Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NasCzworoAF    2

nie lepiej np ursusa 3512 ? mf 255 ? praktycznie wszystko zrobi i duzo lepiej pala te ciagniki w zime niz te stare zetory ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Stare  zetory typu  50xx - 70xx  mają  taki  magiczny ;)   guziczek  przy pompie i  palą  lepiej  niż  nowsze 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jeździłem takimi bo kumpel ma to są skoczki jak robiłem w polu 2812 to wole już ciapkiem


Case na perkinsie nie jest chlajus a zetor pali tyle ile robi a 3512 czy 255 to u mnie 2 skiby na mojej glebie a ja chciał bym chociaż 3 i z czasem jakiś lekki uprawowo-siewny ze 2,1 m


A zetor 7211 w 3 skibach pali tyle co ursus c-360 szybciej jedziesz i nie piłujesz oczywiscie jak pompa i wtryski po regeneracji bo jak wychlastany to i 3p potrafi 6l w orce wciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
padre1989    13

zetor to mercedes wśród traktorów wiec nie mowicie ze duzo palą bo komfort jakim dysponuje stary zetor pozostawia w tyle wszystkie marki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Tylko ursusa:) MF z tych lat miał już EHR i o wiele wygodniejszą dla operatora kabinę nie mówiąc o 32 stopniowej skrzyni biegów rewersem ale myślenie ludzi w Polsce o np. MF zatrzymało się na ciągniku z lat 70-tych i to jeszcze w wersji o obniżonym komforcie czyli serii 2xx na jaką ursus wykupił licencję. Zetor swoje spali i to spalanie wcale ale to wcale nie jest adekwatne do jego mocy. Chociaż jakbym miał wybierać pomiędzy Zetorem np. 6211 a C360 to bez wahania Zetor. Stare Zetory nie tylko miały magiczny guzik na pompie ale jakimś dziwnym trafem lepiej były wykonane i w opinii użytkowników którzy mieli porównanie spalały mniej przy niemal identycznych silnikach. Niestety ale widzę że na tym forum jest tendencja do lania wody. Zetor 7211 spokojnie będzie pracował z pługiem UG 3x30 cm, nawet na ciężkiej glebie. Spali mnie niż C360 bo się nie grzebie tak a to czy ma pompę nową, po regeneracji itd to proszę was - jak ma ktoś usterki w ciągnikach to po to są zakłady naprawcze. Chcesz zamienić C330 na większy to poza MF 255 czy U3512 oraz Zetorem 5211 wszystkie wymienione przez ciebie ciągniki będą wiązały się ze zmianą sprzętu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

To jeśli się z tym liczysz i chcesz coś na zapas to szukaj ciągnika ok 70-80 KM z przednim napędem. Jeśli teraz nie to poczekaj rok dwa i wtedy zmieniaj. Taki ciągnik już pociągnie a co ważniejsze pojedzie z agregatem uprawowo-siewnym 2,5m, nawet aktywny 2,5 m ale to już bliżej tych 80KM, 3 obrotowymi pługami, prasa rolująca itd. Jeśli myślisz się rozwijać to jak najbardziej w tym przedziale. Podpowiem Ci tylko z doświadczenia że MF 4 cylindrowy z silnikiem 75KM (Perkins A4.248) spalał mi tyle co C360 w tych samych maszynach lub większych a moc nieporównywalna. Teraz mam z tym samym silnikiem i też MF tylko ma mieć niby 80KM i jest 4x4 to ma nieporównywalnie większy uciąg, pług 3x40cm, agregat 3m, gruber 2,2m itd a to wszystko na ciężkiej w uprawie ziemi i przy spalaniu na podobnym poziomie jak poprzednik. Jeśli nie zdecydujesz się na 4x4 to szukaj coś typu Zetor 7011/7211 tylko ja bym zatrzymał 30-stkę bo jest cała masa prac lekkich jak opryski, nawozy itd. a taki Zetor robotę robi ale paliwa nie odmawia więc zwiększy Ci mocno zużycie ON w gospodarstwie. Jeśli chcesz coś w miarę ekonomicznego i z niewiele większą mocą oraz spalaniem to może coś typu MF 675 lub tańszy 565, 575. We wszystkich tych jest ten sam silnik Perkins A4.236 od ok 60 do 72KM ( takie silniki montowali w Ursusach 4512, 5312 itd.). Spalanie na poziomie C360 lub mniejsze. W pługu spali mniej niż C330 a w opryskiwaczu więcej ale na pewno mniej niż np. 7211.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak chyba coś sprowadzę bo kolega taty zajmuje się tym tyle że droższymi ale powiedział że nam sprowadzi tam za taki ciągnik co u nas kosztuje  30 tyś a tam 18-20 tyś myślałem o case 745xl 4x4 lub 2x4 ten kolega co sprowadza ma ma taki dla  siebie i 845xl i Fendta 612  i jak się przesiadł  z zetora 81145 to niebo a ziemia zetor się kryje.

Edytowano przez AdrianWasiak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jeśli się przesiadł z Zetora 8145 to nie ma co się dziwić. Ten zetor to ciężka seria tylko za słabe silniki montowali i w efekcie był to muł o dobrym uciągu:) Już 10145 i w górę były nieporównywalnie lepiej zestrojone mocą do masy. Case czyli dawny International nie jest mi znany, jedynie co to sporo widziałem u zachodnich sąsiadów ciągników tego producenta. Pamiętaj o tym co Ci wyżej napisałem abyś się nie zdziwił jak zamienisz mały ciągnik na 70 parę KM i spalanie Ci mocno podskoczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to w orce wyjdzie mniej niż ciapek ale w sianie znowu więcej i się wyrównuje według mnie no i czas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Oj kolego ciapek od nowości  89 rok 1800 mtg masz praktycznie nówka  ja bym się nigdy takiego sprzęciku nie pozbył nawet jak byś kupił coś zachodniego ceny części paliwa sam się przekonasz że tamte mają tyle większych mniejszych drobiazgów do psucia itd a ciapek zawsze się przyda i w małym i dużym gospodarstwie chyba że potrzebujesz kasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniana    7

jak kolega wspomniał ciapka zostaw w spokoju bo ten traktorek w małych gospodarstwach jest niezastąpiony... zakładając że do zamiany musiłbyś dołożyć to dołóż trochę i kup za 15 tys jakiegoś starego mtzta i go troszkę odremontuj.. miałbyś zestaw idealny..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

jak brać to już coś przedział od 60-80 km ursus 4512-14 mało awaryjny a 60 km robi swoje nie pchaj się w fergusony bo części drogie no chyba że mf 255 cz 235 bo mf jak nie ma odpowiednika w ursusie to idzie zbankrutować ale tu kolega dobrze muwi że mf 675, 575, 590 to to samo co ursus 4512 tylko w innej kabinie i ma wzmacniacz momętu tzn puł bieg i wałek chydrauliczny tak jak urusus 5312 i 4 wyjścia chydrauliczne tylko minusem jest brak sprężarki w zachodnich bo jak ursus nawet jest sciągany to nie ma sprężarki ale dużo jest krajowych i mają  a masz 330 to sobie jedną skibe dołorzysz i 4512 będziesz śmigał albo kupisz sobie 4 pługi zależy od gleby ale bedziesz mugł siać nim i nawozy i pryskać wszystko bo jest uniwersalny no agregat tylko będziesz musiał kupić 2,8 ale morzesz ostatecznie pobronować mież siły na zamiary bo sprzęt drogi teraz a musisz mieć dostosowany żeby mało palił bo nie założysz mu 2 skib czy grubera 1,5 m tylko przynajmniej 3 skiby i agregat 2,8-3m mniejszego nie ma sensu bo spokojnie daje rade

Edytowano przez rafal0079

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Kolega @AdrianWasiak wyraźnie napisał że nie interesują go opinie a konkretnie wymiana. Nie doradzisz mu jeden z drugim że nie warto - niech zmienia, jeszcze zapłacze za swoją poczciwą 30-tką od taty ale to jego sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że ciapek zostanie i kupie ursusa 912 ale to zależy a co do a kolego piszesz że "jeszcze zapłacze za swoją poczciwą 30-tką od taty" ale jak ja mam z dwoma skibami  na trójce i gaz w deche to po paru godzinach się troche odechciewa jazdy no i głowa nieźle boli i spalanie też niczego sobie przy takiej męce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

ale zauwaz to że duży ciągnik to park maszynowy trzeba zminiać nie zaczepisz 300litrowego opryskiwacza do  912 bo ci bedzie dużo palić w drodzę do pola czy pługa od 30tki bo do 912 nie założysz  trzeba 4 skiby ja bym zostawił 30 w spokoju i kupił coś tylko do orki i agregatu a 30tke byś mił do nawozu pryskania siania mało pali i spokojnie bedziesz robić a 2 traktory się przydają zawsze nawet by nie przeczepiać od agregatu do siewnika czy oprysku a ile masz hektarów ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ha mam ponad 10h i planuje dzierżawę a na jeden ciągnik to 912 nigdy bo ja mam hodowlę koni i do siana to 912 nie za bardzo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

to zawsze mniejszy się przyda do kosiarki  to 4512 idealny w orce też daje rade i spalanie na poziomie 60tki bo 912 to duży koń pociągowy do orki agregatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal0079    1

są odpowiedniki w mf i są tańsze bo ok 20 tys 575 675 590 i masz fajne bo wałek jest chydrauliczny i bez sprzegła  hydraulika niezależna możesz używać szybko złonczy i podnośnika mało palą z 2 litry więcej niż 30 tka i masz ok 75 km tylko jest ten bul bo nie ma sprężarki a 4512 ma ale to z 30tki można pokobinować i zrobić ja mam 4512 i śmigam wszystko nim nawet kopie kartofle sadzę kartofle ciagam nim pługi 3*40 ale to od gleby zależy bo jak glina to 3*35 i spokojnie się robi i mało pali w miarę cicho jak prosty kawałek i długi to ok 1,5-2godz 1hektar się zaora spalanie jak umnie to 14-15 na 1ha no wiadomo jak sucho to i 20 na 1ha trzeba wlać jak chcieć 20 cm orać mieżona taśmą bruzda a dużo osub nie mieży i w rzeczywistości dobrze że orają 15  tylko nie kupuj mf 595 -592, 698 bo on ma 80 km ale nie ma odpowiednika w polskim i z torbami moża pujść na części

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez Przemq
      Witam forumowiczów.  Mam problem od grudnia posiadam ursusa 1214w wersji de luxe sprowadzony z Danii w 2012 roku jestem drugim właścicielem w Polsce a mój  problem polega na tym, że przy przeglądzie okazała  się  być pęknięta obudowa skrzyni  biegów była dopiero ryska na farbie ale ze strachu , że nie  wytrzyma roboty w polu przy siewach wziąłem dobrego spawacza i mi to pospawal specjalnymi elektroda mi plus do tego całość skleilem klejem Belzona 1321 takzwanym płynnym metalem i wytrzymało to siewy lecz obawiam się czy na dłuższą metę zda to egzamin? Czy trzeba szukać  drugiej obudowy? Silnik i skrzynia mechanicznie są w bardzo dobrym stanie technicznym. Ciagnik bardzo  mało  pali około 9ltr na 1 ha przy agregacie uprawowo i 10 przy pługu 4 skibowym brix. 
    • Przez kubatedi
      Witam
      Mam pewien problem mianowicie w przyczepie autosan d44b kazde koło podczas jazdy chodzi sobie lewo prawo zamiast toczyc sie prosto cczym to moze byc spodowdowane? Szpilki wszystkie sa dociagniete, oraz nie ma luzu na kołach.
      Proszę o porady
       


    • Przez Mikua
      Czesc Problem taki że nie mogę stawić początku wtrysku, na kole zamachowym posiadam 3 kreski, raz paliwo drgnie na pierwszej, raz na ostatniej A nie kiedy z 2-3 cm nad ostatnią kreską, silnik jest po kapitalnym remoncie, kola od rozrządu są nowe-ursusa, ustawienie-dwie kropki kola wału w jedna kola pośredniego, dwie kropki kola rozrządu w dwie kropkę kola pośredniego, i 0 kola pośredniego z 0 kola pompy wtryskowej, silnik zapala lecz nie równo pracuje, takie "szczekanie" ma ktoś pomyśl co może być nie tak? Pozdrawiam
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj