Skocz do zawartości
SaLMoN

Pronar 82SA rezystor I-go biegu nagrzewnicy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pronar
SaLMoN    0

Witam !

Ma ktoś może pod ręką takie ustrojstwo lub jest w stanie sprawdzić parametry w/w rezystora - zmierzyć/odczytać rezystancje i chociaż na oko okreslić moc. Szwagrowi spalił się, ale z tego, co z niego pozostało nic nie można określić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Gdybys nie znalazl takiego rezystora to sprobuj np z zarowka reflektorowa, bedzie swiecic ale ograniczyprad, moc zarowki trzeba dobrac doswiadczalnie. A jakby np zastosowac jakas elektronike?? ile zakresow ma ten wentylator, jaki prad pobiera silniczek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SaLMoN    0

Nagrzewnica ma 2 biegi, z tego co się rozeznałem po kawałku znalezionego schematu 2 bieg jest bezpośredni a pierwszy przez opór. Parametrów silniczka na razie nie znam, szwagier mieszka 80km ode mnie i jak się żeśmy ostatnio widzieli, to przy okazji pokazał mi to, co mu z tego opornika zostało - akurat niedawno szukał części w serwisie i mu się po samochodzie przewalało. Swoją drogą serwis pocieszył go, że może to być dostępne tylko razem z silnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

no najczestrza usterka elektryczna w Astrach bywaja wlasni ete rezystory. Ludzi ebula z ani eok 90 zl. Jak 2 biegi to naprawde nie taki duzy problem.

Trzeba tylko wiedziec il epradu taki motorek moze pozerac. A co do elektroniki, to w polonezach podobno byly regulatory obrotow do wiatraczkow. Pisze podobno bo sam tego ni ewidzialem, I mozna je dostac za ok 30 zl, i ma bezstopniowa regulacje. Ale na 100% to ni ejestempewien tych cen trzeba by popytac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

no najczestrza usterka elektryczna w Astrach bywaja wlasni ete rezystory. Ludzi ebula z ani eok 90 zl. Jak 2 biegi to naprawde nie taki duzy problem.

Trzeba tylko wiedziec il epradu taki motorek moze pozerac. A co do elektroniki, to w polonezach podobno byly regulatory obrotow do wiatraczkow. Pisze podobno bo sam tego ni ewidzialem, I mozna je dostac za ok 30 zl, i ma bezstopniowa regulacje. Ale na 100% to ni ejestempewien tych cen trzeba by popytac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    25

ja w swoim pronarze zerkałem na ,,dmuchawkę" ale nawet nie zwróciłem uwagi na parametry silnika :D ten wiatrak pobór ma galanty -prawie dwa razy większy jak od malucha B)

a po co Wam dwie szybkości -przeważnie i tak sie tej wolniejszej nie używa :)

a i ten rezystor to chyba w silniku jest??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Nie wiem gdzie si eznajduje ten rezystor, ale mysle ze on bardziej bedzie na silniku niz w nim. Wiem jak uciazliwe jest dodatkowe kilka dB w pojezdzie przy kilkugodzinnej podrozy, tak wiec taki rezystorek zmniejszajacy obroty silnika moze byc zbawienny. Halas takiego silniczka moze byc ogromny dla juz zmeczonego kierowcy.

 

SalMoN naprawde poradz szwagrowi niech sprobuje podlaczyc zamiast tego rezystorka na probe zarowke reflektorowa np R2( halogenowa daje za duzo ciepelka). To sprawdzony sposob jeszcze z przed kilku lat z autobusu ktorym jezdzil moj tata. W Autosanie jest na calej kabinie 4- 6 silniczkow w nagrzewnicach, oryginalni ehalasuja niemilosiernie. Elektrycy w PKS poszli na latwizne i do ukladu wpinali wlasni etaka zarowke R2. Wszystkie nagrzewnice pracowaly mniej wiecej 2x wolniej ale dzwiek z nich plynacy byl przynajmniej 4x mniejszy, A dmuchaly naprawde goracym powietrzem.

 

Marcin porownywanie czegokolwiek do Malucha to tak jakby porownywac Airbusa A380 do latawca. Oba maja skrzydla i potrafia latac, ale jedno to maszyna a drugie to tylko wyrob samolotopodobny. Oba zostaly stworzaone do unoszenia si ew powietrzu, ale wrazenia sa calkowicie odmienne widzac jedno i drugie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez mkkk
      Moja ladowarka w czasie jazdy gaśnie. Przejrzałem cały układ paliwa, nowa pompka,filtr, czujnik na pompie wtryskowej,elektryk sprawdził instalację. Pozostała mi chyba pompa wtryskowa do sprawdzenia.Czy ktoś może mi poradzić?
    • Przez radek5314
      Czy ktos moze polecic dobra chemie do mycia ciagnikow i maszyn  przed zima, cos mniej zracego niz Dimer, chodzi tu o zaschniete błoto?
    • Przez wesolyzetor
      Problem dotyczy chłodni do mleka Wsk Krosno , dzieje się to od pewnego czasu chodzi o to że agregat w chłodni raz się sam włącza prawidłowo a nieraz nie (trzeba uruchomić samemu) co to może być ?
    • Przez patryk159
      Witam bardzo serdecznie wszystkich!
      Tak jak w temacie prosze wszystkich którzy mieli lub widzieli gdzies na stronie www wszelkiego rodzaju pomoce naukowe pomocne w nauce elektroniki ciągnikowej. prosze podawac linki/pliki pdf. Z góry dziekuje:D
       
    • Przez Krol295
      Witam od okolo tygodnia w new hollandzie 8560 ford wentylator nie chcial sie zalączać po zapaleniu ciagnika gdy sie uderzylo piescia gdzies pod wentylator zaczal chodzic . Jednak wczoraj podczas pracy ciagnika wentylator stanał, najpierw chodzil jak by nie mial sily i od tamtej pory nie da sie go uruchomic a jak da to zaraz znowu przestanie. Czy da rade to naprawic czy pozostaje kupno nowego ?
×