Polecane posty

PrzemoO    29

Założyłem alternator od poloneza z wbudowanym regulatorem napięcia do 360 3p.

Wszystko jest ok tylko że napięcie jest na poziomie 14,6-14,7 czy to nie za wiele,czy mam wymienić regulator?

Mam założony akumulator 12v 120 ah. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak na 3p to chyba napięcie za duże... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Założyłem alternator od poloneza z wbudowanym regulatorem napięcia do 360 3p.

Wszystko jest ok tylko że napięcie jest na poziomie 14,6-14,7 czy to nie za wiele,czy mam wymienić regulator?

Mam założony akumulator 12v 120 ah. :D

A jak dasz obciążenie, np. światła, to spada?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Napięcie ładowania jak najbardziej dobre. A mierzyłeś je bez obciazenia, to znaczy bez jakichkolwiek swiateł??

Ale powtarzam jest dobrze gratuluje poprawnego zamontowania. B) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PrzemoO    29

Na wolnych obrotach 14,6 a przy włączonych światłach wacha się 14,5 a 14,6

Przy 1500 14,6 a na światłach 14,5V

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jest dobrze nie trzeba psuć. Ćiesz się że masz alternator. :D

To że osiągasz takie napiecie w duzym stopniu zależy od zastosowanych kuł pasowych w alternatorze no i na wale. Kolo pasowe w alternatorze było dobrane do koła w pasowego na wale w innym silniku i dla tego możesz mieć wyzsze obroty alternatora.

Ale powtarzam wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ja u siebie w samochodzie i ciagniku też mam takie napiecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elektrotech    6
Założyłem alternator od poloneza z wbudowanym regulatorem napięcia do 360 3p.

Wszystko jest ok tylko że napięcie jest na poziomie 14,6-14,7 czy to nie za wiele,czy mam wymienić regulator?

Mam założony akumulator 12v 120 ah. :D

wszystko jest w porządku..... jak pojeździsz trochę akumulator sie odpowiednio podładuje i napiecie spadnie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

O ile mi wiadomo napięcie ładowania zależy od regulatora a nie od obrotów wirnika. Jeżeli alternator zacznie ładować tzn. przekroczy pewne minimalne obroty to dalsze zwiększanie obrotów powoduje tylko zwiększenie prądu a co za tym idzie mocy alternatora. Jeżeli kolega PrzemoO ma napięcie 14,6 V to jest to spowodowane rozrzutem tolerancji elementów wewnętrznych regulatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście nie ma sensu dyskutować nad 0,2 V. Ale czytałem gdzieś, że błąd napięcia ładowania rzędu 5% może zmniejszyć żywotność akumulatora o połowę.

(14,4 V x 5% = 0,72 V) czyli 14,4 V + 0,72 V = 15,12 V

lub 14,4 V - 0,72 V = 13,68 V teoretycznie może skrócić czas pracy akumulatora z 8 lat do 4 lat a to już jest całkiem spora różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Zgadza się. Jednak 5% błedu to dużo jak na mierniki. Najwiekszy bład pomiaru podawany w instrukcjach jak i na miernikach to 2,5% i to w miernikach wcale nie najdokładniejszych a najbardziej popularnych.

Aby mierzyc z dokładnością poniżej 1% niestety trzeba inwestować w dogie mierniki laboratoryjne.

A błąd pomiaru rzędu 1,5-2,5% jest do przełkniecia. Samo to że takie mierniki sa dopuszczone do uzytku. A to że miernik ma wskazany błąd to nie znaczy że może z nim mierzyć, Ale warto brać to pod uwagę. :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj