Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Norek1994    0

Witam.
Od Jesieni mam pewien problem z moim ciągnikiem.

Sprawa wygląda tak, gdy go odpalę  nie równo  pracuje  przy prędkości silnika na poziome 1500 obr/min i  wyżej bądź też  niżej (oczywiście od razu nie wciskam pedału gazu tylko czekam aby troszkę się rozgrzał) . Silnik nie równo  pracuje i dymi z przerwami na niebiesko dodam też, że silnik przeszedł remont silnika 2 lata temu.
Odpala dosyć ciężko rozrusznik kreci znakomicie, ale ciągnik nie może "wejść" na obroty i należy go odrobinę dłużej  przytrzymać po rozgrzaniu ta nierówna praca delikatnie ustępuje. Na jego moc nie narzekam jest żwawy i szybko wchodzi na obroty  chyba to wszystko co zdołało mi się zauważyć. :)
Pozdrawiam

Dodatkowo załączam film z prazy silnika
https://www.youtube.com/watch?v=ZhnQCR111zE&list=UUDwRUvbrxHy4m4sHfhdaajA  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Pompa wtryskowa pada, ten typ tak ma, cuduje do 1500-1600 potem ładnie wchodzi na obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Po nagrzaniu silnika jego praca się stabilizuje nie jest to równa praca, ale jest lepiej niż na chłodnym silniku.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nojsze    59

Końcówki wtryskiwaczy trzeba ustawić - sprawdzić, najgorszy demontaż zbiornika paliwa :(

Jeśli nie pali a powinien bez wcisklania pedały gazu do oporu to niestety pompa lub rozdzielacz na początek wyjmij wtryskiwacze i do dobrego fachowca do sprawdzenia ciśnienia wtrysku i czy równo pylą - pompiarz wie co robić jak nie pomoże niestety 6 stówek na robotę pompy. Ja obstawiam końcówki żle są ustawione o ile kiedykolwiek były robione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Końcówki mają dwa lata są ustawiane w sposób ten aby poprawić moc silnika tak sobie zażyczyłem u mechanika oraz na pompie jest bogatsza dawka paliwa. Filtry paliwowe są zmieniane 2x-3x w  roku  ze względu na jakość paliwa, ale i tak paliwo leję lepszej jakości.
Wydaję mi się, że to będzie pompa zasilająca jeżeli zdecyduję się na regenerację pompy zacznę od końcówek.  
  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Jedną z przyczyn przerywanej pracy może być pompka zasilająca. Końcówki to nie ten kolor spalin a co do pompy to ciężko jednoznacznie powiedzieć ponieważ z reguły to silnik traci moc oraz ciężko odpala ale na ciepłym silniku ( w przypadku zużycia głowicy pompy ). Jasne spaliny oraz przerywana praca mogą być spowodowane przez np. za niskie ciśnienie a powodować to może np. uszczelka pod głowicą, zawory (luz i szczelność), pierścienie czy gładzie. Może również przycierać się tłok ale to raczej powinno być słychać. Jeszcze co do spalin takich jak u Ciebie to może być filtr powietrza - za dużo lub niewłaściwy olej lub świeca płomieniowa puszcza zaworkiem paliwo ale tu będzie cały czas dymek choć więcej przy przegazówkach. Odkręć kolektor wydechowy i zobacz z którego cylindra tak zadymia. W ostateczności a w zasadzie od tego powinno się zacząć to sprawdzić sprężanie najlepiej próba olejowa aby wykluczyć najważniejsze i skupić się na powietrzu i paliwie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9111

Najpierw zajrzyj do pompki zasilajacej, u mnie notorycznie coś podłazi pod zaworki. Płukałem zbiornik - jest już lepiej. Ja mam 3p. Powyżej 1500 obrotów pompa wtryskowa ma spore własne podciśnienie i pompka podająca niewiele ma do roboty.

Może być zużyta pompka wstępna w pompie wtryskowej. Bez własciwego zasilania pompa wtryskowa ma problem z wytrworzeniem własciwego ciśnienia.

Jak masz ustawione wtryskiwacze na ciut nawet wyższe ciśnienie wtrysku, to problem z zapalaniem może świadczyć o niewydolności pompy wtryskowej.

Ja bym zaczął od sprawdzenia kompresji, regulacji luzów zaworowych (kiedy tam ostatnio zaglądałeś ?). Nie wiem, ile robisz rocznie MTH, ale raz na rok warto do zaworów zajrzeć, chyba, że pyrkasz po 20-30MTH/rok.

Uszczelka pod głowicą daje charakterystycznie syczenie przy gaszeniu silnika, no i spadek mocy. Ale nie wykluczam także tej ewentualności. Ojcu ostatnio wydmuchało przy jeździe samym, pustym  ciągnikiem.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Nie grzeje Ci sie??
Niedawno u kolegi taki bajer był to robiłem.


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Właśnie temperatura... Temperatura po tym owym ostatnim remoncie jest znacznie wyższa przyjąłem do wiadomości, że im większa dawka paliwa tym większa moc co za tym idzie wyższa temperatura. A zawory w głowicy nigdy nie były ruszane, ciągnikiem rocznie robię po około 350MHT/rok. 
Mam takie pytanie, jeżeli wleję za dużo oleju do misy filtra powierza to  może być taka przyczyna? Ostatnio odkręciłem kolanko od filtra i w środku on był mokry w oleju nie znacznie, ale był. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

i jeszcze jedno pytanie czy Ci wody nie wygania z chłodnicy??


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

No to jest tak, termostat do wymiany, walnięta uszczelka pod głowicą ( ten model raz na rok to podstawa), zawieź sprawc wtryski czy są OK, i pompa bedzie miała jedną sekcje wysadzoną (pompa rotacyjna taki plus)


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Ale bajki opowiadasz. Znam kilkanaście MF 255 lub Ursusów 3512 gdzie mają po 5 tyś i więcej przy nieruszanej głowicy. Jeśli po twoich remontach uszczelka wytrzymuje rok to zmień zawód. Termostat można sprawdzić a jeśli temperatura wyższa, uszczelka jak pisałem wyżej może być przyczyną. Wtryski odpadają, a pompa w ostateczności. Co do za dużej ilość oleju w filtrze powietrza to już Ci wyżej napisałem że może to być jedną z przyczyn. Jeśli wygania Ci płyn i grzeje się to raczej nic innego jak uszczelka.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Norek1994    0

Wczoraj go odpaliłem i silnik miał takie charakterystyczne drgania oraz płyn chłodniczy uciekał przez wężyk przelewowy dodam ze silnik był ciepły   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kobra89    71

Ale bajki opowiadasz. Znam kilkanaście MF 255 lub Ursusów 3512 gdzie mają po 5 tyś i więcej przy nieruszanej głowicy. Jeśli po twoich remontach uszczelka wytrzymuje rok to zmień zawód. Termostat można sprawdzić a jeśli temperatura wyższa, uszczelka jak pisałem wyżej może być przyczyną. Wtryski odpadają, a pompa w ostateczności. Co do za dużej ilość oleju w filtrze powietrza to już Ci wyżej napisałem że może to być jedną z przyczyn. Jeśli wygania Ci płyn i grzeje się to raczej nic innego jak uszczelka.

 

Mechanikiem nie jestem ale troche myśle, jak zrobisz remont angola uszczelka raz na rok obowiązkowa,


Modernizacja gospodarstwa juz w trakcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To po co robić taki remont, jeśli co roku trzeba powtarzać? W końcu głowicy zbraknie po planowaniu.

Nie wiedziałem, że angole są jednorazówkami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mechanikiem nie jestem ale troche myśle, jak zrobisz remont angola uszczelka raz na rok obowiązkowa,

 

pier**lisz głupoty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Wczoraj go odpaliłem i silnik miał takie charakterystyczne drgania oraz płyn chłodniczy uciekał przez wężyk przelewowy dodam ze silnik był ciepły   

