Zaloguj się, aby obserwować  
misiael7745

po ilu Mth robiliście kapitalke silnika w 7211,7711 i pochodnych

Polecane posty

misiael7745    6

chciałbym się dowiedzieć z jakimi maszynami współpracujecie i ile wytrzymał wasz silnik ale prosze o prawdziwe informacje a nie przechwałki .PS licze na waszą prawdomównosć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miko    0

To powiem ci tak, że jest różnie. Ja mam ok. 5500 mtg i chodzi elegancko zetor 7711 a mój wujek po 4500 mtg w tym samym modelu już robił silnik ale on go zajeździł w sieczkarni. W pobliskim SKR 7211 ma już ok 15 tys mtg i chodzi bez remontu a sąsiad remontował po 5500 i nie przemęczał go, więc nie zawsze silnika wytrzymałość zależy od jego traktowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miko    0

Ja leję Turdus, ale nie jestem pierwszym właścicielem więc nie wiem na czym chodził wcześniej. Ten z SKR to chodzi na superolu pewnie opóźniane są wymiany a on chodzi i nawet oleju nie bierze, chociaż ostatnio zaczyna powoli kopcić B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

15tys.mth i oleju wogule nie bierze,na superolu i bez terminowych zmian-takich bajek to słuchać się nie chce :angry: . Misiael7745 pisał żeby nie bajerować.

Wracając do tematu to u mnie 7211 ma 4500mth i jeszcze chodzi dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miko    0

Możesz nie wierzyć, mi na tym nie zależy. Nie będe ci pisał jedź i zobacz bo to nic nie da, ważne że ja wiem, że tak jest i to w 100% prawda, ale jak nie wierzysz to twoja sprawa. Ja dopóki bym nie zobaczył zareagowałbym tak samo jak ty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Mój zetor ma 14tyś mth i może jeszcze z 1.5tys wytrzyma i będzie potrzebna kapitalka ;]

 

Jak na razie sie dobrze trzyma ;]


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol5211    0

Zetor 5211 na liczniku 5070mtg wrzeczywistości napewno więcej remont był robiony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56
Zetor 5211 na liczniku 5070mtg wrzeczywistości napewno więcej remont był robiony

Na liczniku nieco ponad 1700 ale zatrzymał się w 1988, w tym roku wymienione tłoki i pierścienie. Model 5211 z 1986r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pavlotal    4

u mnie byl odłaczony obrotomierz przez jakis czas ale kapitalka była robiona po 16 latach od jego kupna bo zaczał olej brac wymienione zostaly tłoki , pierscienie(tzw zestaw naprawczy) i panewki ale wał był dobry i nie wymienialismy.


23.02.2008--->23.02.2010 -2 lata na AF

Zetor 7245 i Ursus c330 razem na 6ha ziemi ornej i 4 ha łąk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

sąsiad robił przy 9 i trochę tysiącach ale on robił najcięższe prace bo miał jeszcze 330 tylko 40 ha pod koniec przed remontem nawet 60 ha i jeszcze usługi

a mój 7211 niewiadomo ile ma bo mth niechodzi ale już do remontu kwalifikuje się wali olejem i rozgrzany (mocno) czuć że ma słabe sprężanie tylko nie wiem czy wał ruszać ciśnienie niby dobre lampka zapali się ale gdy prawie zgaśnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

5211 kupiłem ze stanem licznika 4700mtg, nie wiem ile już stoi ale powoli zaczyna kopcić na siwo jak zimny. Silnik nie tykany był wogóle, była robiona skrzynia. Nie wiem czy tłoków i pierścieni w najbliższym czasie nie bede musiał przynajmniej zmienić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

@Hinco

Jakiej lepkości olej masz zalany i ile bierze go między wymianami? Czuć spadek mocy? Silnie dmucha odmą po rozgrzaniu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Dziś zalalem turdusa 15W 40, wcześniej nie wiem co było zalane..

Oleju raczej przybywa-ON podchodzi chyba z pompy, a spadku mocy nie moge poczuć bo go w tym roku kupiłem, wcześniej jeździłem ciapkiem, ale jak po regulacji prawdopodobnie skręconej pompy paliwa nie da sie dalej jeździć na 2 biegu na lekkich ziemiach z pługiem 3*33cm to bede szukal głebiej przyczyny

Na dzień dzisiejszy denerwuje mnie poprostu dymienie po odpaleniu, dopiero jak sie zagrzeje to ustaje ale wtedy nawet na czarno nie przydymi. Po rozgrzaniu z odmy nie dmucha bardzo(może minimalnie) i unosi sie lekki dymek siwy niemal niezauważalny w normalnych warunkach ale za to kapie z odmy olej :|

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    2

Mój 5321 ma 3500 mtg i chyba będzie trzeba jesienią przeprowadzić remont bo odczuwa się duży spadek mocy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Zlokalizuj skąd dostaje sie paliwo do oleju i to napraw. Olej sie rozrzedza i pogarszają sie jego właściwości smarne.

 

Moim zdaniem jeszcze nie musisz myśleć o dłubaniu w silniku, najlepiej zmierz kompresje na cylindrach i będziesz miał pewność. Z odmy to raczej skrapla Ci sie paliwo z tego oleju. Nie wiem jak wygląda ten dym z wydechu ale może to być np. tylko para wodna (normalne zjawisko na zimnym silniku), ew. małe ciśnienie wtrysku. Jasny dym to nie palony olej, tym bardziej że ustępuje po rozgrzaniu.

 

@Agronom16

Coście sie tak czepili tych remontów? Spadek mocy może mieć wiele przyczyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Może być wyprowadzona do kolektora ssącego lub do atmosfery (zazwyczaj to taka zaolejona rurka gdzieś z boku silnika :P).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hinco    1

Wiem że to schodzi troche z tematu ale czy zesira tych zetorów nie powinna mieć jakiegoś filtra/łapacza gdzieś na odmie? widzialem w kilku które oglądałem ale mój nie ma ;|

Pompa leci do rergeneracji i regulacji i chyba końcówki wtrysków albo i całe wtryski zmienie, dziś sie dowiedziałem(przejeżdżałem na rowerku koło goscia co od niego kupiłem zetora) kiedy stanął licznik-1998-kupił z niedziałającym od niemców- obrabiał nim 5ha przez 10 lat, przeraziło mnie to ale silnik jak widać nie wyglada na takiego. Chyba sie nie pomyle jak powiem że ciągnik moze mieć z 7 tys mtg i silnik nie tknięty!(jedynie chyba pompa skręcona)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    6

Co może być przyczyną dużego zużycia oleju w zetorze 7711? Po czterech godzinach ciężkiej (pług 4 na 3 lasie ziemi orka głęboka) pracy dolałem 2l oleju. Olejenie się zapala dopiero po zgaszeniu, spalanie w normie, za bardzo nie kopci, spadku mocy nie odczułem, trochę dmucha dymkiem z odmy po rozgrzaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

byc może masz zjechane pierścienie szczególnie zgarniające ,ja w 7211 wymieniłem komplet bo też brał olej z 1-2 na dzień i waliło z odmy prawie jak z tłumika po wymianie nic nie szło z odmy i nie brał oleju po 2 miesiącach troche brał olej z 1 litr na 3-4 dni (licze oczywiście w robocie średniej i cięższej)

a nie przegrzałeś go ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endru    6

osobiście nie ale może pierwszy właściciel go przegrzał, a co ciekawe to temperatura silnika nie wzrasta powyżej 70 C może coś z termostatem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Ciekawostka z instrukcji :lol:

 

Przy spełnieniu warunków wszystkich przepisów obsługi technicznej wg dokumentacji technicznej wytwórcy, przy pracy w klimacie umiarkowanym i terenie równinnym średnia żywotność silnika i mechanizmów przekładniowych wynosi 6000 mtg. Powyższa żywotność zakłada następujący rozkład czynnosci roboczej ciągnika:

- przy orce i przedsiewnym przygotowaniu gleby 15-25%

- przy sianiu i sadzeniu 10-15%

- przy pracach żniwnych (zbiorze plonów) 10-20%

- w transporcie rolniczym 40-65%

 

Jak widać po niektórych ciągnikach posiadają jeszcze sporo zapasu trwałości podzespołów. Silniki w Zetorach mają bardzo żywotny wał korbowy, co potwierdziło już wiele przypadków. Częsty problem to przegrzewanie sie z banalnego powodu jakim jest zabita chłodnica, w dodatku czesto zakamieniona wewnątrz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

ale należy zwrócić uwagę że skrzynia nie pozwala go zbytnio obciążyć i przez/dzięki temu ma większą żywotność .Np orka ja orałem na 2 bo na 3 za ciężko miał ,no ale na 2 za lekko czyli średnie obciążenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj