Skocz do zawartości
przemo1990

brak pierwszego stopnia przedniego napędu w mtz82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
przemo1990    2

witam od niedawna posiadam mtz 82 i odkąd go kupilem mam napęd tylko na stałe czyli działa przy jeździe do przodu i do tyłu a z tego co wiem powinien być jeszcze pierwszy stopień na którym ma się chyba zalaczac tylko przy poslizku tylnich kol prosił bym o pomoc w tym temacie:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Który rok mtz-ta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kolego zrób tak:odkręć wał napędowy od mostu i wyjmij z podpory,rozłącz dzwigienkę od  włączania napędu przy skrzynce rozdzielczej i pokręcaj wałem przy podporze na wyłączonym powinien kręcić się swobodnie w obie strony,na środku(czyli automacie)powinno się kręcić w jedną stronę,a na włączonym nie obrócisz w żadną stronę,jeśli będzie tak jak napisałem musisz wyregulować dzwigienkę jeśli nie to uszkodzona skrzynka albo faktycznie niema tej pozycji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli juz to po co tyle odkręcać, wystarczy ze podniesie przednie koło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo1990    2

dzieki za podpowiedz zrobie tak jak mowicie mam tura tak ze z podniesieniem nie bedzie problemu zaraz ide i sprawdzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo1990    2

bylem sprawdzilem. zalaczalem powoli naped i krecilem kolem zadna regulacja nic tu nie da trzeba rozbierac przystawke i zobaczyc co tam sie dzieje a wydaje mi sie ze powinienem miec tą opcje gdyz mam dwa wyciecia do zachaczenia tego druta ktorym wlaczamy naped

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    56

nigdy tego nie rozbieralem ale słyszałem ze są tam jakieś sprężyny i one się właśnie wyrabiają jeżeli mylę się to poprawcie mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Jest 8 rolek, 16 sprężynek, 16 stalowych bolców i 16 zaślepek. Wywal to wszystko. To szmelc i niewypał. Utrudnia załączanie napędu i wyłączanie, jest kompletnie nieprzydatne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×