Skocz do zawartości
qaz12345

Przygotowanie traktora do malowania

Polecane posty

qaz12345    0

Na wstępie jako nowy użytkownik forum chciałem się z wszystkimi przywitać :rolleyes: .

od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem ursusa c 330 lecz ze nie jest pierwszej młodości, mam z nim kilka problemów. ale temat o malowaniu wiec mówmy o tym ;) Chodzi o to że chce go pomalować ale nie wiem za bardzo jak się to tego zabrać ponieważ obawiam się ze po malowaniu już go nie złoże z powrotem do kupy :unsure: . dlatego chce zdemontować tylko to co jest niezbędne i tu moje pytanie co muszę odkręcić z silnika aby nie uszkodzić go przez czyszczenie a późniejsze malowanie. dodam jeszcze że mam zamiar go wyczyścić na myjni samoobsługowej ponieważ nie posiadam takiej myjki ciśnieniowej i za bardzo nie mam skąd pożyczyć a do tej myjni mam około 2 km tylko proszę mi powiedzieć co mam przed tym czyszczeniem usunąć ewentualnie zabezpieczyć. aha i jeszcze jedno pytanie ile litrów farby trzeba na maskę błotniki ile na silnik a ile na koła i osłonę chłodnicy.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej odkręcic koła i błotniki. Maskę i błotniki machnij na czerwono o felgi na srebrno. Silnik i reszta chlorokałczukiem. ile farby zużyjesz to troche dziwne pytanie zależy jaki kto ma talent ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qaz12345    0

no tak to wiem ale czy do malowania sinika nie trzeba ściągać chłodnicy, instalacji !? a czy mycie taka myjka ciśnieniową nie uszkodzi przez zalanie rozrusznika ewentualnie innych podzespołów :rolleyes: ??i czy polecacie taki sposób mycia ponieważ w filmikach na YouTube z malowań często właśnie tak czyszczą silnik nie wiem co o tym sadzić. :unsure:

P.S. koła myślę na kość słoniową :P jak w originale no a maskę czerwień meksykańska :D

pozdrawiam

Edytowano przez qaz12345

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LOST    7

Ja na twoim miejscu pożyczyłbym myjkę od sąsiada, itp i dobrze wszystko domyć, a najlepiej to myjka lekko pomoczyć i posypać np. sodą kaustyczną później poczekaj jakiś okres czasu, żeby to zadziałało i dobrze domyć. Ja x lat temu tak zrobiłem z C-355 ponieważ gdy go kupiłem był w gorszym stanie niż zły. Z elektryką, nic się nie powinno dziać. a co do farby na całość, to nie zastanawiaj się tylko zainwestuj w chlorokauczuk ja radzi kolega wyżej, mówię to z doświadczenia, bo sam zastosowałem inną farbę i zaczyna schodzić.


KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrb14    187

obczyść papierem ściernym, potem odtłuść rozpuszczalnikiem, walnij podkładówkę, farbę właściwą i git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123
http://www.malexim.pl/www/dachy10.php tu masz kompleksowo opisane miłej lektury ;)

Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    207

Najlepiej by było jak byś całego wypiaskował


"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    65

Rdze wyczyść albo zwykłym druciakiem albo na boschu albo wiertarce i zamaluj podkładem możesz jeszcze użyć po szczotce papieru ściernego.

 

 

Spokojnie tylko tłumnika nie maluj bo szkoda zachodu nawet wysokoodporna na temperature nie jest długo na tłumiku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manteo    1

Ja polecam druciaka do przykręcenia na szlifierkę kontową. Obroty robią swoje i w mgnieniu oka czyścisz do gołej stali. Co do malowania samym podkładem nie polecam ze względu na to, że po sezonie  wyjdzie rdza (sam to przerabiałem). Najlepiej na podkład dać jeszcze jakiś lakier.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrp88    29

Podobno dobry podkład na rdzę to Corizon, sam malowałem nim rudą zgrabiarkę,  to było tylko pół roku temu więć o trwałości nic nie powiem, oczywiście wcześniej wyczyszczona szlifierką ze szczotką drucianą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gracz10    6

ja szczotka będę później papier ścierny na krążku . benzyna ekstracyjna i później chyba podklad novol ekosyndowy(coś takiego) i pozniej na to autorenolak szary . ktoś jak coś może mi podpowiedzieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lew908    207

Zawsze możesz kupic odrdzewiacz i pędzelkiem nałożyć tam odczekać i walnąc podkład


"Ziemia to klejnot drogi, kto jej pilnuje nie będzie ubogi"

Jeśli zgadzasz się z moim postem to strzałkę w górę wciśnij to nic nie kosztuje a mnie motywuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gracz10    6

panowie jak mam czysty ciągnik i chce go zmatowic to się zrobi kurz i mogę to pędzlem przemyc benzyna ekstrakcyjna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez martin68
      witam mam pytanie gdzie można kupić siedzenie nowe albo używane do ursusa c 330 które było robione na licencji grammera takie jak to u Pawel330
      http://www.agrofoto.pl/forum/Ursus-C-330-image56274.html
    • Przez Marek7536
      Witam potrzebuje wymiarów teleskopów gazowych szyby tylnej w c330,jeśli ktoś w swojej c330 posiada takie teleskopy w kabinie to proszę o wymiary,bo chce do swojej kabiny takie założyć.
    • Przez Czosneek
      Witam, chcę podjąć się pomalowania kabiny, błotników, maski oraz silnika z tylnym mostem w C-330, ogolnie całego ciągnika, i teraz mam do was pytanie, po tylu latach eksploatacji silnik jest czarny od brudów i smarów. czym to wyczyscić? jakieś specjalne środki czy moze inny sposób? i jaki kolor na silnik z tylnym mostem, dokładny kod oraz Maskę i błotniki. 
      Dodam że silnik ma być z mostem szary, a maska i błotniki żółte. tylko chcę dokładne kody lakierów, dziękuje z góry
    • Przez Majster71
      wiecie może jakie miały kolory c-325,c-328 i pierwsze c-330 :rolleyes: jestem tu nowy.pomożecie??
    • Przez pablo21
      Czy opłaca się kupowac kabinę tzw Komfortową do mojego Ursusa C-330.? Kabine miałbym zamiar kupić na wiosnę ,a na zimę lub wiosnę 2010r Ciapek pójdzie na sprzedarz. I właśnie nie wiem czy wydawać na kabinę te 2500zł (bez błotników) czy zostawić stara. Bo wiadomo że nowsza kabina jest szczelniejsza i może jest w niej troche ciszej.
      Czy potem przy sprzedarzy wezmę więcej kasy za ciapka z kabina oryginalna czy dużą "komfortową"?
       
      Kabina "komfort"
      http://www.agrofoto....image84785.html A taką kabinę mam w ciapku
×