Gość murtek

Jaki ciągnik 120-150KM?

Polecane posty

Gość murtek   
Gość murtek

Witam szanownych kolegów.

Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.

 

W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).

 

Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.

 

Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)

 

Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?

 

Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianbizon    37

Chcesz kupić ciągnik 120-160 km do talerzówki z którą nie radzi sobie URSUS 1634 który ma ok. 160 km.

Radził bym kupić coś ok. 180 km. :)


Pozdrawiam wszystkich użytkowników af.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ochen    37

Tylko że tych koni URSUSA to nigdzie nie widać, chyba tylko w katalogu. URSUS 1634 moim zdaniem odpowiada ciągnikom zachodnim o mocy ok 120kM.

 

 

A wracając do tematu to ma być zupełna nówka bo kiedyś można było też dotacje na używany sprzęt dostać maź 5 lat chyba???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Kolego zacznijmy od tego że szukanie nie gryzie :)

 

Wystarczy trochę popatrzeć a nie od razu zakładać nowy temat.

 

Proszę o to co znalazłem na AF

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/20683-jaki-cignik-do-160-km-na-90-ha/

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/24206-jaki-ciagnik-w-przedziale-120-140km/

 

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/880-120-km-tylko-z-jakiej-stajni/

 

Życzę miłej lektury :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

damianbizon

Mój Ursus może i moc odpowiednią ma, lecz szkopuł tkwi w przełożeniach skrzyni biegów.

 

kamil900830

Myślę, że do ok 300 tys zł netto

 

ochen

Będzie nowy, z używkami różnie bywa a czym bardziej z zaawansowanymi technologiami stosowanymi w zachodnich ciągnikach.

 

Przemko

Być może jest takich tematów dużo, aczkolwiek nic ciekawego w nich nie znalazłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Nie wiem czy to pomoże-ale u mojego kuzyna ostatnio pojawił się w gospodarstwie JD 6930 w wersji ? (nowych oznaczeń nie znam ale chodzi o następcę SE w takim lepszym wypasie)-w gospodarstwie tym pracuje też parę 1614 ale pomimo podobnych mocy nominalnych w uciągu ponoć jest kolosalna różnica-śmiga po górkach z Joskinem 14 tys l bez żadnych trudności-"szesnastki" miały z tym ogromne problemy (często podpinano tą beczkę do sporo większego Case-a tu już wiadomo że 230 koni swoje musi wypić -więc ekonomika )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid6330    48

ja proponuje john deere bo cena pewnie bedzie podobna do DF ale jego gównom zaletom jest rama która jest bardzo dobra do tura a i oczywiście jak john deere to premium i z osią TLS bo traktor bez amortyzowanej osi to porażka a DF o ile wiem tez ma oś amortyzowaną w opcji ale ma wielką wadę według mnie nie można pracować w polu gdy jest włączona tak jest w instrukcji .a według mnie to JD to spoko sprzed sam mam john deere 6330 premium i jestem bardzo zadowolony i spalanie nie jest wcale takie duze a komfort pracy jest bardzo luksusowy :) naprawdę warto .a to tej brony talerzowej według mnie wystarczy 6630 premium i spokojnie da rade


::

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

jaro

Porównując uciąg Ursusa do np JD- różnica jest kolosalna (przykład moją 16 spokojnie kiedyś "przeciągnął" DF o mocy 150 KM).

 

kamil900830

No myślę, że za takie pieniążki coś dobrego kupię i oby bezawaryjnego.

 

dawid6330

DF z tego co się parę miesięcy wstecz orientowałem jest tańszy. Ostatnio zaproponowano mi w full wypasie DF M620 DCR (czyli 164 KM) za ok 280 tys zł do negocjacji).

Tak właśnie myślę nad JD 6630, jednak skłaniam się bardziej nad 6830 (lepiej mieć jakiś zapas mocy).

 

Aha orientuje się ktoś jakie są konkretne różnice w JD mmiędzy wersją classic, comfort a profiline ???

