Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
misiael7745

po ilu Mth robiliście kapitalke silnika w 7211,7711 i pochodnych

Polecane posty

WHATEVER

misiael7745    3

chciałbym się dowiedzieć z jakimi maszynami współpracujecie i ile wytrzymał wasz silnik ale prosze o prawdziwe informacje a nie przechwałki .PS licze na waszą prawdomównosć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miko    0

To powiem ci tak, że jest różnie. Ja mam ok. 5500 mtg i chodzi elegancko zetor 7711 a mój wujek po 4500 mtg w tym samym modelu już robił silnik ale on go zajeździł w sieczkarni. W pobliskim SKR 7211 ma już ok 15 tys mtg i chodzi bez remontu a sąsiad remontował po 5500 i nie przemęczał go, więc nie zawsze silnika wytrzymałość zależy od jego traktowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


miko    0

Ja leję Turdus, ale nie jestem pierwszym właścicielem więc nie wiem na czym chodził wcześniej. Ten z SKR to chodzi na superolu pewnie opóźniane są wymiany a on chodzi i nawet oleju nie bierze, chociaż ostatnio zaczyna powoli kopcić B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

RobertN    0

15tys.mth i oleju wogule nie bierze,na superolu i bez terminowych zmian-takich bajek to słuchać się nie chce :angry: . Misiael7745 pisał żeby nie bajerować.

Wracając do tematu to u mnie 7211 ma 4500mth i jeszcze chodzi dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miko    0

Możesz nie wierzyć, mi na tym nie zależy. Nie będe ci pisał jedź i zobacz bo to nic nie da, ważne że ja wiem, że tak jest i to w 100% prawda, ale jak nie wierzysz to twoja sprawa. Ja dopóki bym nie zobaczył zareagowałbym tak samo jak ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adik_ziel    3

Mój zetor ma 14tyś mth i może jeszcze z 1.5tys wytrzyma i będzie potrzebna kapitalka ;]

 

Jak na razie sie dobrze trzyma ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zorzyk2    50
Zetor 5211 na liczniku 5070mtg wrzeczywistości napewno więcej remont był robiony

Na liczniku nieco ponad 1700 ale zatrzymał się w 1988, w tym roku wymienione tłoki i pierścienie. Model 5211 z 1986r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pavlotal    4

u mnie byl odłaczony obrotomierz przez jakis czas ale kapitalka była robiona po 16 latach od jego kupna bo zaczał olej brac wymienione zostaly tłoki , pierscienie(tzw zestaw naprawczy) i panewki ale wał był dobry i nie wymienialismy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebe1033    62

sąsiad robił przy 9 i trochę tysiącach ale on robił najcięższe prace bo miał jeszcze 330 tylko 40 ha pod koniec przed remontem nawet 60 ha i jeszcze usługi

a mój 7211 niewiadomo ile ma bo mth niechodzi ale już do remontu kwalifikuje się wali olejem i rozgrzany (mocno) czuć że ma słabe sprężanie tylko nie wiem czy wał ruszać ciśnienie niby dobre lampka zapali się ale gdy prawie zgaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

5211 kupiłem ze stanem licznika 4700mtg, nie wiem ile już stoi ale powoli zaczyna kopcić na siwo jak zimny. Silnik nie tykany był wogóle, była robiona skrzynia. Nie wiem czy tłoków i pierścieni w najbliższym czasie nie bede musiał przynajmniej zmienić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

@Hinco

Jakiej lepkości olej masz zalany i ile bierze go między wymianami? Czuć spadek mocy? Silnie dmucha odmą po rozgrzaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

Dziś zalalem turdusa 15W 40, wcześniej nie wiem co było zalane..

Oleju raczej przybywa-ON podchodzi chyba z pompy, a spadku mocy nie moge poczuć bo go w tym roku kupiłem, wcześniej jeździłem ciapkiem, ale jak po regulacji prawdopodobnie skręconej pompy paliwa nie da sie dalej jeździć na 2 biegu na lekkich ziemiach z pługiem 3*33cm to bede szukal głebiej przyczyny

Na dzień dzisiejszy denerwuje mnie poprostu dymienie po odpaleniu, dopiero jak sie zagrzeje to ustaje ale wtedy nawet na czarno nie przydymi. Po rozgrzaniu z odmy nie dmucha bardzo(może minimalnie) i unosi sie lekki dymek siwy niemal niezauważalny w normalnych warunkach ale za to kapie z odmy olej :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Agronom16    0

Mój 5321 ma 3500 mtg i chyba będzie trzeba jesienią przeprowadzić remont bo odczuwa się duży spadek mocy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Zlokalizuj skąd dostaje sie paliwo do oleju i to napraw. Olej sie rozrzedza i pogarszają sie jego właściwości smarne.

 

Moim zdaniem jeszcze nie musisz myśleć o dłubaniu w silniku, najlepiej zmierz kompresje na cylindrach i będziesz miał pewność. Z odmy to raczej skrapla Ci sie paliwo z tego oleju. Nie wiem jak wygląda ten dym z wydechu ale może to być np. tylko para wodna (normalne zjawisko na zimnym silniku), ew. małe ciśnienie wtrysku. Jasny dym to nie palony olej, tym bardziej że ustępuje po rozgrzaniu.

 

@Agronom16

Coście sie tak czepili tych remontów? Spadek mocy może mieć wiele przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MiRol    18

może trochę wciąłem się w temat, ale co to jest ta odma? :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mirasek    7

Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Może być wyprowadzona do kolektora ssącego lub do atmosfery (zazwyczaj to taka zaolejona rurka gdzieś z boku silnika :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hinco    0

Wiem że to schodzi troche z tematu ale czy zesira tych zetorów nie powinna mieć jakiegoś filtra/łapacza gdzieś na odmie? widzialem w kilku które oglądałem ale mój nie ma ;|

Pompa leci do rergeneracji i regulacji i chyba końcówki wtrysków albo i całe wtryski zmienie, dziś sie dowiedziałem(przejeżdżałem na rowerku koło goscia co od niego kupiłem zetora) kiedy stanął licznik-1998-kupił z niedziałającym od niemców- obrabiał nim 5ha przez 10 lat, przeraziło mnie to ale silnik jak widać nie wyglada na takiego. Chyba sie nie pomyle jak powiem że ciągnik moze mieć z 7 tys mtg i silnik nie tknięty!(jedynie chyba pompa skręcona)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

endru    3

Co może być przyczyną dużego zużycia oleju w zetorze 7711? Po czterech godzinach ciężkiej (pług 4 na 3 lasie ziemi orka głęboka) pracy dolałem 2l oleju. Olejenie się zapala dopiero po zgaszeniu, spalanie w normie, za bardzo nie kopci, spadku mocy nie odczułem, trochę dmucha dymkiem z odmy po rozgrzaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebe1033    62

byc może masz zjechane pierścienie szczególnie zgarniające ,ja w 7211 wymieniłem komplet bo też brał olej z 1-2 na dzień i waliło z odmy prawie jak z tłumika po wymianie nic nie szło z odmy i nie brał oleju po 2 miesiącach troche brał olej z 1 litr na 3-4 dni (licze oczywiście w robocie średniej i cięższej)

a nie przegrzałeś go ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

endru    3

osobiście nie ale może pierwszy właściciel go przegrzał, a co ciekawe to temperatura silnika nie wzrasta powyżej 70 C może coś z termostatem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


mirasek    7

Ciekawostka z instrukcji :lol:

 

Przy spełnieniu warunków wszystkich przepisów obsługi technicznej wg dokumentacji technicznej wytwórcy, przy pracy w klimacie umiarkowanym i terenie równinnym średnia żywotność silnika i mechanizmów przekładniowych wynosi 6000 mtg. Powyższa żywotność zakłada następujący rozkład czynnosci roboczej ciągnika:

- przy orce i przedsiewnym przygotowaniu gleby 15-25%

- przy sianiu i sadzeniu 10-15%

- przy pracach żniwnych (zbiorze plonów) 10-20%

- w transporcie rolniczym 40-65%

 

Jak widać po niektórych ciągnikach posiadają jeszcze sporo zapasu trwałości podzespołów. Silniki w Zetorach mają bardzo żywotny wał korbowy, co potwierdziło już wiele przypadków. Częsty problem to przegrzewanie sie z banalnego powodu jakim jest zabita chłodnica, w dodatku czesto zakamieniona wewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebe1033    62

ale należy zwrócić uwagę że skrzynia nie pozwala go zbytnio obciążyć i przez/dzięki temu ma większą żywotność .Np orka ja orałem na 2 bo na 3 za ciężko miał ,no ale na 2 za lekko czyli średnie obciążenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×