Skocz do zawartości
wanczyk-1991

Blokuje przednią oś zetor 9540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

7 lat temu kupiłem tego zetora troszkę jakby w opłakanym stanie wizualnym, troszkę go odnowiłem i z czasem kupiłem do niego tura. Wszystko w nim elegancko chodziło. Hydraulika okej, napęd okej i inne podzespoły działały. Od 2 lat mam mały problem z przednią osią, a mianowicie gdy włączę przedni napęd i jadę prosto to się nic nie dzieje a gdy zaczynam skręcać to zaczynają się jaja. W ciągniku czuć że blokuje przednią oś i nagle uderzenie, coś przeskoczyło. Tak samo dzieje się z obciążeniem jak i bez. Sprawdzałem satelity, krzyżaki, tryba w osi, nawet tulejki wymieniłem żeby luzu nie było i nic. Na wyłączonym napędzie nie przeskakuje ale przy większej prędkości na łuku słychać huk. Mam w nim zwykły napęd nie carerro. Może ktoś ma jaki pomysł???

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    186

Ale ona jest załżczona non stop z tego co piszesz, tu jest problem. Nie wiem jak ci poradzić do nie znam tego tupu.

Kolega miał tak w JD 6800 wymieniał satelity włożył z 6 tyś a okazało się że  zły olej wlał i tarcze mu skleiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Zmień olej, na jakiś "zachodni" o odpowiedniej klasie. Wiem, że Hipol ma 80W90 GL-5 ale to do zwykłych przekładni, tu jak się przekonasz nie nadaje się.

Powinien być 80w90 LS i tu ważna jest końcówka w oznaczeniu. To właśnie olej do takich mostów.

Powodzenia.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danny82    0

U mnie np w 8540 praktycznie cały czas ciągną dwa koła no chyba ze skręcę na maksa.Most starego typu. Skoro twierdzisz , że mechanizm w moście jest ok, to prędzej u ciebie obstawiał bym elektrozawór (  przewody lub przepuszcza powietrze ) albo też rozwalona przystawka. Ja jak włączam przód to po lekkim obrocie kół czuje takie uderzenie, skok (uznaje to za zazębienie trybów w przystawce) dlatego też wystrzegam się włączania napędu pod obciążeniem). pozdro

 

ps: z tego co mi tłumaczono to póki sprężarka nie nabije powietrza napęd jest włączony. Czyli bez przodu elektrozawór puszcza powietrze na przystawkę, z przodem odłącza powietrze od przystawki. problem z połączeniem moze powodować mylne wrażenie blokowania się kół  (drgania, dziury uruchamiają i odłączają napęd).

Edytowano przez danny82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek23    2

Na 100% wina oleju.

Musiało to nastąpić po zmianie na niewłaściwy lub dostała się woda.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

zauważcie ,że kolega pisze o problemach w moście zetorowskim (nie Carraro)  , a tu powinien być zwykły Hipol przekładniowy  a nie żaden Aral

 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×