 

Co powiecie o JD 6830 oraz DF M610 (może profiline?)- jakieś opinie o tych modelach ??? Może orientuje się ktoś za ile można kupić Fendt`a w podobnej mocy ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janke008    0

W Jd nie ma wersji Pl.Ja osobiście polecam ci John Deere i właśnie model 6830 z tą talerzówką da sobie radę będzie pasowała do niego,a spali napewno mniej niż ten Ursus.Bo w Jd jest tak że jeśli bedzie miał odpowiednio dobraną maszynę to spalanie wychodzi naprawdęz adawalające.Df raczej nie polecam bo podobno może i palą trochę mniej ale nie widać po nich mocy (pisało to nawet gdzieś na forum).Po za tym też miałem wybór pomiędzy m600 a 6630,ale gdy tylko była okazja obejrzenie i przejechania się bez wątpliwości wygrał John Deere.A na ile ha ma pracować ten ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś z fenda w 6cyl,to 712 albo 714 (tylko wtedy cena przekroczy 300tys netto)A w czwórce, to jakąś 414 albo 415.Tylko w tej serii obawiam się zbyt dużego wyżyłowania silnika...

 

Edit:Cena 712 to 92tys euro netto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Janke008

DF ma ten plus, iż dostanę prawdopodobnie spory upust u dealera (brałem już tam kilka maszyn). Ciągnik będzie pracował na areale ok 50 ha (więc z pewnością się nie przemęczy, ale jest wkoło trochę ziemi, która jest w moim zasięgu). A jaką skrzynię polecasz ???

 

W Jd nie ma wersji Pl.

Trochę nie rozumiem. Z tego co się orientuje jest wersja classic, comfort i premium...

 

adrian300895

Rzeczywiście ceny ciągników Fendt przy takim kursie euro wychodzą kosmiczne :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

PL to określenie używane wśród DF czyli Profi Line czy jakoś tak to tak jakby premium w JD (lepszy wypasik) Różnica między clasic comfort premium????? i wy chcecie kupować ciągniki a nawet nie znacie podstawowych różnic między nimi :) wow Comfort ma leprzą hydraulike wydajniejsza pompa chyba więkrzy udźwig podnośnika i możliwość zamontowania TLS (dokładnie nie wiem bo się nigdy tym nie interesowałem zawsze mnie interesowały jedynie premium) właśnie premium dlaczego tylko premium ponieważ i tak ciągnik będzie brany na dofinansowanie to trzeba brać taki żeby był naj naj i mało palił żeby kasy nie zostawiać na stacji paliwowej podstawowa różnica to taka że silnik jest wykonany w innej tech. > tech. 4 zaw. na cyl. pompa hydr. o zmiennej wydajności tls w standardzie (czyli można wziąść sobie promocyjny kurs na euro) i leprza kabina . DF jeśli DF to może M615 ma 4 zaw. na cyl ( silnik chyba ten sam co w fendt-dzie) Osobiście radziłbym się zastanowić nad czymś z CNH case cvx lub steyr cvt ( NH jakoś do mnie nie przemawia) ma bardzo dobry silnik sisu (szkoda że dwa zaw. na cyl) ale pali nie dużo no i przede wszystkim skrzynia bezstopniowa (sprawdzona!! nie tam jakiś awaryjny wynalazek) steyr dla czego steyr bo jest ładniejszy i ma recyrkulacje spalin w przeciwieństwie do bliźniaczych modeli case i NH a co najlepsze to to że o ile się nie myle serwisować go może diler NH (bo np. case może serwisować diler NH i na odwrót a że steyr to prawie to samo to chyba problemu by nie było ale tego pewnie nie jestem) I warto jeszzce zaznaczyć że pompa rail w DF jest smarowana olejem z silnika i jest w 100% kompatybilny z bio dislem B100 a nie jak większość producentów b20 i jeszcze dodatkowo muszą być montowane zestawy umożliwiające zastosowanie owego b20


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Ma to być ciągnik na paręęę ładnych latek, więc zastanawiam się raczej nad lepszymi (wg mnie) czyl JD i DF (Fendt niestety odpada ze względu na cenę). O ciągnikach marki Case słyszałem różne opinie (niekoniecznie pozytywne) dlatego nie jestem nim zainteresowany. NH w opinii 4 właścicieli z którymi ostatnio rozmawiałem na temat tych ciągników to "smoki"- wcale tak mało nie palą.

Aha, z tego co się orientuję to TLS NIE jest w standardzie w JD w wersji Premium (chyba że się mylę). A czy amortyzowana kabina jest w tej wersji w standardzie ???

 

Ofertę na JD przedstawiła mi pewna firma (co prawda jeszcze w lutym):

- JD 6830 CLASSIC- 81 793,68 Euro

- JD 6830 COMFORT- 82 698,92 Euro

- JD 6830 COMFORT Z TLS- 87 032,36 Euro

- JD 6830 PREMIUM- 97 961,12 Euro

- JD 6830 PREMIUM Z TLS- 102 294,56 Euro

 

Wszystkie ceny brutto. Co myślicie o tych cenach ??? Prawdopodobnie do negocjacji. We wszystkich modelach przekładnia AutoQuad Plus 20/20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    342

A nie zastanawiałeś się nad Claasem Arionem 640 -155km.Silnik JD z Claasa CR skrzynia 24X24 GIMA [to samo co MF]Gwarancja 12 miesięcy i 5 lat rejkojmi.Cebis z TLS i tuzem nie powinien przekroczyć 72 tyś euro netto.Bo cis bez TLS mam ofertę za 65,5 tyś €

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Wow, nawet nie wiedziałem, że Claas ma tak konkurencyjne ceny :). Szczerze bardzo mi się podobają te ciągniki (z resztą firma bardzo znana i ceniona). Będzie trzeba też Claasa wziąć pod uwagę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

JD w premium ma tls w standardzie to całe zamieszanie wynikało z tego że na zachodnich rynkach są dwie wersje premium tj. premium i premium tls, premium tls ma tls w standardzie a premium nie ma , w Polsce jest jedno premium to z tls . NH smok :) noto ja nie wiem jak przy nim wypada JD , NH może i więcej spali od JD ale tylko w cięzkiej pracy typu orka bo np w lekkich NH bije JD na głowe . Ale nie popadajmy w jakieś dziwne przekonania że NH leprzy od JD nie tak nie jest JD jest leprzy od NH ma rame i jest wytrzymalszy można uzyskać leprzą cene przy późniejszej sprzedaży JD to JD jeśli fendt jest nr1 to JD nr2 a dalej już jest cała reszta do kupy wzięta . Ja jakbym miał wybierać na Twoim miejscu to bym wziął case cvx 150 ( na pewno mniej spali od JD)i psuć się nie powinien . Claas taki troche nie sprawdzony wynalazek przynajmniej w moim odczuciu


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    165

Dlaczego każdy (no prawie) jest przekonany święcie o tym że JD spala najwięcej-czegoś tu zresztą nie rozumiem-kupujecie ciągniki po 300-400 tys (100000 l ropki jakby kto nie wiedział )a potem 1 l/h więcej to czarna rozpacz i rwanie włosów-ile rocznie tracicie na przepale-500-800 l ?(jakby nie liczyć to 2-3 tys)-byle część jak się zepsuje to kosztuje więcej...na piwo czasami wydaje się więcej  :),jedno wesele to parę razy więcej-a potem piszą ze chłop chytry jest-a potem chłop się oburza  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

No właśnie ja też tak uważam i dla tego napisałem że JD jest leprzy od NH ale więcej od niego pali i tyle ( nie kłóćmy się takie są fakty JD lubi ON ) ale to nie znaczy że tylko dla tego że więcej pali jest gorszy , nie tak nie jest, Tak jak napisałeś Jaro trzeba umieć myśleć i liczyć jedna poważniejsza awaria i jeśli jej koszt usunięcia zmieści się w granicach 5 tyś to można mówić o szczęściu (5tyś niech sobie każdy policzy ile ciągnik musi jeździć żeby zaoszczędzić tyle na paliwie) dla tego własnie spalanie nie liczy się tak bardzo bo z ekonomicznego punktu widzenia równie dobrze JD może wyjść* nas taniej niż NH czy inny uważany za w miare mało palącego. Ale psuć psuje się wszystko nawet JD czy fendt , na paliwo w okresie eksploatacji wydaje się najwięcej kasy noto chyba jest to oczywiste że należy szukać takiego ciągnika żeby był raz tani w zakupie i dwa tani w eksploatacji (co nie znaczy że musi mało palić)


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

Mój kuzyn ma od nowości (już 5 lat) JD ok 100- konnego i bardzo bardzo go zachwala. Zero awaryjności, a o komforcie już nie wspomnę. Jedyna wada nie wada to jednakowe spalanie (czy ma jechać z bronami czy z ciężkim agregatem- spalanie jest jednakowe).

 

A co do awaryjności jest to niestety loteria, zależy jaki ciągnik trafimy. Dla przykładu znajomy kupił JD coś ok 300 KM- i po 5 MTH pompę mu wysadziło- dobrze że była gwarancja bo słonnnno by to kosztowało.

Tak właśnie się zastanawiam, którego wziąść- czy DF czy JD. O JD mam same dobre opinie, a DF jest w mojej okolicy znikomym okazem, dlatego opinnii o nim nie mam (wiem tylko, że jest niemieckiej produkcji oraz mało pali- opinie głównie przedstawicieli ;)- aha i jeszcze jest jednak dużo tańszy od JD).

 

Jeśli znajdzie się użytkownik DF M610 czy M 620 lub JD 6830- bardzo bym prosił o wyrażenie opinii o tym sprzęcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janke008    0

A więc tak:

Obserwując galerię moża stwierdzić że:

 

paweleko1-użytkuje m610 w sumie krótki czas,ale ci coś powie

 

HubertOjdana-Jd 6830

 

A tak swoją drogą,to ile masz ha?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jedyna wada nie wada to jednakowe spalanie (czy ma jechać z bronami czy z ciężkim agregatem- spalanie jest jednakowe).

 

 

Ale głuopte napisałeś...logicznie myśląc jest to niemożliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość murtek   
Gość murtek

HubertOjdana

To są słowa mojego kuzyna, który twierdzi, iż czy miałby jechać przykładowo z załadunkiem czy bez- spalanie jest prawie takie same, albo się jemu coś poje.ało.

Masz takowego JD, więc napisz coś o nim (jakieś wady, zalety). Sądząc po Twoich ciągnikach masz jednak zaufanie do tej marki.

 

Janke008

Pisałem na początku- ok 50 ha.

 

Aha tak przy okazji jak myślicie przejdzie taki ciągnik na PROW (raczej chciałbym go wziąść z TURem- umotywować to mogę tak: załadunek Big Bagów a moc silnika jest mi taka potrzebna, gdyż mam bronę talerzową mającą takie zapotrzebowanie. Ponadto mam dosyć daleko oddalone od siebie pola, parę wzniesień, gleby 3 klasy (niektóre trudne w uprawie).

Mam 3 ciągniki- jak to zakombinować- 16 na pewno sprzedam, ale tylko wtedy gdy dostanę dofinansowanie. Najlepiej przepisać ją na kogoś ??? Czyli wtedy zostałby tylko MTZ 82 i ewentualnie C-330 (którą też można przepisać) ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez Cezar81
      Pod uwagę biorę :
      https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-rolniczy-same-rubin-150-CID757-IDzM5um.html
      nowy świeżo zamieszczony i z wyglądu mało sponiewierany, zastanawiam się również nad:
      https://www.olx.pl/oferta/case-cvx-130-tuz-sprowadzony-CID757-IDzFYYG.html
       
      nad którym lepiej się zastanowić - do końca miesiąca muszę coś wybrać więc dla mnie zabawa się skończyła, będę bardzo wdzięczny na wszelkie rady
       
      Ewentualnie https://www.olx.pl/oferta/mccormick-xtx-185-xtra-speed-sprowadzony-orginal-mtx-tylko-5000-godzin-CID757-IDzFAnf.html
    • Przez Zefir
      Witam , otóż jakiś czas temu zakupiłem fendta 311 lsa i zastanawiam się czy nie posiada ona wyjścia na hamulce hydrauliczne przyczepy , gdyż ma  nie parzystą liczbe wyjść   hydraulicznych co w jego wypadku wynosi 3 pary plus ta jedna która jest zamontowana bardziej z boku niż na tym panelu co są umiejscowione tamte  . I nasuwa mi się pytanie czy to nie jest wyjście hamulców hydraulicznych , mógłby ktoś wyjaśnić jak to rozpoznać lub do czego one może służyć ? 
    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj