HAKER

problem z alternatorem belarus 1150w

Polecane posty

HAKER    4

Witam mam problem z alternatorem w belarusie alternator ma niby 1150 w a słabo ładuje , bez obciążenia niby daje 14,5 v ale wystarczy obciązenie rzędu 100w i już spada poniżej 13 v. alternator jest prawie nowy ale przy niskich obronach silnika bardzo słabo ładuje nie wiem co moze być przyczyną .

zbadałem prąd odłączając główny przewód od alternatora i wykazuje pobór prądu rzędu 0,02 amper ... 

az lekkie iskrzenie wykazuje przy połączeniu z alternatorem ... nie wiem co to moze być ale chyba powinno pobierać 0 na postoju bo tak to nawet akumulator bedzie stopniowo rozładowywany .

proszę o pomoc co to może być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ruskie alternatory tak maja ze na wolnych obrotach słabo ładują,najlepiej kup od jakiejś osobówki,ja założyłem od jakiegoś citroena 90A i problemy z ładowaniem się skończyły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Są trzy opcje: demontujesz alternator, mierzysz wszystko co trzeba i wtedy się dowiesz co jest przyczyną, druga opcja to zawozisz alternator do kogoś kto dysponuje stołem probierczym i w pół godziny masz diagnozę, trzecia opcja to wzywasz na miejsce kogoś z oscyloskopem i ten ktoś Ci powie co jest nie tak. Telepatycznie za pomocą forum naprawić się tego nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Popieram Elektrotechnika. Wymontowanie alternatora nie jest trudne, zawieźć, sprawdzić w dobrym zakładzie.

 

Alternator gdy nie pracuje pobiera prac, bo do "zadziałania" trzeba przecież go wzbudzić. Jesli nie znasz zasady działania alternatora, to niewiele ci to może powie, ale ma prawo pobierać niewielki prąd. Stąd w MTZ-tach odłączniki masy.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

może ten ruski i ma prawo ale mam też w innym ciągniku lucas 70 a i nic nie pobiera . wiec stąd moje zdziwienie ze ten aż iskrzy przecież diody powinny tylko dawać napięcie a nie pobierać ..... a od wzbudzania to jest kontrolka z żarówka .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

od razu mowie jedz po nowy alternator u mnie po 4 latach zaczelo sie dziac to samo jak wlaczalem ogrzewanie i robocze lampy to do konca spadalo i ledwo lampy sie swiecily . nowy laternator cos ok 250 zl

 


i nie prawda ze slabo laduja . zalozylem nowy wlaczal wszystkie odbiorniki i nawet nie spadnie odrobine zegar od ladowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pokaż mi gdzie kupisz ruski alternator 1150W za 250zł. 

@HAKER co zrobiłeś związanego z naprawą tego alternatora od czasu założenia tego tematu? Bo ja od czasu napisania swojego pierwszego postu zregenerowałem dwa A125 i rozrusznik R11.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Elektrotechnik a co mogę zrobić jeżeli nikt nie podpowiedział co jak zmierzyć bądź naprawić ? obecnie szukam czegoś zastępczego ale tego też fajnie byłoby naprawić ... a tak poza tym jeżeli miałbym gdzieś go wozić i naprawiać to wole wstawić nowy od lublina II np.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No to skoro możesz wstawić inny, to czemu piszesz kolejne posty zamiast zamontować żeby pozbyć się problemu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

pisze kolejny bo czekam na porady jak naprawić a nie wymądrzanie ....wstawić inny to konieczność w razie gdy koszty naprawy będą zbyt wysokie . Elektrotechnik jakoś Twoje posty w ogóle mi nie pomagają .

Edytowano przez HAKER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przerabiałem temat ale ze słabszym 700W. Przynajmniej ten jest alternatorem bezszczotkowym i na wolnych obrotach jego możliwość produkowania prądu jest równa zeru. ładuje na większych bo ładuje ale i tak jest kiepski.

Osobiście szukał bym z osobówki. 

Sprawdź jeszcze połączenie instalacji z akumulatorami. Jeśli jest jakiś słaby punkt lub cienki kabel jak to jest w mtz-cie 82 z przełącznikiem 12/24 to na wolnych obrotach zawsze spadnie mocno napięcie gdy jest włączony jakiś odbiornik a kabel idący od aku zaczyna się świecić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

pisze kolejny bo czekam na porady jak naprawić

Do naprawy droga jest jeszcze daleka. Napisałem wcześniej, że masz rozebrać alternator i pomierzyć jego elementy, czyli mostki, uzwojenia, sprawdzić połączenia. Wtedy można będzie postawić diagnozę i podjąć decyzję o naprawie. W forum "Elektryka" jest 119 tematów o alternatorach i są tam wszystkie niezbędne informacje na temat diagnozowania i naprawy. A Ty nadal piszesz kolejne posty, a alternator nadal nie ruszony. Co do Twojej awarii to mam pewne podejrzenie, ale bez pomiarów nie będę gdybał.

 

cos pomiedzy 250 a 300 na 100% moto agro białystok

W e-sklepie mają po 329zł plus przesyłka, nawet w firmie, która dostarcza mi części nie mogę kupić taniej niż 280zł, a ceny mam 30% niższe niż dla klienta detalicznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

Ja kupiłem swój marki Korurs za 249, ale to było 2 lata temu.  Mój ma konstrukcje identyczną jak ten 700W, tzn z przodu przed wirnikiem jest uzwojenie wzbudzenia. W zasadzie poza regulatorem napięcia i mostkiem niewiele może się tam zepsuć. Jaj eszcze nie widziałem takiego alternatora z uszkodzonym (nie mechanicznie) uzwojeniem, np w wyniku przegrzania/spalenia izolacji.

Wymiana łozyska w tym alternatrze zajęła mi 15 minut, więc rozebranie go i pomiar mostka diodowego nie poninien trwać więcej niż 15 minut i można postawić jakąś diagnozę.

 

Ja na słabe ładowanie w swoim nie narzekam, 4 halogeny po 55W plus światła w nocy i jakoś daje radę. Nie mam przełącznika 12/24, który często jest słabym punktem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ładować ładuje jak silnik ma obroty. Gdyby miał iść np. z łuparką na wolnych w nocy na halogenach zjadły by aku w godzinę może dwie. Na wolnych nie ładuje wcale, wskazówka amperomierza leci w lewo jak diabli.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Z tego co pamiętam, ten alternator dawał 700W przy 1400 obr. Jak będę miał taki na stole to sprawdzę dokładnie. Jakie jest przełożenie napędu w MTZ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Koło pasowe wału 160 mm, koło pasowe alternatora 90 mm z tym że pasek pracuje na mniejszej średnicy o niecałe 10mm. 

W ruskim wydaje mi się że strata jest na indukowaniu prądu w tej cewce zastępującej szczotki.

Przy okazji mogę dodać że dla alternatora samochodowego koło pasowe z ruskiego 90 mm jest za duże. Przynajmniej w tym boschu który ja mam. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do przełożenia to coś około 2:1 tak mniej więcej.Gdyby ktoś kupował nowy to też trzeba zwrócić uwagę bo do t25 różni tym że ma większe kółko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Czyli przełożenie 1,78, co przy 1400 obr alternatora daje 785 obr silnika, więc nie powinno być problemów z ładowaniem na niższych obrotach.

A tak w ogóle to w ruskim można zmniejszyć koło na alternatorze, bo tam nie ma szczotek, więc nie będzie większego ich zużycia. Ja wszędzie montuję koło 70 mm, na pasek 13mm i nie ma problemów z ładowaniem, jedynie pasek się szybciej zużywa, ale jak się zastosuje zębaty, to jest to do przyjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No teoretycznie powinien dobrze ładowac,ale niestety,może to wina instalacji w ciągniku,u mnie po wymianie na samochodowy jest wyraźna różnica widać to po amperomierzu ale i po światłach które na wolnych obrotach świecą z  pełną mocą,żeby nie było to ruski alternator był całkim nowy(ok 6m-cy)teraz chodzi w t25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Elektrotechnik zgadza sie łatwo jest zmniejszyć koło pasowe i tym samym mieć lepsze ładowanie przy niskich obrotach ale gdy podpięty jest obrotomierz elektroniczny pod alternator zaczynają sie schody ... bo licznik bedzie oszukiwał 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

U mnie nie ma problemu z ładowaniem nawet na wolnych obrotach.

Faktycznie, po zmianie koła pasowego będzie problem z obrotomierzem, ale wymiana alternatora na inny spowoduje, że wogóle nie będzie sygnału o obrotach z alternatora. Trzeba szukac przyczyny w elektryce ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Elektrotechnik zgadza sie łatwo jest zmniejszyć koło pasowe i tym samym mieć lepsze ładowanie przy niskich obrotach ale gdy podpięty jest obrotomierz elektroniczny pod alternator zaczynają sie schody ... bo licznik bedzie oszukiwał

Z tym nie ma żadnego problemu, wystarczy prosty układ dopasowujący i obrotomierz mierzy poprawnie.

 

U mnie nie ma problemu z ładowaniem nawet na wolnych obrotach.

Faktycznie, po zmianie koła pasowego będzie problem z obrotomierzem, ale wymiana alternatora na inny spowoduje, że w ogóle nie będzie sygnału o obrotach z alternatora. Trzeba szukac przyczyny w elektryce ciągnika.

Niby dlaczego? Do każdego alternatora można podłączyć obrotomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

no racja są alternatory które mają specjalne wyjscia na obrotomierz z literką W . np. (lucas 70A  ,DELCO  A125-70C  ) i wiele innych ale jak podłączyć gdy nie ma takiego wyścia to nie mam pojęcia ... Elektrotechnik moze wytłumaczysz w jaki sposób ?  pod jedną z faz prądu przemiennego ? to chyba za duzo volt by było ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj