dawid28211

Problem z paleniem MTZ

Polecane posty

dawid28211    0

Ma dziwny problem z mtz.A chodzi o to gdy chce go odpalić rano to długo kreci tak jakby był zapowietrzony a gdy już odpali wszystko działa normalnie nie brakuje mu mocy ani nie przerywa wszystko działa normalnie gdy go zgasze i odpalam go ponownie wszystko nadal jest ok ale gdy postoji jakieś pół godziny to znowu musi dłużej kręcić żeby zapalił dodam że założyłem już cała nową pompkę ręczną i dalej to samo gdzie może być przyczyna 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltysik16245    143

Może ci kolego paliwo ucieka z powrotem do zbiornika , też tak miałem w ciągniku ale nie w mtz . Jest taki zaworek co zkłada sie na węża co idzie do pompki zasilającej , ale dokładnie nie wiem, może to pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Wystarczy że gdzie kolwiek bedzie jakaś niewielka nieszczelność i paliwo może się wracać do zbiornika np.na odpływie na wtryskach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Aby paliwo cofało się do zbiornika, jest tylko jedna mozliwość - zaworki na pompce zasilającej, bo w tym ciągniku nie ma przelewu nadmiarowego z pompy wtryskowej, tzn. nie ma w orginale.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid28211    0

pompka zasilająca jest nowa dodam że sprobowałem nalać paliwa do bańki i pominołem zbiornik banke postawiłem na masce i zasałem paliwo do pompy i tak samo robi 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Przyczyną może być zużyta pompa wtryskowa, daje zbyt małe ciśnienie i potrzebuje chwili, aby podać paliwo na wtryskiwacze. Nie jestem tylko pewien, czy w pompach rzędowych występuje takie zjawisko, bo w rotacyjnych tak.

 

U mnie zauważyłem, że gdy ciągnik stoi na pochyłosci, to leje się paliwo z rurki przelewowej od strony bloku. Tzn. gdy ciągnik nie pracuje, bo w czasie pracy nie obserwowałem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Jeżeli byśmy założyli że cały układ zasilanie jest szczelny to wypadałoby zajrzeć do baku powinny wchodzić tam dwie szczelne rurki (lub wężyki ) jedna od zasysania paliwa druga od powrotu ważne żeby sięgały praktycznie dna  . Sam jestem przykładem ze kupiłem nowy ciągnik wszystko szczelne nowe a ciągnik nie pali po  1 godzinie  i długo kręci zanim odpowietrzy układ ...wzywany był serwis i nic to nie dało rozkładali ręce ... 

wreszcie sam się za to wziąłem i okazało sie ze przyczyną było brak wężyka od powrotu paliwa w baku ... założyłem wężyk i ciągnik po  miesiącu stania palił na dotyk . 

oczywiście ciągnik musi posiadać dolny bak bo np c330 c360  to jest inna bajka tam sie nie zapowietrzy bo nie zaciąga od góry tylko spływa grawitacyjnie nie wiem jak w mtz .

Edytowano przez HAKER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9231

Jeśli rozwiązany, to podaj, co było przyczyną, jako naukę dla innych. Od tego jest forum, aby sie dzielić wiedzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj