Skocz do zawartości
kevin25

Wybór prasy pod ciągnika

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Prasy
przemo1990    2

nie bylo tak zle zanim jeszcze kupilem te prase bele robil mi kuzyn wlasnie sipma bele byly slabo zbite

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy doradźcie ,czy jest sens kupować belarkę -sianokiszonka,słoma ,siano-do ciągnika mf255 ?jeżeli tak to jaką ,może ktoś ma taki zestaw jak się to sprawuje ?Robił bym nią ok 500 bel rocznie ,tylko dla siebie .

ferdek da rade z sipmą 120x120 troche może w sianokiszonce mieć co robić ale powinien dać rade.

Ja 360 lub 360 3p wale łącznie 600 balotek sipmą 120x120 łańcuchowa mają co robić ale zbite są bardzo dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

turion23    1

ja też c-360 w prasie walcowej przez dwa lata śmigałem i nie było wcale tak źle a teraz jest mocniejszy ciągnik i spokojnie sobie daje rade a co do zatrzymywania sie balota w prasie walcowej podczas prasowania słomy to jakaś ściema bo mi tylko raz się zdarzyło jak słoma była bardzo mocno rozdrobiona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    62
Napisano (edytowany)

Ja prasuje sipmą czerwoną 120x120 zbijam bele do połowy czerwonego i ferdek 255 nie słychać za bardzo żeby stękał, chociaż przy sianokiszonce trochę ją czuje, prawie za każdym razem jak podłączam prasę do 70 konnego mf 3050 to się psuje , chociaż może to dlatego że jestem jej 3 właścicielem a pracowała nawet u ostatniego właściciela na usługach, poza tym robię śladowe ilości sianokiszonki, bo jest za ciężka, więc szkoda kręgosłupa, jak się ma paszowóz to wtedy można, poza tym jak robię sianokiszonkę czasami walec potrafi się urwać, a może lepiej kupić krone kr 130 do twojego 3512 nie powinien mieć aż tak ciężko sam zamierzam kupić taką za rok do 255 lub kr 130 S do 3050, ale bym robił bez noży lub na 6 nożach, krone w końcu nie chodzi aż tak ciężko chyba..., a sipmy nie kupuj bo znajomy ma z 2007 roku  mówi że wszystkie łożyska są w niej chińskie, swojej też za bardzo nie polecam.

 

W mojej okolicy jest sporo pras walcowych a szczególnie rollantów 46 i wszyscy mówią że się zatrzymuje przy suchej słomie, nawet jeden taką sprzedał i kupił sipmę farmę bo mówił, że to nie jest robota.

Edytowano przez mfek3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gazda999    0

Co byście radzili inwestować w prasę czy lepiej trochę betonu wylać i robić silos ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203
90mateusz    5

ferdek mf 255 pciagnie  jd 550 a  zbicie i tak bedzie lepsze  niz  po innych prasach :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    62

Ta tylko że do jd trzeba najlepiej omijać bo nie wiem jak z 550 ale 570-580 i seria 800 często się palą w przeciwieństwie do innych pras pasowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90mateusz    5

ja jakos  mialem  7 lat jd 550 a  teraz rok 580 i jestem zadowolony w slomie  tylko raz  cos poczulem ze sie  fajczy :) ale to łozysko rzecz  normalna wymienilem i jest  git :) kazda prasa  moze sie zapalic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    62
Napisano (edytowany)

Nie tak często jak jd chociaż zdażają się wyjątki jak np twoja   ;) ale najczęściej palą się te nowe prasy pasowe a najwięcej te z serii 800  :P

Edytowano przez mfek3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morfi81    30

Jakoś nie słyszałem żeby spaliła się prasa inna niż pasowa, także mało prawdopodobne. A jak już się spali to jest to wina przeważnie operatora prasy a nie samej prasy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90mateusz    5

haha  to zawsze jest wina  operatora jesli prasa pasowa ci sie zapali to jedynie wina  łozyska  tylko i wyłacznie mam  juz pasowke 8 lat wiec wiem co mowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morfi81    30

to że łożysko się zużyło lub było słabej jakości to nie wina jego tylko operatora który na czas nie wymienił go lub założył marnej jakości bo chciał zaoszczędzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    62

Ta albo ktoś wyrzuca papierosa w pokos  :D. Ja sugerowałem się tym ile znajdowałem spalonych jd na olx i allegro, ale nie mówie że każda się pali :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90mateusz    5

haha  wiesz jak  c jakis czas bejrzysz prase zobaczysz łzyska i wymienisz na czas a  tam  masz łozyska szesciakatne  ktorych  tanich  nie idzie  kupic  zmienisz  na czas    to wszystko jest ok  mialem tylko jeden  przypadek zeby  łozysko sie rozlecialo i wtedy własnie  poczylem ze cos sie  troche  fajczy ale jak na  8 lat  to nei duzo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
morfi81    30

przy pasowej trzeba co jakiś czas obejrzeć dookoła całą prasę, a jak ktoś jest zarobiony lub mu się nie chce to wtedy są takie przypadki pożarów pras ( a w klimatyzowanej szczelnej kabinie mało słychać co się z prasą dzieje)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    62
Napisano (edytowany)

Cóż ja stawiam na prasy łańcuchowe, ponieważ lekko chodzą, nie palą się (przynajmniej nie słyszałem), nie stają baloty, ja swoją sipmę mam już 9 lat i nigdy nie miałem do czynienia z żadnym z przykładów (tylko raz mi balot stanął ale to dlatego że słoma była bardzo sucha i krótka), prawie zawsze prasuje mf 255, nie prasuje kiszonki bo za każdym razem walec mi się urywał, tylko szkoda że są 2 walce na dole bo przy słomie czasem balot nie chce wypaść, za rok zamierzam kupić krone kr 130 do 255 lub kr 130 S do 3050, bo wątpię czy przetrwa ten sezon...

Edytowano przez mfek3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
90mateusz    5

sipma ?  to  szrot  jakosc   beli  mizerna   za  to ilesc   belek  3  razy  wieksza  he  he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

Już bez przesady... Sipma wzorem niezawodności i wytrzymałości może nie jest (chociaż u nas kilka jest i dają radę) ale zależy też ile się nią robi i jakim ciągnikiem. Bele wcale tak tragicznie tez nie są ubite. Nie raz mi się trafiało po sipmie załadować i zwieść bele i powiem, że byłem zdziwiony jak dobrze są ubite. Wcale nie odbiegały od belek z walcówek pokroju RP 12 czy DF GP 2.30 przy porównywalnym ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    62
Napisano (edytowany)

Cóż ja jestem jej 3 właścicielem, chodziła podobno na usługach więc nieźle dostawała, ale czerwone oceniają na dość wytrzymałe, chociaż moja już miała sporo awarii, poza tym bele wcale nie są takie złe chyba że zbita bela to dla ciebie zbita na kamień co palca nie da się włożyć to nie moja takich nie robi, zbijam bele do połowy czerwonego, bele są akurat przynajmniej nie męcze się przy rozwijaniu i oszczędzam kręgosłup, moim zdaniem robi dobre bele, jeżdzę sianie i sianokiszonce 4 polową a w słomie 1 drogową, rocznie robie ponad 1000 balotów, 24 ha łąk i 7 ha pól, plus jeszcze 8 ha łąk i ok 20 ha pól u kuzyna bo mamy ją na współkę.

Edytowano przez mfek3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    62

Do tych zielonych to kładą podobno chińskie łożyska, do mojej są jeszcze polskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez hassi37
      Mam pytanie do użytkowników pras fendt jak  prasy tej marki się wam sprawują a mianowicie mam możliwość zakupu prasy 2600 vs z 2010 r 16000 bel zakupiona u polskiego dilera prasa od gospodarza proszę o podpowiedz co w niej sprawczać podczas zakupu .Pilne
    • Przez adi121233
      Ostatnio zakupiłem prasę Gallignani 3200 Turbocut. Posiada rotor jakiego nigdy wcześniej nie widziałem, działa on na zasadzie sieczkarni w kombajnie zbożowym np. w bizonie. Wałek z przykręconymi nożami który obraca się z dużą prędkością i do tego przeciw ostrza (noże) które wysuwają się z podłogi. Potrzebuje informacji na temat tego rotora, może ktoś coś takiego widział, coś słyszał, chciałbym się czegoś o tym dowiedzieć. W celu sprawdzenia prasy prasowałem słome z rozwiniętej beli, noże (przeciw ostrza) były wyjęte a pomimo tego ze słomy zrobiła się straszna sieczka. Teraz nasuwa się pytanie czy w polu podczas prasowania kruchej słomy też będzie się tak dziać ? Jutro postaram się załączyć zdjęcia tego rotora a tymczasem wysyłam zdjęcie na jakiej zasadzie to działa. Czekam na wypowiedzi

    • Przez DominikPaweFilipczak
      Witam potrzebuje opinie na temat prasy ferabolli ff44 jeśli ktoś posiada ten model prasy proszę o opinie tzn wady zalety jak z częściami awaryjności itp?
    • Przez danekk
      Mam zamiar kupić prasę tylko jeszcze nie wiem jaką. Zastanawiam się nad Feraboli EXTREME 265 htc. Co o niej myślicie? Jaka jest jej cena i czy jest ona warta zakupu? :rolleyes:
    • Przez garos
      Witam mam zamiar kupić nową prasę. Moje pytanie brzmi jaka jest najlepsza? pasowa, łańcuchowa? "Prasa ma mieć zmienną komore. Robie ok 2,5 tys bel rocznie ok 1500 słomy i ok 500 siana suchego i ok 500 mokrego. Jakiej firmy polecacie? mam starą prase krone ale nie bardzo jestem z niej zadowolony. Prosze o pomoc a i jeszcze jedno pieniądze nie grają większej roli bo chce skorzystać z programu na usługi.
×