Skocz do zawartości
Leszek74

ursus c330 po podłączeniu akumulatora robi się zwarcie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
Leszek74    0

Witam wszystkich mam problem z moim C330 wyremontowałem go i po załozeniu nowej instalacji dzieje się coś dziwnego ponieważ jak podłączam akumulator to od razu robi się zwarcie i startuje rozrusznik i to bez włączonej stacyjki , wszystkie przewody podłączone zgodnie ze schematem 3 razy sprawdzone wszystko ok , odłączyłem od rozrusznika cienkie przewody czyli ten od stacyjki i startera , co najdziwniejsze to pozostał podłączony tylko przewód - od akumulatora do korpusu ciągnika i jak podłączam sam przewód + z akumulatora do rozrusznika to rozrusznik od razu startuje .

 

Jeżeli ktos miał podobny problem to prosiłbym o poradę dodam tylko że mam jeden akumulator 12V 120Ah ale przed remontem na starej instalacji był ten sam akumulator i było ok .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Sklejone styki w elektrowłączniku i tyle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mariuszd93    489

Witam wszystkich mam problem z moim C330 wyremontowałem go i po załozeniu nowej instalacji dzieje się coś dziwnego ponieważ jak podłączam akumulator to od razu robi się zwarcie i startuje rozrusznik i to bez włączonej stacyjki , wszystkie przewody podłączone zgodnie ze schematem 3 razy sprawdzone wszystko ok , odłączyłem od rozrusznika cienkie przewody czyli ten od stacyjki i startera , co najdziwniejsze to pozostał podłączony tylko przewód - od akumulatora do korpusu ciągnika i jak podłączam sam przewód + z akumulatora do rozrusznika to rozrusznik od razu startuje .

 

Jeżeli ktos miał podobny problem to prosiłbym o poradę dodam tylko że mam jeden akumulator 12V 120Ah ale przed remontem na starej instalacji był ten sam akumulator i było ok .

Piszesz  że  po podłączeniu  kabla  z  akumulatora  na  rozrusznik [  stacyjka  i starter odłączone] -  rozrusznik  kręci  ......

Za  cholerę  nie  rozumiem  co ma  do  tego świeca żarowa......... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Leszek74    0

jak zdrapałem farbę na korpusie w miejscu w którym jest przykręcona masa od akumulatora to rozrusznik przestał sam startować po podłączeniu plusa ale jak podłączyłem wszystkie przewody czyli stacyjka + starter to znowu robiło się zwarcie i przewód między stacyjką a starterem robił się momentalnie gorący , po odłączeniu świec żarowych było wszystko ok więc sprawdziłem po kolei świece i jedna robiła zwarcie i to nowa ale niema sie co dziwić bo to pewnie chińczyk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×