zapewne uszczelka pod głowicą.Jak będziesz zdejmował głowicę to będzie ślad przepalenia uszczelki a jak nie ma śladu to głowica do sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Witajcie. Otóż mam problem z MF 690 83r. Dzisiaj byłem w polu z gruberem 2.2m na 9 łap. Niby wszystko ok ale nie wiem jak ten ciągnik powinien iść. Na 1 biegu głównym środkowa do przodu a prawa do tyłu. I tu moje takie zaniepokojenie tak jakby nie wkręcał się na obroty pod obciążeniem raz zbiera dobrze a raz dusi się i schodzą mu obroty. Druga sprawa to to że jak wracałem do domu gruber w górę i na asfalcie 3 bieg na najszybszym przełożeniu i w pewnym momencie jakby coś go zaczynało dusić. Schodził z obrotów. Zatrzymałem się sprzęgło i gaz do oporu i ledwo ledwo i zaczął się wkręcać. Ewidentnie brak mocy. Podobnie zauważyłem jak ciagalem przyczepę że zbożem że nie ma siły pod delikatne wzniesienie. Musiałem redukować. Co może być? Pompa wtryskowa wtryski? Luzy ustawiałem już zaworowe na 0.3mm a ompe chcialem oddać ale gdzieś po robotach polowych. Doradzcie może ktoś miał taki przypadek
    • Przez deymonnn
      Kupiłem MF 255 i mam problem z podnośnikiem. Mianowicie cały czas jest maksymalnie podniesiony ( regulacja dźwignią od regulacji siłowej nic nie zmienia tzn nie ma żadnej reakcji) natomiast przy użyciu dźwigni od regulacji pozycyjnej są następujące objawy. przy ustawieniu na zakres regulacji ciśnieniowej przy minimalnym wydatku (dźwignia max do przodu) i obciążeniu ramion podnośnik opada natomiast po zwiększeniu wydatku lub przesunięciu w zakres regulacji pozycyjnej podnośnik idzie w górę i słychać jak pompa pracuje. Jeżeli ktoś miał taki problem proszę o pomoc bo nie chcę się za dużo narozbierać. Poprzedni właściciel jak pomajstrował przy tej dźwigni pod siedzeniem ( zmiana hydrauliki z podnośnika na zewnętrzną) i dźwignią od hydrauliki zewnętrznej uruchomił podnośnik że niby działał normalnie. Inna uszkodzona rzecz to WOM (jest ukręcony wałek włanczający przekaźnik i WOM chodzi cały czas w położeniu biegów zależnych) być może to ma jakiś związek. Od wtorku zabieram się za naprawę więc proszę o jakieś wskazówki
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, 2 miesiące temu w moim mf 255 wystąpił problem, zaczął w dużych ilościach pobierać olej. Oddałem go do mechanika bo niestety w temacie perkinsa jestem ciemny jak noc. Mechanik stwierdził że przyczyną były zdecydowanie za ciasto ustawione zawory i że silnik jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba nic robić prócz ustawienia zaworów. przy okazji wymieniony olej i wszystkie filtry. ciągnik pracował ok 2 godziny z rozsiewaczem i 4 godziny z pługiem 2 skibowym, zauważyłem jednak że ciut oleju ubyło, olej jest czysty, dobrze się nawet nie ubrudził. ciągnik ma moc,nie kopci, brzmi zdecydowanie lepiej jak przed ,,remontem,, Tak powinno być? silnik przy cięższej pracy ma prawo ciut oleju brać?
    • Przez rumcajsm10
      Witam serdecznie, Mam problem z EHR w MF3065, przestał działać z dnia na dzień, sterownik Autotronic, napięcia na złączu C1 pomierzone zgodnie ze wskazówkami w odnalezionym temacie i wszystko jest poprawnie (masa, stały+, napięcia po alternatorze 13,8v). Czujnik położenia ramion wygląda że ok oporność pomiędzy skrajnymi pinami 43,3 a pomiędzy sąsiednimi po 22 om. Nie jestem pewny zasilenia tego czujnika, gdzieś w książce wyczytałem że niby pomiędzy 6,2 a 7,2v prąd przemienny...? Ja nie mogę się tam niczego domierzyć, do tego środkowy pin w tej kostce zasilającej jest cofnięty (czy tak powinno być?). Jakie napięcie powinno być na zasileniu tego czujnika i na jakich pinach? @marian3p wygląda że Ty masz dużo wiedzy w tych tematach, może masz jeszcze jakieś pomysły? Będę wdzięczny za podpowiedź. Pozdrawiam Paweł.
    • Przez podkarpacierolnik71
      Witam
      w moim mf3070 licznik nie nabija motogodzin. Obroty pokazuje motogodzin już nie liczy . Pytanie moje gdzie  ten kabel zielony od kostki(zdjęcie) ma być podłączony?
      napiecie na nim pokazuje 7,8v
      z góry Dziekuje za pomoc 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj