Skocz do zawartości
ak856

Zimny rozruch zetor 8540-10540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
ak856    0

Witam,

mam problem z elektryką świec żarowych w zetorze 10540. A jak wiadomo ta seria w niskich temperaturach bez tych świec nie pali. Nie wiem czy mam dobrze podłączone przewody do przekaźnika świec, stąd przydała by się pomoc odnośnie tych 4 kabli od tego przekaźnika który kabel dokąd ma być podłączony. Ja mam na przewodzie niebieskim prąd, siwy masa podłączona pod przycisk załączania świec, zielony pod kontrolkę, żółty pod masę (i tu mam wątpliwości). Co ciekawe to po wciśnięciu przycisku od grzania świec kontrolka swieci jakby grzały, ale nie idzie prąd z przekaźnika na świece. Natomiast przy załączeniu przekaźnika ręcznie prąd na świece przechodzi. 

Edytowano przez ak856

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ak856    0

Ręcznie to miałem na myśli rozebranie przekaźnika z puszki i załączenie przekaźnika dotykając blaszkę w przekaźniku (styki) do cewki elekromagnesu. Ale to powinno się samo załączać gdyby prawidłowo przechodził prąd przez całą to płytkę przekaźnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    4530

Nie mam zetora, dlatego nie znam ani samego przekaźnika, ani ilości kabli, ani ich kolorów.

Postaram się jednak przedstawić Ci ogólną zasadę podłączania przekaźników.

Zapewne masz przekaźnik najprostrzy z możliwych, czyli taki:

(widok od strony styków)

post-81345-0-11443200-1422884100.jpg

 

Schemat budowy wewnętrznej przekaźnika wraz z numeracją wyprowadzeń (nóżek):

(widok obudowy poniżej)

post-81345-0-20287900-1422884171.jpg

 

Schemat połączenia Twojego przekaźnika

kolory przewodów:

30 - kolor niebieski

pozostałe kolory wyjdą, jeżeli podłączysz wg tego schematu poniżej:

post-81345-0-68843600-1422884323.jpg

Zasada działania przekaźnika:

Po naciśnięciu przycisku z oznaczeniem świecy napięcie +12V dostarczane jest do cewki przekaźnika (85). Cewka przyciąga kotwicę, która zwiera ze sobą styki (30) i (87) dostarczając napięcie + 12V z akumulatora na świecę żarową podłączoną do styku (87). Zeby cewka zadziałała jej drugi koniec (86) musi być podłączony do masy.

Nic nie wspominasz, gdzie podłączone są świece, a powinny być podączone koniecznie do (87). Co do kontrolki to różnie są podłączane.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134

Jest trochę bardziej skomplikowany, chodzi o jeden z tych; http://allegro.pl/regulator-przekaznik-swiec-zarowych-aev-7022-zetor-i4987861495.html  lub ten;http://allegro.pl/regulator-przekaznik-swiec-zarowych-rz-1260z-zetor-i4987861436.html

Działa bardzo podobnie jak opisałeś, tylko dochodzi sterowanie w zależności od temp. silnika i dlatego dodatkowy kabelek a w puszce rozbudowany układ elektroniczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    4530

Napisałem, bo nikt kto ma Zetora nawet nie kwapił się z odpowiedzią. Cisza...

Jeżeli prawdą jest, że to któryś z tych, które przedstawiłeś @ptaszyna w takim razie już całkiem nie rozumiem z czym on ma problem? :D

Schemat podłączenia mógłby wyglądać nastepująco:

post-81345-0-28672300-1422911957.jpg

 

Są jeszcze bardziej skomplikowane :D, ale nie ma sensu komplikować.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    134
Napisano (edytowany)

Jest prawdą bo zdarzyło mi się go naprawiać w Zetorze 10540, przyczyną niesprawności był "zimny lut". Naprawiałem go rok temu (nie pamiętam jak był podłączony)a że nie jestem elektro... z wykształcenia tylko samoukiem to nie chciałem się wymądrzać żeby nie być z krytykowanym za brak fachowej wiedzy i terminologii :D .

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez 3060mm
      Proszę o informację o świecach żarowych. Jak się je uruchamia, jeżeli są wgl tym traktorku ???
    • Przez natalia1
      Cześć zastanawiamy sie który traktor kupić myślimy nad Zetorem 10540 a MF 4270 . Pisze tutaj bo słyszałam różne opinie na temat tych ciągników więc pytam jeszcze tu  Prosze o pomoc
    • Przez Ibrahim
      Jest to mój pierwszy post na tym forum. Witam wszystkich serdecznie!
       
      Zgodnie z przysłowiem "Jak trwoga to do Boga", mam do Was prośbę o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu. W moim ciągniku Zetorze 10540, dźwignia od podnośnika nie zatrzymuje się na wyznaczonej pozycji i samoczynnie opada do pozycji opuszczenia podnośnika. Podam przykład, żeby lepiej to zobrazować. Gdy przesuwam dźwignię do tyłu i jednocześnie non stop trzymam ją aby nie opadła, podnośnik podnosi się do góry, jednak gdy ją puszczam to opada ona, nie pozostaje na swoim miejscu, wraca w stronę przodu ciągnika. Przypuszczam, że może pękła jakaś sprężynka, która odpowiedzialna jest za to, aby dźwignia pozostawała na swoim miejscu. Co o tym myślicie? 
    • Przez Delbeta
      Witam
       
      Mam problem z ładowaniem prądu w belarus 820 2016 rok i okazało się po wyciągnięciu wsuwki od bezpiecznika świec żarowych że ładownaie wzrosło a wskazówka jest na zielonym polu (wcześniej na żółtym 12.5 max )  Mam pytanie gdzie kabel od świec jest przymocowany do stacyjki bo wychodzi na to że nawet na właczonym silniku świece grzeją co powoduje spadek napięcia i rozładowywanie akumulatorów .
    • Przez Ibrahim
      Mam problem ze swoim Zetorkiem. Na wolnych obrotach, silnik zaczyna pracować nie równo, aż gaśnie. Muszę regulować obroty silnika gazem ręcznym, tak że trzymają się na mniej więcej 900 obr/min i wtedy nie ma wcześniej wspomnianego problemu. Przy okazji pojawił się problem z dziwnym zapłonem silnika - gdy kręcę rozrusznikiem, ciągnik łapie jakby nie na wszystkie cylindry. Tak poza tym, sprzęt w pracy zachowuję się normalnie, idzie jak burza. Jak uważacie, co to może być? 
×