Polecane posty

Piotr6991z    8

Witam.

Mam pytanie czy taki akumulator hydrauliczny nada się do do tura jedno-sekcyjnego (waga max 100kg). Ciśnienie bym zmierzył i wtedy dopiero zamówił taki hydro-akumulator, chodziło by o amortyzacje samej ramy bez żadnych wideł ani sipy. Na pusto tur podskakuje a jak będzie z tym akumulatorem? Będzie coś tłumił te drgania czy jest za lekka ta rama? Może ktoś ma u swojego tura jedno-sekcyjnego z tłokiem jednostronnego działania to rozwiązanie? Nie chciał bym kupić wszystkiego jak to i tak by miało nie działać.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    400

bardzo ci podskakuje ? może masz zapowietrzony układ? ja mam 1stronne i jakoś specjalnie nie podskakuje raz jak miałem zapowietrzonego to podskakiwał po 30cm xD szkoda kasy na takie zabawki :) hm niby w bizonie też jest jeden akumulator.. a heder też podskakuje tylko tak delikatnie amortyzuje.. więc tur też bedzie podskakiwał tylko nie będzie nim tłukło.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

No właśnie chodzi o to żeby się nie odbijał, a jak będzie hydro-akumulator to musi trochę chodzić góra-dół. Ale bez takich gwałtownych uderzeń. Siłowniki na pewno nie są zapowietrzone.

Edytowano przez Piotr6991z

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tuzy    2

twoj silownik jednostronnego dzialania wlasnie dziala kak alumulator wiec sam wiesz co soe dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Da i to bardzo dużo, nie chodzi tu jak bedziesz miał pustego, bo na pusto to nie wiele działa, a rzczej nic, ale z ładunkiem to pięknie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    400

Da i to bardzo dużo, nie chodzi tu jak bedziesz miał pustego, bo na pusto to nie wiele działa, a rzczej nic, ale z ładunkiem to pięknie działa.

no ale 2 stronnym to da bo są 2akumulatory i utrzymują układ w równowadze a tutaj będzie amortyzował przy opadaniu ale będzie też działał jak trampolina.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

A mi najbardziej chodziło by o amortyzacje samego ramienia. Podczas przewracania łąki itd. zawsze są jakieś nierówności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    400

po pierwsze trzeba mieć mega układ szczelny:) nie zapowietrzony:) jak widziałem w nowym MX to miał na zasileniu i powrocie akumulatory bo oki ramie podskoczyło do góry spada wywiera ramie większe ciśnienie które jest pochłaniane w akumulatorze przez sprężony gaz ale następuje odbicie i teraz przy minimalnej ilości powietrza w układzie ramie podniesie się na tyle ile pozostało energii nie pochłoniętej przez akumulator dlatego jest 2potrzebny na powrocie oleju i mamy ssztywny układ tak na chłopski rozum:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

no ale 2 stronnym to da bo są 2akumulatory i utrzymują układ w równowadze a tutaj będzie amortyzował przy opadaniu ale będzie też działał jak trampolina.. 

 

To ze są dwa, to nie oznacza że  na podnoszeniu i opuszczaniu, Montuje się je tylko na opuszczaniu, a że dwa to dlatego żeby zwiększyć  pojemność. Są też z jednym. Jakby były jeszcze na podnoszeniu to tur bujał by sie  jak głupi.

Na pusto to prawie nic nie daje.Dopiero z ładunkiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

Te akumulatory montuje się na podnoszeniu zobaczcie w internecie. A jak są 2 to po prostu mają różne ciśnienia żeby amortyzowało pustą ramę jak i z ładunkiem. A pusta rama w większych ładowaczach jest cięższa więc tam to się sprawdza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    400

to w końcu na opuszczaniu czy podnoszeniu? bo nawet w instrukcji z metalspawu jest że powyżej iluś kg odciąćakumulator żeby nie uszkodzić membrany..? ale osobiście do siłowników dwustronnych dał bym na powrocie żeby cały czas dociskały ramię :)

Edytowano przez Genius9872

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

Sam sobie odpowiedziałeś. Jak powyżej iluś kg odciążyć to akumulator jest na podnoszeniu bo to na nim jest cały ciężar  podnoszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Na podnoszeniu, żeby z ładunkiem jak odetniesz, olej, póścisz raczkę delikatnie wuchamował, nic w  ciągniku nie uszkodzisz.Jak opuszczasz tura. Działa jak sprężyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Genius9872    400

przy większych ładunkach(tzn +1T) spoko przynajmniej nie pękną węże ani rozdzielacz:) osobiście wolał bym przerobić tura na 2 i 3sekcje niż bawić się w w akumulator.. pozdrawiam

Edytowano przez Genius9872

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

Tylko ja tym turem wygarniam obornik od byków a tak po za tym to ten traktor będzie pryskał, siał nawóz, przewracał siano. I chodzi o amortyzacje pustej ramy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Z pustym raczej amortyzacja nie będzie  odczuwalna, Jak łyżkę założę to już działa, a ona waż z 200 kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian912    86

podnieś makyskmalnie do góry i opuść i tak kilka razy wtedy układ powinien się trochę odpowietrzyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

Ale ja nie mam zapowietrzonego układu..

Jak nie wiesz jak działa amortyzator hydrauliczny to po co wypowiadasz się na ten temat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Amortyzator będzie działać i to napewno, tylko zależne musi być odpowiednie ciśnienie w amortyzatorze od ładowacza = pusta rama bez narzędzia roboczego lub z narzędziem.

Czyli trzeba dobrać tak ciśnienie w hydroakumulatorze żeby amortyzowalo ww. konfiguracje ładowacza.


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

Dzięki za odpowiedź już zdecydowałem kupuję najpierw wszystkie przewody, trójnik, zegar i zmierzę ciśnienie i będę zamawiał ten akumulator hydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr6991z    8

Odświeżę temat.

Orientuje się ktoś do czego służy ten blok pomiędzy akumulatorami oprócz ich połączenia? Czy w tym bloku znajduje się jakiś zawór czy coś podobnego? Czy mogę dwa akumulatory o różnym ciśnieniu połączyć ze sobą trójnikiem?

http://www.sklepdlarolnika.pl/pl/p/HYDROAKUMULATOR-AMORTYZATOR-HYDRAULICZNY-PODWOJNY-POJEMNOSC-2x2L-CISNIENIE-NALADOWANIA-2x100Bar-W-ZESTAWIE-BLOK-LACZACY-I-ZAWOR-ODCINAJACY-KULOWY/11398

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Arek
      Mam walnięty hydroakumulator (pęknięta membrana), jedyne co da się z niego odczytać to "PS 10 BAR TS -30/100stC 1L 0210 9137/663/009 HYDAC MF 3619 551 M01A".
      W katalogu hydac nie ma takiego akumulatora. Czy może być dowolny inny akumulator pojemności 1L nabity do 9bar? Temperatura musi być do 100stC czy wystarczy do 80? Bo taki łatwiej znaleźć.
      Może ktoś wie gdzie można kupić taki akumulator?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj