Skocz do zawartości
sznuci

Mtz Borex przeróbka na ciągnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sznuci    1

Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post także proszę o wyrozumiałość. Zakupiłem koparko ładowarkę Mtz borex. Po wykonaniu kilku wykopów chciał bym ją przerobić na ciągnik (odciąć łyżkę z tyłu). Obecnie ciągnik posiada pompę NSZ 100 i zachodzę w głowę jak to współpracuję z oryginalnym rozdzielaczem pod kierownicą ale do rzeczy. Chciał bym wyrzucić ten zacinający się rozdzielacz i wstawić jakiś inny np z joystickiem do obsługi tura oraz jakiś do tylnego tuz-a i jedno szybko złącze np do kipra. I tu moje pytania:
1. Pompa NSZ 50 będzie dobrym wyborem? Nadmienię, że siłowniki w turze mają znacznie większe przekroje niż w oryginalnych ładowaczach.
2. Jakie rozdzielacze wybrać?
3. Jakiś schemat połączenia tego wszystkiego
Z góry dziękuje za odp. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

Pompa typu NSz 50 siedzi w MTZ  standardowo .Odnośnie zmiany rozdzielacza to należy szukać takiego o podobnym przepływie do pompy ta sama wydajność jak podłączyć owe rozdzielacze na dzielniku lub zaworach( i sterować ręcznie )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznuci    1

A jakiś schemat podłączenia dwóch rozdzielaczy? Przy zastosowaniu dzielnika nie będzie zbyt małego przepływu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

GucioJUMZ    283

No z tym dzielnikiem to może troszkę być niewypał podłączenie równoległe też nie zda dobrego egzaminu bo ciśnienie lubi się zgubić najlepsze wyjście to trójnik dwa zawory i rozdzielacze o odpowiednim przepływie do wydajności pompy NZs -50 pracujemy ładowaczem to zamykamy zwór na rozdzielacz podnośnika i pełny wydatek pompy idzie na rozdzielacz ładowacza .lub odwrotni zależnie czym pracujemy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznuci    1

A podłączenie drugiego pod wyjście N w pierwszym rozdzielaczu? Wtedy nie potrzebował bym żadnych zaworów...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    283

podłączenie szeregowe tylko nie mów że będą te radzieckie rozdzielacze jak zrobisz tak będzie a nie lepiej kupić jeden rozdzielacz na 5 sekcji i mieć wszystko w jednym miejscu zawsze to taniej będzie niż dwa rozdzielacze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Najprościej podłączyć rozdzielacze szeregowo. Wada to gdy używasz pierwszego to drugi nie działa i tu pytanie czy ci to przeszkadza. Czy będziesz sterował dwoma na raz.

Nie każdy rozdzielacz można podłączyć szeregowo. Ruskie nie , z 30-ki np. tez nie. 

Wybór rozdzielaczy jest duży musisz tylko pamiętać że do podnośnika musi mieć sekcję pływającą i do każdego innego urządzenia z siłownikiem jednostronnego działania.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznuci    1

To akurat nie będzie dla mnie problemem. A nie mogę użyć zwykłego rozdzielacza do kipru? Koniecznie musi być pływający? Jeśli jeden wąż z sekcji będzie podłączony do silownika a drugi do przelewu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Jaki rozdzielacz do kipra masz na myśli?

Druga sprawa mtz w podnośniku ma siłownik dwustronnego działania. Musi być sekcja pływająca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznuci    1

Do tuza oczywiście pływający. Ale do kipru również? Mam na myśli zwykły rozdzielacz monoblokowy (praca stop praca) czy takie podłączenie jak napisałem wyżej zadziała? Czy tutaj tez musi być pływający?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Zadziała jeśli jedną stronę podłączysz do zlewu. Wada bo rozdzielacz nie utrzymuje pozycji. Trzeba trzymać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznuci    1

Ok dzięki za pomoc. Niedługo zacznę remont więc napiszę jak wyszło:) pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznuci    1

Witam. W dniu dzisiejszym ukończyłem remont Mtz. Zainstalowana nowa pompa nsz50 rozdzielacz oryginalny współpracuje z turem natomiast drugi rozdzielacz steruje tuzem i hydrauliką. Jeśli kogoś coś interesuje chętnie pomogę. Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×