Skocz do zawartości
makra75

problem z rozrusznikiem w belarusie920.3

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

makra75    0

Proszę o pomoc mam problem z rozrusznikiem w moim belarusie920.3 rozrusznik kręci ale nie wyżuca na koło zamachowe. Jest to rozrusznik 24v z przekładnia proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

proszę o pomoc

Jakiej pomocy jeszcze oczekujesz? Mam przyjechać i Ci to naprawić? Bo rozumiem, że rozebrałeś rozrusznik, wyczyściłeś, posprawdzałeś wszystko co trzeba i nadal nie chce działać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


S-Piotr    48

Raczej prosi o telepatyczne uzdrowienie  :D A to może już jeden akumulator padł rozruch 24V + przetwornica ładowania = problem z niedoładowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Bardzo możliwe, ale dopóki nie będzie konkretów możemy tylko gdybać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

makra75    0

Elektrotechnik nie bądź taki fifarafa, czytałem kilka twoich wpisów i wygląda na to że w d... byłeś i g... widziałeś. dziś odpalałem to kilka razy kluczykiem startowałem za którymś razem zaczął chwytać i puszczać w końcu wykonał obrót i zapalił
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

No ale rację ma. Przynajmniej wyjąć mogłeś i rozebrać. 

Ostatnio z magnetonem mam spokój ale przez dwa lata dał mi nieźle popalić. Przyczyny czemu kręci rozrusznik a nie silnik przy tym wynalazku to rozsypało się sprzęgło jednokierunkowe w bendiksie, urwał się wieloklin na zębatce, złamała się blaszka która wyrzuca zębatkę bendiksa. Musisz rozebrać.


 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Elektrotechnik nie bądź taki fifarafa, czytałem kilka twoich wpisów i wygląda na to że w d... byłeś i g... widziałeś. dziś odpalałem to kilka razy kluczykiem startowałem za którymś razem zaczął chwytać i puszczać w końcu wykonał obrót i zapalił

 

Taa, za to Ty widziałeś bardzo dużo rozruszników i wiesz na ich temat wszystko... Tylko chwilowo zapomniałeś, że to Ty masz problem, a nie ja i jeszcze sporo postów napiszesz zanim go rozwiążesz. Jeśli w ogóle Ci się to uda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

makra75    0

Nie znam się na elektryce dla tego rozpocząłem ten temat a nie po to żeby czytać pierdoły o telepatii od siebie Piotra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rami    6

wiesz to masz chyba problem z przekażnikiem ja też miałem  takie coś weż na krótko śrubokręt między nakrętki  a potem powinien  zapalać normalnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamil496    39

Skoro rozrusznik kręci a bendix się nie zazębia z wieńcem koła zamachowego, to raczej włożenie śrubokręta bądź innego narzędzia między nakrętki nic nie da..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

No właśnie. Przekaźnik działa bo załącza silnik rozrusznika a czemu on nie kręci kołem zamachowym trzeba już obadać. Najczęściej winny jest sam bendix, oś wirnika po której się porusza lub mechanizm który go wyrzuca. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

krzeniek    5

Dzisiaj miałem takie zdarzenie   Belarus   820    2 akumulatory 120 ah, rozruch 24v ,miałem słabe akumulatory i przy próbie odpalenia zwarł mi przełącznik 12/24 ten miedzy akumulatorami. Rozrusznik  cały czas kręcił sam, nawet jak stacyjka nie była przekręcona a do tego przepalił się główny  bezpiecznik na desce i bezpiecznik w radiu ,dopiero po odkręceniu tego cienkiego przewodu od rozrusznika przestał kręcić . Sytuacja wróciła do normy jak go odpaliłem i przejechałem  się trochę po podładowaniu akumulatorów .Zastanawia mnie dlaczego zrobiło się zwarcie, że bezpieczniki się spaliły ,bo to że przełącznik zwarł to może przez słabe napięcie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tomasz78    321

Makra75 miałem ten sam problem ,nawet założyłem temat ,tylko trzeba chcieć poszukać ,a nie zakładać drugi .Co do rozrusznika to napraw bendix i będzie śmigał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

seweryn20    582

Nic nowego. Styki elektromagnesu lub przełącznika 12/24 najczęściej ulegają uszkodzeniu  czy zgrzaniu gdy męczy się rozrusznik na słabych akumulatorach. Wystarczy wyłączyć masę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

makra75    0

Przepraszam że tak późno ale mieliście racje z tym elektromagnetyczne był wełniany
Ten powyższy wpis to zwykła literówka walnięty był elektromagnes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez kuba3120
      Witam wszystkich, opiszę mi ktoś połączenie tego alternatora z regulatorem, poniżej fotki, pozdrawiam  
       


×