Skocz do zawartości
fobos

magiczne dwa guziki belarusie

Polecane posty

fobos    2

Z każdym dniem każdy odkrywa coś nowego na tym świecie... B) a ja niedawno odkryłem dwa nieznane mi do tej pory guziki w belarusie. W instrukcji nie znalazłem nic ciekawego na ich temat tym bardziej, że słabo "panimaju ruski jazyk" B) toteż proszę szanownych kolegów o ustaleniu w czym mi maja ułatwić codzienną prace te dwa przyciski. Z organoleptycznych doświadczeń, tym lewym wybieram jeden z 3 programów oznaczonych jako: T, R,TT, każdemu z nich przypisana jest jakaś liczba którą mogę zmieniać w określonym przedziale poprzez naciskanie drugiego przycisku i tylko tyle udało mi sie ustalić. :) Jeżeli ktoś wie lub ma chociaż pomysł co oznaczają te liczby i coto w ogóle za ustrojstwo to proszę o pomoc, oczywiście dodaje zdjęcie z lokalizacją umiejscowienia tych przycisków. :)

2efdd1f59fff1ac6m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

trzeba bylo tego nie ruszac B) ja tez to odkrylem B) poniewaz teraz liczniki mamy elektroniczne to trzeba je zaprogramowac odpowiednio do kazdego typu ciagnika. trzeba ustawic silnik jaki mamy obwod kola itp. w fabryce programuja te liczniki i jak przestawiles cos to ci zle bedzie obroty pokazywal albo bedziesz mial zla prekosc jazdy. ja sie dopatrzylem ze jest slilnik d-243 i d243 z takim kancikiem a powinno byc chyba c? tak czy siak mam na tym kanciku i obroty ma 2300 a bez ma 3000 max

a jak juz pozmieniales to musisz w instrukcji odszukac jak powinno byc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
trzeba bylo tego nie ruszac B) ja tez to odkrylem B) poniewaz teraz liczniki mamy elektroniczne to trzeba je zaprogramowac odpowiednio do kazdego typu ciagnika. trzeba ustawic silnik jaki mamy obwod kola itp. w fabryce programuja te liczniki i jak przestawiles cos to ci zle bedzie obroty pokazywal albo bedziesz mial zla prekosc jazdy. ja sie dopatrzylem ze jest slilnik d-243 i d243 z takim kancikiem a powinno byc chyba c? tak czy siak mam na tym kanciku i obroty ma 2300 a bez ma 3000 max

a jak juz pozmieniales to musisz w instrukcji odszukac jak powinno byc

Też właśnie jedna wartość była bardzo znajoma bo było D245.5C czy jakoś tak i tego nie ruszałem a druga zmieniała sie od 400 do 1000 i wydaje mi się, że jest to liczydło godzin od ostatniej wymiany oleju i itp., a trzeciej już nie pamiętam. Krótko mówiąc masz chyba właśnie rację ze jest to programowanie licznika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marcin974    25
trzeba bylo tego nie ruszac B) ja tez to odkrylem B) poniewaz teraz liczniki mamy elektroniczne to trzeba je zaprogramowac odpowiednio do kazdego typu ciagnika. trzeba ustawic silnik jaki mamy obwod kola itp. w fabryce programuja te liczniki i jak przestawiles cos to ci zle bedzie obroty pokazywal albo bedziesz mial zla prekosc jazdy. ja sie dopatrzylem ze jest slilnik d-243 i d243 z takim kancikiem a powinno byc chyba c? tak czy siak mam na tym kanciku i obroty ma 2300 a bez ma 3000 max

a jak juz pozmieniales to musisz w instrukcji odszukac jak powinno byc

a to nie takie proste wpisać prawidłowy odwód kola bo jakiś procent sie liczy na poślizg :)

jak ktos miałby obwód kola /70/R20 na licznik to prosiłbym

mam katalog części ponad 720str z dodatkiem do mtz'a82TS i nic nie ma tam o liczniku :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0
Też właśnie jedna wartość była bardzo znajoma bo było D245.5C czy jakoś tak i tego nie ruszałem a druga zmieniała sie od 400 do 1000 i wydaje mi się, że jest to liczydło godzin od ostatniej wymiany oleju i itp., a trzeciej już nie pamiętam. Krótko mówiąc masz chyba właśnie rację ze jest to programowanie licznika B)

to nie jest od wymiany oleju. jakas wartosc kola czy cos takiego. typ silnika ustawia sie obroty na zegarze a reszta jest od predkosci

 

juz sie doczytalem B)

te liczby do 1000 to sa od wielkosci opony. na oponie pisze rk 0,770 albo symbol srednicy i 11 dla opony 18,4 r 34 czyli tak jak u mnie i powinno byc zaprogramowane na 770

 

marcin a jaki masz katalog? ja tez mam taki gruby to tam nie ma. jest to w instrukcji obslugi tylko ruskiej a w polskiej jest napisane tylko zeby tego nie ruszac :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0
takie wynalazki bez instrukcji to tylko rusek mógł wymyslić B)

ale po co komu instrukcja jak to powinno byc w fabryce ustawione i nikt nie powinien do tego zagladac. to jest po to ze jeden i taki sam licznik moze pracowac z wszystkimi belarusami. i jeszcze jak sie zmieni opony to mozna przestawic zeby dobrze pokazywal. ale i tak kazdy zostaje przy standardowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2

A już miałem nadzieję że jest to jakiś cykacz motogodzin oleju...mała rzecz, a cieszy, szkoda B) swoją drogą ciekawe czy taki wynalazek dało by sie skonstruować, a idąc dalej tą drogą wyciągnąć jakiś przepływomierz z samochodu i go wszczepić w ciągnik B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Jak niema tego w instrukcji to znaczy ,że się tego nierusza. Bo jak to by było coś potrzebnego to by to opisali. B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

Jakby kogoś interesowało znaczenie tych napisów na desce rodzielczej to jeden guźki to: (lewy)"Paramert" a drugi (prawy) to "Znaczenie" B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacekbee    2

ja w zetorze już 3 razy opony zmieniałem B) i to na różne rozmiary i jak bym miał takie przyciski to bym potrzebował instrukcji, a po drugie instrukcja powinna zawierac informacje ''CZEGO NIE MOŻNA ROBIĆ'' B) w tym przypadku ruszać tych przycisków. ja mam MF i tez mam cyfrowy komp. i w instrukcji piszę (napisze potocznie) ''nie pchać łap tam gdzie nie trzeba'' :) pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

ale w ruskiej instrukcji to jest. w polskiej nie ma bo pronar tylko troche pozmienial ta od pronara i takie daje do belarusow. napisali tylko ze serwis powinien sie tym zajac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
ja w zetorze już 3 razy opony zmieniałem B) i to na różne rozmiary i jak bym miał takie przyciski to bym potrzebował instrukcji, a po drugie instrukcja powinna zawierac informacje ''CZEGO NIE MOŻNA ROBIĆ'' B) w tym przypadku ruszać tych przycisków. ja mam MF i tez mam cyfrowy komp. i w instrukcji piszę (napisze potocznie) ''nie pchać łap tam gdzie nie trzeba'' :) pozdro

a pronaroscy tłumacze poszli na skróty i po prostu nie tłumaczyli tego licząc na brak naszej dociekliwości :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50
A ja wam udowodnię że jest w instrukcji:

 

dccd344dafe5d79em.jpg

Jesteś rzadki okaz, który umie czytać instrukcje, :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

Jak widać są różne wersje instrukcji do Belarusa, a tutaj macie jeszcze jedna stronę z instrukcji, poświęconą temu licznikowi. No faktycznie, jak ustawić to nie piszę.

 

 

59846022d61d8063m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2

Jak widać są różne wersje instrukcji do Belarusa, a tutaj macie jeszcze jedna stronę z instrukcji, poświęconą temu licznikowi. No faktycznie, jak ustawić to nie piszę.

 

Mógłbyś podać dane tej instrukcji: jakie wydanie który rok i takie tam, byłbym bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16

Ja tą instrukcje znalazłem w necie, jest ona do cięgników MTZ Belarus serii 900, nie mogę chyba podać tutaj tej strony z której to ściągłem więc w razie czego to pisz PW. Ja przy kupnie swojego dostałem instrukcje od mojego modelu czyli 820-stki no i dali mi jeszcze od Pronara!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0
Nie mogę chyba podać tutaj tej strony z której to ściągłem.

Jak link nie jest do innego forum o tematyce rolniczej to możesz wrzucić :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2
Mogę Was zaskoczyć ze tam można sobie coś innego ustawić B)) Nic więcej nie powiem...

 

Noto podziel się z nami tą wesołą nowiną niech zetorowcom będzie głupio, że oni w tych swooich super ciągnikach nie maja takiego bajeru :) , my mtz-towcy musimy sie trzymać razem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ROLNIK7    16
Mogę Was zaskoczyć ze tam można sobie coś innego ustawić :D) Nic więcej nie powiem...

 

 

 

Wątpię aby było coś jeszcze do ustawienia, a nie pisało o tym w instrukcji, ale skoro tak twierdzisz.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fobos    2

A teraz wypadało by, aby kolega @MarcinBelarus w ramach udowodnienia swojej wiedzy i prawdomówności wyjawił nam tą wielka tajemnice dotycząca dodatkowych funkcji ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtz_820    0

moglby mi ktos podac wszystkie wartosci jakie tam macie podane bo wujek cos namieszal i pokazuje maksymalna predkosc 108km/h :) chodzi mi o belarus'y 820

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×