Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Silnik
Bolsick    5

Witam mam pytanie odnosnie silnika elektrycznego 3 fazowego od bąka . Na rozruchu tylko buczy jak przełącze na "2 bieg" czyli prace to sie kreci wolno i po jakis 20 sekundach gasnie. I teraz pytanie co z nim jest czyżby spalony? Ale spalony chyba wogle by nie krecil;/ Proszę o jakieś sugestie;)

 

 

Ostrzeżenie pkt. 1.5. Temat poprawiłem.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolsick    5

hmm 3 fazy sa w gniazdku sprawdzalem ale jak sprawdzic czy do silnika dochadza 3 fazy ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jaki rozruch i praca? Przecież tam nie ma czegoś takiego, jest przełącznik gwiazda-trójkąt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolsick    5

Są dwie pozycje rozruch i praca . Problem rozwiązałem 1 faza gdzies przepadała okazało sie ze kabel ztopiło jeszcze niewiem dlaczego jutro bede wiedział.

Po co te ostrzeżenie ?? Poprawiłbym ;) niewiem jak ty to nazywasz ale dla mnie to jak dwa biegi hehe 

Edytowano przez Bolsick

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jeśli były by to dwa biegi, to była by i inna prędkość silnika na każdym z nich, a tak nie jest.

Silnik na obydwu pozycjach ma takie same obroty.

Przełącznik gwiazda-trójkąt służy do zmiany połączeń uzwojeń by zmienić charakterystykę pracy silnika. Czyli zmniejszyć prąd rozruchowy, dzięki temu rozruch jest łagodniejszy dla silnika, przełącznika, zabezpieczeń nadprądowych jak i sieci zasilającej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Dokładnie. Silnik może pracować dowolnie długo zarówno w układzie gwiazdy jak i trójkąta. Tyle, że w układzie gwiazdy będzie miał mniejszą moc. Ja np. mam przy pile tarczowej silnik 7,5kW. Jak przecinam grube drewno dużą tarczą to pracuje na trójkącie, a jak zakładam małą tarczę to silnik pracuje w układzie gwiazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    151

A jak z poborem pradu na poszczegolnych układach? Jezeli mam za duzy silnik przy trajzedze to moge pracowac na gwiazdzie i bedzie mniej pradu pozerac czy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    17

Dokładnie tak. Uzwojenia silnika będą zasilane niższym napięciem i silnik będzie pobierał mniejszy prąd. No i wynika z tego, że będzie dostarczał mniejszą moc, niż przy połączeniu w trójkąt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolsick    5

mi osobiscie wydaje się że na rozruchu obroty ma mniejsze ale to może złudzenie tylko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prąd jest 1,73 razy mniejszy, więc... Tyle, że zmienia się cos fi jak silnik jest niedociążony więc moc oddawana będzie różna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    282

Może ktoś pomoże? Silnik 3 fazowy, od krajzegi, nie burzy, nie rusza, nic kompletnie, zero reakcji. Między u1-u2,w1 -w2, v1-v2 przejście, rezystancja 2.2 na uzwojeniach, napięcie do złącza dochodzi, co jest grane? Co jeszcze można sprawdzić? Silnik czeski molehnice czy jakoś tak, 6 wyprowadzen.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Dochodzi ale czy w momencie włączenia przełącznika jest na zaciskach, może napięcie jest ale jednoimienne (tzn 3 fazy z jednej lub 3 fazy z 2).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    282

Sadek między zerem a każda z faz jest ok 230 V.
Na zaciskach silnika po zalaczeniu przełącznika oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Jak masz miernik to jakie jest napięcie pomiędzy faza - faza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Sadek między zerem a każda z faz jest ok 230 V.

Na zaciskach silnika po zalaczeniu przełącznika oczywiście.

Po  załączeniu przełącznika   to nic  nie  namierzysz , odłącz  kabel  od  silnika  i wtedy sprawdź napięcie  za  wyłącznikiem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    282

Po załączeniu przełącznika to nic nie namierzysz , odłącz kabel od silnika i wtedy sprawdź napięcie za wyłącznikiem

dlaczego nic nie namierze? Jak będzie podłączony do silnika to miernik będzie kłamał.

 

Sadek wieczorem zmierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    282

Po załączeniu przełącznika to nic nie namierzysz , odłącz kabel od silnika i wtedy sprawdź napięcie za wyłącznikiem

dlaczego nic nie namierze? Jak będzie podłączony do silnika to miernik będzie kłamał.

 

Sadek 400 v

Bo będzie się zamykał obwód przez uzwojenia

 

No fakt masz rację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

I na tym niestety Twoje możliwości pomiarowe się kończą. Teraz trzeba wezwać fachowca ze sprzętem, który pomierzy prądy fazowe i powie co jest nie tak. Możesz też zasymulować silnik trzema identycznymi żarówkami połączonymi w gwiazdę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    489

Tak naprawdę  to nikt nie  wie  co i jak mierzyłeś , więc  pytanie  retoryczne ... 

Sprawdź  napięcie międzyfazowe na  wyłączniku [przed] ,odłącz  silnik i sprawdź na  kablu  do silnika [ za  wyłącznikiem ]

No  i przydałby się  amperomierz  tzw  cęgi ...

Ten silnik  chodził i przestał?  czy  podłączyłes  i nie  chce  chodzić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Adrian3210
      Witam. Mam problem z chłodnią do mleka. Problem wygląda następująco. Agregat nie załącza się za pierwszym razem. Słychać pykanie, aż za 4 czy za 5 pyknięciem załączy się. Chłodnia to Alima Bis 400l
    • Przez rolnikus21
      Witam.
      Chce założyć nową instalcję w paszarni. Problem polega na tym że nie wiem jakim wykonac to kablem. Paszarnia jest oddalona o jakieś 70m więc ze względu na koszty mam zamiar zrobić to przewodem aluminiowym 35mm2. Ale teraz nie wiem czy ma być to przewód cztero czy pięciożyłowy ? 
       
    • Przez rosiu_xd
      Witam serdecznie, ostatnio dorwałem stary odkurzacz do prac w garażu, i po podłączeniu, silnik zionął ogniem, i od razu wyciągnąłem wtyczke z kontaktu, po rozebraniu, okazało się że spuchł ten element, wnioskuje że to kondensator, szukałem takiego czegoś w interecie żeby po prostu go przelutować, ale nie mogłem znaleźć, wiec może ktoś z was zna się na tym i pomoże, co z tym zrobić Pozdrawiam

    • Przez AdamCzarnecki
      Potrzebuje informacji jak uszczelnić silnik RTO przy wyjściu wału korbowego na sprzęgło. Czy powinna tam znaleść się uszczelka? ( zdjęcie : https://zapodaj.net/f1e2db7daf1d3.jpg.html ) . Jeśli ktoś będzie mi w stanie pomóc będe wdzięczny.
       
    • Przez grego
      Witam, udało mi się dostać stary dystrybutor do paliwa Adaprim 1031 (jeszcze Czechosłowacki bez elektroniki) ale coś jest tam kombinowane z kablami widać, że był inaczej podłączony niż na schemacie, a i to zostało wyrwane. Przewody w tej puszce moge podłączyć według schematu ale co dalej jak go zasilić? Według schematu jedno wejście jest na siłę i idzie na silnik i są jakieś dwa wejście tak jakby na 230V nie wiem dlaczego tak jest, aktualnie jedno jest zaślepione i było to jakoś na krótko podłączone. Zastanawia mnie jak dystrybutor ma odłączyć/załączyć silnik skoro zasilanie jest bezpośrednio z zewnątrz? Może ma być jeszcze jakiś dodatkowy zewnętrzny przekaźnik? Ma ktoś coś podobnego lub wie o co w tym chodzi?
       
       


×