farmer1975

Case MX 110 problem z reverserem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
farmer1975    6

Mam taki problem z moim MX 110. Wymieniłem uszczelkę na bocznej pokrywie skrzyni biegów na której są zamontowane elektrozawory PowerShift 1-2-3-4.

Po wymianie uszczelki wystąpił problem. Gdy chcę jechać w przód lub w tył trzeba odczekać około 10 sekund zanim ciągnik ruszy. Coś jakby były te kanały zapowietrzone?

Przed demontowaniem pokrywy nie miałem z tym problemu. Musiałem wymienić tą uszczelkę gdyż ciekła.

Nie mogłem znaleźć nic w Workshop Manual MX 110 na ten temat.

Czy ktoś z Was wie gdzie jest problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Po wymianie uszczelki pod modulatorem nic się nie może stać jeżeli jest starannie wymieniona. 

Ja bym szukał przyczyny w niskim ciśnieniu, albo z zaworem priorytetowym ustalający ciśnienie regulacyjne jest coś nie tak, albo z zaworem na skrzyni od jazdy.

Wepnij się manometrem w zawór na skrzyni w pozycję REG i obserwuj ciśnienie po załączeniu kosza od jazdy, ciśnienie powinno wrócić do ustalonego w mniej niż sekundę, oczywiście na rozgrzanym oleju, bo na zimnym to te skrzynie działają jak chcą ale 10 sec to zbyt długa zwłoka

 

A jak reszta hydrauliki? podnośnik? półbiegi,  jak już jedzie to dobrze je zmienia?   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer1975    6

 

 

Ale dlaczego 2 godziny przed wymianą uszczelki reverser działał na zimno i na ciepło bez problemu?

Jak włączę reverser do przodu i odczekam 10 sek. to normalnie jedzie - pełna moc, orałem 4 skib-owcem.

Hydraulika jest jak z fabryki, TUZ tył i przód normalnie, przedni ładowacz też normalnie. Przełącznik 1-2-3-4 jak nowy.

A może coś z tym akumulatorem hydraulicznym obok pokrywy? bo go też ściągałem. Może go trzeba zalać olejem? ale przecież te bąbelki powietrza powinny same cofnąć się do skrzyni.

Zagadką jest to dlaczego przed wymianą uszczelki było ok?

Uszczelkę włożyłem dobrze - strzałką do góry.

Która to pozycja REG na pokrywie?

A może ta część uszczelki która mi się wypłukała między kanałami siedzi gdzieś tam w pokrywie i blokuje? Było tego z 1 cm2.

 

solenoids_MX_110.jpg

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
casemx110    0

Tu masz zdjęcie do zlokalizowania ciśnienia regulacyjnego, powinno się mieścić w przedziale 19-21 bar

http://i.gyazo.com/2c6167e8302202095b8f7cb2cf80241b.png

 

A tutaj od jazdy

FWD - do przodu

REV - do tyłu

http://i.gyazo.com/bb9f58f20edb1639ccc01d3e76b3cbb5.png

Nie powinno być niższe od REG o 0,7 bara

 

Jeżeli ciśnienia będą ok tzn szybko ustalą się na wymaganym poziomie to wina leży w rozdzielaczu lub samych koszach,ale jeżeli zwłoka będzie długa (proporcjonalna do opóźnienia ruszania) przyczyny należy szukać wcześniej na linii. 

 

Akumulator jest od półbiegów, więc raczej nie ma nic do rzeczy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

tak jak kolega wyżej napisał musisz zlokalizować przyczynę, najpierw wepnij się w REG i sprawdź jakie ciśnienie masz potem przełączaj półbiegi jak też będzie dobrze to wtedy sprawdź rewers jak będzie widać duże opóźnienie to można by zajrzeć do modulatora rewersu czy nie ma tam jakiegoś paproku, który blokuje dysze lub suwak. Ten modulator właśnie ma z lekkim opóźnieniem i płynnie włączyć rewers (napełnić kosze olejem). Modulator znajduje się tam gdzie elektrozawory od rewersu, trzeba odkręcić nakrętkę i będzie tam suwak i sprężyna(y) dokładnie nie pamiętam. Wieczorem mogę wstawić schemat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer1975    6

Sprawa jest bardzo dziwna.

Rozebrałem ponownie boczną pokrywę od PowerShift - tą z elektrozaworami. Chciałem zobaczyć czy nie popełniłem tam jakiegoś błędu przy wymianie uszczelki.

Rozebrałem to na części pierwsze i nic nie znalazłem. Złożyłem ponownie i ciągnik działa jak nowy! Co to ma do rzeczy z reversem?

Zaorałem wczoraj 5 ha i ani razu nie było błędu z reversem F/R.

Czy te kanały od Power Shift 1,2,3,4 mają jakieś połączenie z reversem który znajduje się nad tylnym mostem (te zdjęcia które załączyłeś)
Zobaczę co będzie się działo za kilka dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    1

Witam, mam problem z rewersem w Case mx 110. Podczas pracy przy oraniu jadąc do przodu, wyłączył  się dość łagodnie bez nagłego uderzenia i już nie mogłem  ruszyć nie działa do przodu ani do tyłu . Półbiegi słychać, że się zmieniają podnośnik również działa wspomaganie też. Dodatkowo zauważyłem, że wałek też się nie włącza nawet kontrolka nie mruga przy włączniku wałka. Od czego zacząć szukanie przyczyny awarii?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ryki    10

Tak. Ja miałem czujnik wywalony i zwarte na krótko, a jaki się rozpięło to stanął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    1

Sprawdziłem te teorie zwarłem  przewodu kostki dochodzącej do czujnika i to nic nie zmieniło. Nadal nie działa

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ściągnij osłone  z prawej strony  pod panelem i poruszaj kostkami  przy komputerach, u mnie pomogło, a kontrolka żółta  N  jak dasz rewers włąncza się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Ja mam problem z czujnikiem w siedzeniu ale zawsze kontrolka się  włącza.  Ty masz większy problem. 

Nie widzi rewersu. Rozbiesz przełacznik rewersu kostki i popsikaj jakimś kontaktem, lub WD. Jak nie  pomoże to szukaj kogoś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    1
Raczej tą dzwignie rewersu widzi bo jak zostawię dźwignię na którymś kierunku to nie chce odpalic. Chyba ze tylko stacyjke rozlacza a dla reszty jest inna kostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nowalkopol    1
Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Forumowicz "grego" miał racje bezpiecznik od wałka był przepalony. Lecz chyba nie to bylo przyczyna nie działającego rewersu. Przeczyścilem styki przekaźnika prądu pracy o nazwie i numerach HELLA, 4RA 003 510-511.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Ten bezpiecznik zabezpiecza sterownik PTO, a jak wiadomo przez niego idzie także rewers...;). Kwestia tylko czemu przepaliło ten bezpiecznik..., byc może właśnie jakiś przekaźnik, być może coś innego.  Też miałem kiedyś taki przypadek, wystarczyło wymienić bezpiecznik i chodzi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    24
Dnia 1.12.2017 o 12:16, nowalkopol napisał:

Problem rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Forumowicz "grego" miał racje bezpiecznik od wałka był przepalony. Lecz chyba nie to bylo przyczyna nie działającego rewersu. Przeczyścilem styki przekaźnika prądu pracy o nazwie i numerach HELLA, 4RA 003 510-511.

Ktury to przekaznik ?gdzie się znajduje ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
    • Przez gandi77
      Witam mam taki problem mam chyba zepsuty termostat w case mx 135 ponieważ silnik osiąga niską temperature pracy wczoraj przy agregacie ledwie przekroczył żółte pasmo na wskaźniku, czy może ktoś mi napisać gdzie ten termostat się znajduje w którym jest miejscu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj