabiny są podłaczone jedna obok siłownika a druga u góry tak schowana jak by za ramię od podnośnika. weź je odłącz i przesuń wówczas recznie i sprawdź czy wówczas chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nic nie trzeba zdjmowac tylko wyciągnąć bolec i tyle. najlepiej niech ktos siądzie w ciągniku i ruszy Ci  tymi dzwigniami wówczas łatwiej bedziesz mieć zlokalizować ich położenie skoro nie wiesz gdzie są

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomek2169    4

dodam jeszcze ze ostatnio odpalalem ciagnik na zapalarce(prostowniku), moze przez to cos sie stało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

według mnie to tylko wina linek. rozłaczyłeś jak ruszałeś a jak ciężko chodzi to nie możesz załaczyć a  może i urwana być linka a trzeba ręcznie  tą dzwignią z tyłu tak jak pisałem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pewnie znalazłeś  tą przy siłowniku tak??  nie chce mi się teraz biegać ale znalałem takie zdjęcie w necie http://w200.wrzuta.pl/obraz/9G8zjRKBcad/20110228844  i ta druga znajduje się a tym miejcu co ta strzałka jest i jest to dzwignia  od tych obrotów silnika 2000. jak pchniesz ją do przodu ciągnika wówczas jest na 2000 a jak to tyłu pociągniesz to jest 1550

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galoni    8

dołącze się i czy te przełączanie na eco to na zapalonym trzeba czy na zgaszonym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja zazwyczaj robie to na zgaszonym choć kilka razy robiłem na zapalonym i było ok. ale jak powinno sie robić według instrukcji to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj