jonybrawo8

claas dominator 98 clasic dymi na niebiesko

Polecane posty

jonybrawo8    0

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    15

jak ubywa olej z silniku to pierścienie olejowe stoją a możliwe jest też ze może filtry paliwa zabite są brudem i za mało paliwa dostaje i taki sam efekt będzie jest też możliwość ze z układem paliwa jest coś nie tak ja na sam początek bym z układzie paliwa sprawdził końcówki wtryskiwaczy a później pompę paliwa tyle co mogę pomóc na chwilę obecną ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość a1fe26c2   
Gość a1fe26c2

Nie ma z nim problemu przy rozruchu? Oleju nie bierze za dużo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

niebieski dym zazwyczaj świadczy o przedostawania się oleju do komór spalania najprosciej jak sprawdzisz mu cisnienie w poszczególnych komorach, ewentualnie może być wina turbosprężarki, czasami zdarza się też tak że zapieka się któryś pierscień zgarniający, tak czy siak  zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

Spokojnie,zrób nim sezon,zobaczysz jak dogrzany bedzie się zachowywał, czy oleju ubędzie itp. Stawiam na to że przy +30*C bedzie ino mruczał bez żadnego dymku.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Igor03    4

niebieski dym zazwyczaj świadczy o przedostawania się oleju do komór spalania najprosciej jak sprawdzisz mu cisnienie w poszczególnych komorach, ewentualnie może być wina turbosprężarki, czasami zdarza się też tak że zapieka się któryś pierscień zgarniający, tak czy siak  zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia

 Panowie nie jestem mechanikiem ale mam pytanko, jak się sprawdza ciśnienie w komorze ślinika?.

Edytowano przez Igor03

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

problemu z rozruchem nie ma tylko on tak charakterystycznie odpala bo po zakręceniu rozrusznikem słychać ze silnik pracuje tylko tak pulsacyjnie jakby zmniejszał i zwiększał dawkę przez 3 -5 sekund i póżnij praucje równiutko. Stan oleju jest cały czas ten sam trudno mi powwiedzieć czy bierze czy nie bo nie spradze teraz tego tak musiałbym nim trochę pojedzić. Szukam juz teraz co jest nie tak bo nie chce stać w  żniwa, zbyt napięty okres...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

dzięki za podpowiedź teraz wiem od czego zacząć może okaże sie ze to jakas pierdoła a niemiec nie chciał sie bawić i sprzedał, oby nie okazało sie .... no nic kupiłem to mam :mellow: kolejny problem doo ogarnięcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

 Panowie nie jestem mechanikiem ale mam pytanko, jak się sprawdza ciśnienie w komorze ślinika?.

 

jest do tego specjalny przyrząd:po krótce wyjmujesz wtrysk wkładasz zegar krecisz silnikiem i tak od pierwszego do ostatniego cylindra potem porównujesz wartości, jeżeli stwierdzisz że sprężanie(kompresja) jest słabe przeprowadza się próbę olejową w celu zdiagnozowania czy to wina pierscieni czy też zaworów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    15

Ja u siebie miałem problem w dominatorze problem z filtrami paliwa i w zbiorniku rurka ssawna od paliwa była zabita i też mało paliwa dostawał i pompe paliwa przez to załatwiłem w sezonie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    15

zrobił się słabszy dymił strasznie a na drugi dzień po wymianie filtrów nie można było odpalić a jak odpalił to wałek w pompie paliwa ukręciło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    15

u mnie czarno niebieski radziłbym sprawdzić ciśnienie oleju z silniku bo może mieć coś z pierścieniami olejowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

U mnie przestał dymić na niebiesko po wymianie filtra powietrza ale jak go kupiłem to był tak zapchany że zapalała sie kontrolka od filtra. U Cibie jest chyba turbina to i ja możesz sprawdzić. Jak by nie było sprawdzaj najpierw najprostsze rzeczy zanim zaczniesz rozbierać silnik ;)  chociaż mam nadzieje ze nie bedzie takiej potrzeby.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OKEY    154

Sprawdzałeś w nim juz coś lub wymieniałeś czy kopiłeś z takimi objawami i jeszcze nigdzie nie zagladałes?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

u mnie czarno niebieski radziłbym sprawdzić ciśnienie oleju z silniku bo może mieć coś z pierścieniami olejowymi

Powiedz co mają wspólnego pierścienie olejowe do ciśnienia oleju silnika,oraz ciśnienie oleju do kopcenia na niebiesko absurd :huh: Pozdrawiam.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kuba20    15

Powiedz co mają wspólnego pierścienie olejowe do ciśnienia oleju silnika,oraz ciśnienie oleju do kopcenia na niebiesko absurd :huh: Pozdrawiam.

 

Więc tak dostający się olej do komory spalania spalany wraz z paliwem powoduje nadmierne spaliny koloru niebieskawego więc gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Lecz są różne powody takie jak zabite filtry paliwa czy końcówki wtryskiwaczy już źle pylą czy pompa paliwa już daje żle tak więc trzeba szukać a przyczyna się znajdzie.

Więc zamiast się wymądrzać byś się starał pomóc koledze jak ja i tyle w tym temacie.

Edytowano przez Kuba20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

gdy olej ucieka do komory spalania i nie trzyma ciśnienia na pierścieniach to więc będzie spadek ciśnienia oleju w silniku kolego jestem po szkole mechanicznej więc trochę wiem i z własnego doświadczenia.

 

Spadek ciśnienia oleju w silniku może wystąpić przez:

Zużyte panewki wału korbowego

Zużytą pompę olejową

Źle działający zawór ciśnienia

Inne nieszczelności w magistrali olejowej.

Pierścienie na tłoku nie mają nic wspólnego z ciśnieniem oleju w silniku.

 

Kiepską szkołę kończyłeś chyba

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Zmierz ciśnienie sprężania, jak słabe to pierścienie/głowica, jak dobre to wtryski/pompa. Przy zjechanych pierścieniach po rozgrzaniu powinien dymić odmą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonybrawo8    0

najgorsze jet to ze nie dam rady sprawdzić czy bierze olej bo to siezy zakup ale bede narazie sprawdzał podstawowe rzeczy. Zaczne od filtu powietrza, paliwa, wtryski. Zastanawia mnie jeszcze to turbo. Jak sie sprawdza ciśnienie sprezarki?


 


post-85186-0-92824700-1421580767_thumb.jpg


tak wygląda ten motor. Jak go kupilem to w ostojniku była czerwona ropa, podobno w niemczech dofinansowywane paliwo jest barwione właśnie na czerwono ale ile w tym prawdy? moze to zwykła opałówka ale nie sądze zeby gebels szukał oszczędności na paliwie skoro kombajn była serwisowana i jej stan to tzw lalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Szymi195
      Mam pytanie do posiadaczy megi, ile realnie hektarow w godzine wykosi zakladajac plon ok 6-9t
      Rozgladam sie za takim kombajnem i zalezy mi na rzetelnych informacjach
    • Przez romanwiatr
      Chcę przesiąść się BIZONA na CLASSA w cenie do 130 tys. Pracował będzie na około 100 ha na na ziemi z wydajnością pszenicy 6 t/ha oraz na słabych.
      Rozważam Dominatora 98 sl heder 4,5m, ale znalazłem też 108 sl z hederem 4,5m z takim hederem ponieważ mam dużo przejazdów (jeżdżę droga z hedrem), a następnie dokupić sam heder 6m i na większe kawałki.
      Biorę pod uwagę też Commandera 114 CS ale on ma heder 5,1m  i obawiam się czy dam rade poruszać się nim po drodze, czy będę musiał za każdym razem zdejmować heder i zastanawia mnie jego dość duża pojemność .
      Wszelkie uwagi i sugestie mile widziane.
       
    • Przez m_i_c_h_a_l
      Cześć,
      Czy ma ktoś jakiś patent na wyjęcie łożyska z rozdrabniacza słomy?
      Nie da rady podejśc ściągaczem a od środka jest zbyt mało miejsca aby czymkolwiek je wybić.
       
       


    • Przez adiksutil16
      Witam. Parę dni temu kupiłem Dominatora(jak w temacie) Jest to mój pierwszy Claas i nie wiem za bardzo co do czego służy. Mam prośbę, prześlę zdjęcia i jakby ktoś z was mógłby mi napisać co do czego służy.
       


       
      Jakbyście mogli pisać np.
      1. wajha od tego i tego
      2....
       
      A tak samo z kontrolkami np.
      L1 kontrolka od tego i tego
       
      Z góry dzięki za pomoc!
    • Przez krowazie
      Wkupię heder do kombajnu class dominator 88 sl o szerokości 3.90 lub 4.5 metra. Wesołych świąt 
      I jeszcze jedno pytanie czy to jest prawda że dominatory miały różne szerokości gardzieli ? Gadałem z mechanikiem i tak powiedział 
      nowy nabytek 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj