bzunia

Problem z olejem w układzie chłodzenia.

Polecane posty

seweryn20    825

To może tu jest przyczyna a nie w kanałach?  Sprawdzić jeszcze raz czy zwichrowana nie jest. Czy zdjąłeś ja teraz drugi raz?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Nie.......jeszcze nie zdejmowałem.Ciężko zwichrować taki kawał żeliwa jak głowica w c-330.Jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło.


No właśnie, równie dobrze może być głowica zwichrowana, a po założeniu nowej uszczelki zaraz działo się to samo?

 

zaraz nie bo z poczatku woda w chłodnicy była czysta , a dziś patrze i tłusta i czarna.( mineło może 0.4 mth pracy silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Może nadszedł ten pierwszy raz? Sprawdź. Nie masz na razie innej opcji.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

Ciężko zwichrować taki kawał żeliwa jak głowica w c-330.Jeszcze nigdy mi się to nie zdarzyło.

I tu się mylisz, jest bardzo łatwo, blok może się też wichrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1818

Tylko pytanie czemu woda nie idzie do oleju, a olej do wody tak... olej jest gęściejszy, ma większą lepkość oraz jest lżejszy od wody...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli wywala uszczelkę pomiędzy kanałem magistrali a wodnym to musi iść olej bo jest pod większym ciśnieniem. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Oby tylko blok u góry nie był nie równy bo głowica to pikuś splanować.

Myślałem jeszcze aby zrobić próbę szczelności......

czyli zatkać jeden otwór w termostacie a do drugiego bić powietrze z 3 atmosfery przy zakręconym kraniku w bloku i przy pełnym bloku wody.....wtedy by wycisło wodę tam gdzie olej idzie do wody........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No. Tylko jeśli będzie cisło do kanału olejowego to tego nie zauważysz.  A tylko olej pod ciśnieniem może się przedostać do układu chłodzenia. Taki olej jest tylko w magistrali.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

  A tylko olej pod ciśnieniem może się przedostać do układu chłodzenia. Taki olej jest tylko w magistrali.

Tak tylko że ten który jest pod ciśnieniem w magistrali się tam nie przedostaje, bo którędy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zaraz obok jest kanał chłodzenia. 

Magistrala to cały układ smarowania silnika.

 

Głowicę trzeba zdjąć i tyle. Na niż wskazuje fakt że po założeniu jakiś czas było ok. czyli nie pęknięcie tylko uszczelka. olej potrzebował czasu żeby sobie na nowo zrobić drogę do kanału wodnego.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli blok też jest prosty to już sam nie wiem.  Pozostaje pęknięcie pomiędzy kanałem olejowym a wodnym w bloku lub głowicy. Ale czy to możliwe i jak to znaleźć pojęcia nie mam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

Zaraz obok jest kanał chłodzenia.

Jeśli dostaje się olej między głowicą a blokiem, czyli obok uszczelki to tam nie ma ciśnienia oleju. Ale tak jak napisałeś sprawdzanie na szczelność na silniku może tego nie pokazać.

Edytowano przez KORSARZ1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

A dokręciłeś dobrze głowice na 200-220 Nm.a druga sprawa pisałem ci jak uszczelka będzie walnięta to masz już wiadomą sprawę a jak nie to na sprawdzenie i planowanie głowicy.Jak wywali uszczelkę pod głowicą to zawsze powinno dać się głowicę do planowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

jakieś jest bo olejem pod ciśnieniem jest smarowana klawiatura. Wiele nie trzeba żeby poszło do wody a nie odwrotnie.

Trzeba szukać niestety.

 

Przynajmniej do sprawdzenia. Planowanie nie zawsze jest potrzebne tak jak nie zawsze uszczelka wywalona jest z winy krzywej głowicy.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

jakieś jest bo olejem pod ciśnieniem jest smarowana klawiatura. Wiele nie trzeba żeby poszło do wody a nie odwrotnie.

Jest owszem, tylko że klawiatura jest smarowana pod ciśnieniem które idzie laskami popychaczy i to u góry jest wszystko, ciśnienie kończy się na klawiaturze, na dół jest tylko spływ.

Edytowano przez KORSARZ1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To idzie do układu chłodzenia ciśnienie spalin i powietrza z cylindra. Tym mniej im niżej jest wżer lub pęknięcie. Ale nie olej do wody.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Można by wiele gdybać, ale samo to że raz olej poszedł bokiem uszczelki stawia na pierwszym miejscu głowicę jako główną podejrzaną w sprawie i tego się na razie trzymajmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Zdejmuj, sprawdzaj powierzchnie i daj znać jak wyszło.

 

W 60-ce idzie popychaczami. W 30-ce jest otwór w głowicy po między cylindrami z kraja. taka mała dziurka. Uszczelka w tym miejscu ma zakucie na otworze albo silikon.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jak ta głowica na zimnym silniku dostała ostry przepał pod obciążeniem to jej nie ruszyło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

 

. W 30-ce jest otwór w głowicy.

Z 30-ką praktycznie nie miałem do czynienia, to laski muszą być pełne? a jeżeli faktycznie jest tam otwór olejowy to inna sprawa, tylko kurcze musiałbym to widzieć w którym to jest miejscu.

A daleko od kanału wodnego?

Edytowano przez KORSARZ1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj