Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Norek1994    0

Witam.
Od Jesieni mam pewien problem z moim ciągnikiem.

Sprawa wygląda tak, gdy go odpalę  nie równo  pracuje  przy prędkości silnika na poziome 1500 obr/min i  wyżej bądź też  niżej (oczywiście od razu nie wciskam pedału gazu tylko czekam aby troszkę się rozgrzał) . Silnik nie równo  pracuje i dymi z przerwami na niebiesko dodam też, że silnik przeszedł remont silnika 2 lata temu.
Odpala dosyć ciężko rozrusznik kreci znakomicie, ale ciągnik nie może "wejść" na obroty i należy go odrobinę dłużej  przytrzymać po rozgrzaniu ta nierówna praca delikatnie ustępuje. Na jego moc nie narzekam jest żwawy i szybko wchodzi na obroty  chyba to wszystko co zdołało mi się zauważyć. :)
Pozdrawiam

Dodatkowo załączam film z prazy silnika
https://www.youtube.com/watch?v=ZhnQCR111zE&list=UUDwRUvbrxHy4m4sHfhdaajA  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    371

Pompa wtryskowa pada, ten typ tak ma, cuduje do 1500-1600 potem ładnie wchodzi na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Norek1994    0

Po nagrzaniu silnika jego praca się stabilizuje nie jest to równa praca, ale jest lepiej niż na chłodnym silniku.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nojsze    44

Końcówki wtryskiwaczy trzeba ustawić - sprawdzić, najgorszy demontaż zbiornika paliwa :(

Jeśli nie pali a powinien bez wcisklania pedały gazu do oporu to niestety pompa lub rozdzielacz na początek wyjmij wtryskiwacze i do dobrego fachowca do sprawdzenia ciśnienia wtrysku i czy równo pylą - pompiarz wie co robić jak nie pomoże niestety 6 stówek na robotę pompy. Ja obstawiam końcówki żle są ustawione o ile kiedykolwiek były robione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Końcówki mają dwa lata są ustawiane w sposób ten aby poprawić moc silnika tak sobie zażyczyłem u mechanika oraz na pompie jest bogatsza dawka paliwa. Filtry paliwowe są zmieniane 2x-3x w  roku  ze względu na jakość paliwa, ale i tak paliwo leję lepszej jakości.
Wydaję mi się, że to będzie pompa zasilająca jeżeli zdecyduję się na regenerację pompy zacznę od końcówek.  
  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    351

Jedną z przyczyn przerywanej pracy może być pompka zasilająca. Końcówki to nie ten kolor spalin a co do pompy to ciężko jednoznacznie powiedzieć ponieważ z reguły to silnik traci moc oraz ciężko odpala ale na ciepłym silniku ( w przypadku zużycia głowicy pompy ). Jasne spaliny oraz przerywana praca mogą być spowodowane przez np. za niskie ciśnienie a powodować to może np. uszczelka pod głowicą, zawory (luz i szczelność), pierścienie czy gładzie. Może również przycierać się tłok ale to raczej powinno być słychać. Jeszcze co do spalin takich jak u Ciebie to może być filtr powietrza - za dużo lub niewłaściwy olej lub świeca płomieniowa puszcza zaworkiem paliwo ale tu będzie cały czas dymek choć więcej przy przegazówkach. Odkręć kolektor wydechowy i zobacz z którego cylindra tak zadymia. W ostateczności a w zasadzie od tego powinno się zacząć to sprawdzić sprężanie najlepiej próba olejowa aby wykluczyć najważniejsze i skupić się na powietrzu i paliwie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    1367

Najpierw zajrzyj do pompki zasilajacej, u mnie notorycznie coś podłazi pod zaworki. Płukałem zbiornik - jest już lepiej. Ja mam 3p. Powyżej 1500 obrotów pompa wtryskowa ma spore własne podciśnienie i pompka podająca niewiele ma do roboty.

Może być zużyta pompka wstępna w pompie wtryskowej. Bez własciwego zasilania pompa wtryskowa ma problem z wytrworzeniem własciwego ciśnienia.

Jak masz ustawione wtryskiwacze na ciut nawet wyższe ciśnienie wtrysku, to problem z zapalaniem może świadczyć o niewydolności pompy wtryskowej.

Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji, regulacji luzów zaworowych (kiedy tam ostatnio zaglądałeś ?). Nie wiem, ile robisz rocznie MTH, ale raz na rok warto do zaworów zajrzeć, chyba, że pyrkasz po 20-30MTH/rok.

Uszczelka pod głowicą daje charakterystycznie syczenie przy gaszeniu silnika, no i spadek mocy. Ale nie wykluczam także tej ewentualności. Ojcu ostatnio wydmuchało przy jeździe samym, pustym  ciągnikiem.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    67

Nie grzeje Ci sie??
Niedawno u kolegi taki bajer był to robiłem.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Właśnie temperatura... Temperatura po tym owym ostatnim remoncie jest znacznie wyższa przyjąłem do wiadomości, że im większa dawka paliwa tym większa moc co za tym idzie wyższa temperatura. A zawory w głowicy nigdy nie były ruszane, ciągnikiem rocznie robię po około 350MHT/rok. 
Mam takie pytanie, jeżeli wleję za dużo oleju do misy filtra powierza to  może być taka przyczyna? Ostatnio odkręciłem kolanko od filtra i w środku on był mokry w oleju nie znacznie, ale był. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    67

i jeszcze jedno pytanie czy Ci wody nie wygania z chłodnicy??


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    67

No to jest tak, termostat do wymiany, walnięta uszczelka pod głowicą ( ten model raz na rok to podstawa), zawieź sprawc wtryski czy są OK, i pompa bedzie miała jedną sekcje wysadzoną (pompa rotacyjna taki plus)


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    351

Ale bajki opowiadasz. Znam kilkanaście MF 255 lub Ursusów 3512 gdzie mają po 5 tyś i więcej przy nieruszanej głowicy. Jeśli po twoich remontach uszczelka wytrzymuje rok to zmień zawód. Termostat można sprawdzić a jeśli temperatura wyższa, uszczelka jak pisałem wyżej może być przyczyną. Wtryski odpadają, a pompa w ostateczności. Co do za dużej ilość oleju w filtrze powietrza to już Ci wyżej napisałem że może to być jedną z przyczyn. Jeśli wygania Ci płyn i grzeje się to raczej nic innego jak uszczelka.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Wczoraj go odpaliłem i silnik miał takie charakterystyczne drgania oraz płyn chłodniczy uciekał przez wężyk przelewowy dodam ze silnik był ciepły   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    67

Ale bajki opowiadasz. Znam kilkanaście MF 255 lub Ursusów 3512 gdzie mają po 5 tyś i więcej przy nieruszanej głowicy. Jeśli po twoich remontach uszczelka wytrzymuje rok to zmień zawód. Termostat można sprawdzić a jeśli temperatura wyższa, uszczelka jak pisałem wyżej może być przyczyną. Wtryski odpadają, a pompa w ostateczności. Co do za dużej ilość oleju w filtrze powietrza to już Ci wyżej napisałem że może to być jedną z przyczyn. Jeśli wygania Ci płyn i grzeje się to raczej nic innego jak uszczelka.

 

Mechanikiem nie jestem ale troche myśle, jak zrobisz remont angola uszczelka raz na rok obowiązkowa,


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

To po co robić taki remont, jeśli co roku trzeba powtarzać? W końcu głowicy zbraknie po planowaniu.

Nie wiedziałem, że angole są jednorazówkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mechanikiem nie jestem ale troche myśle, jak zrobisz remont angola uszczelka raz na rok obowiązkowa,

 

pier**lisz głupoty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wczoraj go odpaliłem i silnik miał takie charakterystyczne drgania oraz płyn chłodniczy uciekał przez wężyk przelewowy dodam ze silnik był ciepły   

zapewne uszczelka pod głowicą.Jak będziesz zdejmował głowicę to będzie ślad przepalenia uszczelki a jak nie ma śladu to głowica do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Warmianin
      Witam,
      Czy mogę po 5 mth po kapitalnym remącie silnika pobronować sobie ogród. Mf 255 
    • Przez adamozog82
      Witam. Potrzebuje informacji w jaki sposób wymienić olej i wkładzie wspomagania kierowniczym w mf 550, oraz jaki wlać świeżego i ile??
      Pozdrawiam
    • Przez JLC
      Witam.
      Chciałbym wymienić przewody chłodnicze w MF-255. Znalazłem już w internecie 2 z potrzebnych części( przewód dolny i kolano). Zostały jeszcze 2 proste przewody. Jak się one nazywają? (np. https://sklep-rolnicze.eu/przewod-chlodnica-termostat,3,75624,3305 a drugi z tych przewodów?)
    • Przez Grzark
      witam tak jak w tytule jaki polecacie akumulator do MF 590 to jest 4P jak go kupiłem był w nim 175 AH nie za duży trochę?
    • Przez pawelp1987
      Witam wszystkich. Tak jak w temacie, mam problem z moim MF 590 4x4 78r. Mianowicie wałek wom kręci się cały czas, a po podłączeniu jakiejś maszyny nie da rady kręcić , wogole nie przenosi napędu na maszyny. Kupiłem ten ciągnik 4 lata temu i od razu wtedy nie działała przyspieszacz, a wom załączał się ale po dłuższej chwili od włączenia, tak z minutę musiałem odczekać aż prasa zaczęła kręcić, a potem całkiem przestał działać. I tak, 2 lata temu wymieniłem jedną pompę na nową, jakaś z wyższej półki, druga zregenerowali, a chamulec Wom też był regenerowany. Po wszystkim złożyłem ciągnik i okazało się że dalej jest to samo, mechanik ten co mi wszystko regenerował stwierdził że mam jeszcze cały multipower do regeneracji i że może zrobić mi to, wymieniając wszystko na części od ursusa i koszt tego był by kilkanaście tysiecy, odpuściłem. A teraz pomyślałem że może ktoś coś mi podpowie w temacie. Proszę o pomoc i dziekuje.
       
      Aha dodam jeszcze że ciągnik chodzi z turem i też ciężko mu jest coś podnieść ciężkiego, tak 500 kg jeszcze podniesie a coś więcej to już nie daje rady😣
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj