Skocz do zawartości
modelarz

Dominator 108SL moduł czujników strat ziarna...pomoc posiadaczy

Polecane posty

modelarz    0

Witam, mam taką prośbę do posiadaczy 108 potrzebował bym zdjęcie i ewentualnie jakiś numer modułu sterującego czujnikami strat ziarna. Ten co wpina się w skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami pod konsolą. Z góry dzięki Maciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Witam,

Tam nie ma żadnego modułu od start ziarna.   Pod tą pokrywą gdzie są bezpieczniki, przerywacz, przekaźniki i zależy od wyposażenia kombajnu ;

Moduł;

* Kontrolki awaryjności                          * Autopilot

* Sygnalizacja uszkodzenia silnika        * Auto-contour

 

Impuls od czujników strat, idzie bezpośrednio do potencjometra  i ,, lampek strat ''   -- Według schematu elektrycznego.

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

No właśnie wczoraj też patrzyłem na schemat i właśnie czujniki są podłączone do potencjometrów i następnie do wskaźników. Kolego może orientujesz się jaką oporność powinny mieć sprawne czujniki ? Dzisiaj mierzyłem i u mnie obydwa mają około 490 Ohm.

To teraz w czym tkwi problem że nie wyświetla poziomu strat ziarna. Czujniki działają na zasadzie zliczania ilości uderzeń w blachę ? A jeszcze takie pytanko czy aby sprawdzić czujniki wystarczy włączony zapłon czy muszę mieć włączoną młocarnię.

Edytowano przez modelarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kamil496    39

Niestety nie wiem jaką powinny mieć oporność :unsure:     Czujniki odbierają stopień  drgania blachy, przez uderzające w nią ziarno.  Nie chodzi o siłę uderzenia, lecz o częstotliwość odbijającego się od niej ziarna. 

Wskaźnik powinien działać po przekręceniu kluczyka, niezależnie czy jest włączona młocarnia czy nie.  U mnie po przekręceniu kluczyka zapalają się od dołu po 1 zielonej diodzie, mimo tego że mam zepsuty czujnik strat na wytrząsaczach ale przeważnie jedna się świeci.  Jeśli żadna się nie świeci, to szybkie przekręcanie kluczyka z pozycji 0 do 1 i na odwrót powoduje kolejne zapalanie się diod aż do czerwonych.  

Przyczyny szukałbym bardziej w tym wskaźniku,  może to jakaś pierdołka w stylu urwany kabel zasilania, bądź coś poważniejszego  z układem elektronicznym w środku wskaźnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikipost    2

Nie wiem jak jest w 108 ale w 98 ( nowe zegary) zasilanie czujników jest wpięte w zasilanie kontr. awaryjności.Są  dwie wtyczki- 3pin, 6pin. 3pin idzie od pokręteł ,w drugiej jest 6pin i podłączonych 5 kabli. I teraz w kostce 6pin liczymy od pustego miejsca w kostce i:6pin to -,5 12v,4 wejsce syg. z wytrząsaczy,3 wejscie syg. z kosza sit. I cała filozofia. Przedzwoń i przejrzyj wszystko a sprawa powinna się wyjaśnić. U mnie np. problem był w scalaku z kontrolkami, i w oporniku pokrętle.

Edytowano przez mikipost

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

Dzięki za tak szczegółowy opis poszczególnych pinów z kostek, no u mnie w 108 są jeszcze stare zegary. Jutro postaram się posprawdzać instalację i dam znać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

Problem roziwiązany czujniki działają poprawnie. Było kilka przyczyn najważniejszą był brak zasilania wskaźników, ktoś źle połączył przewody (maja poprzecieraną izolację), druga sprawa wygięty pin zasilający w gnieździe (źle włożona wtyczka) i przepalone przewody w wtyczce. U mnie w 108 jest troche inaczej do wskaźnika idą dwa przewody jeden z wtyczką 3pin idący od pokręteł czułości i drugi z wtyczką 4pin (zasianie +12v masa sygnał z czuj. z sit sygnał z czuj. z wytrząsaczy), następną przyczyną brak masy na czujniku przy wytrząsaczach i przetarte przewody przy czujniku skrzyni sitowej. Także jedna dolegliwość dominatora usunięta. Dzięki za pomoc pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JaQb10    0

Witajcie,

 

od kilku dni ćwiczę ten sam problem. Mam Claasa 98sl od niedawna. Stopniowo przeglądamy kombajn i doszlismy do czujników. Z dwóch czujników jest tylko ten na wytrząsaczach, jeszcze nie sprawdzaliśmy czy działa, jest zimno, a kombajn zastawiony, czeka na swój czas. Chciałbym uruchomić oba, myślę, że kwestia dorobienia blachy na której czujnik ma pracować to nie jest problem, gorzej z samym czujnikiem. Proszę o podpowiedź, może wiecie, jak wygląda kwestia dostępności takich czujników, niekoniecznie nowych? Drugie pytanie brzmi, czy ma ktoś może schemat elektryczny podłączenia tychże czujników? Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez classmercator
      Mam zamiar kupic kombajn Claas Mercator z roku 1988 co sądzicie o tym kombajnie??
    • Przez Krisman1985
      Witam, czy ktoś z obecnych forumowiczów jest w posiadaniu Instrukcji Napraw do 108 Sl. Najlepiej w pdf. Istnieje coś takiego jak katalog części do tego kombajnu?
    • Przez DEVBOL
      Witam, elektronikowi udało się postawić mojego bordinformatora w kombajnie CLAAS 108SL, jak kupiłem juz nie właczał się, teraz odpala się, reaguje na przyciski, reaguje na czujnik odpuszczania hederu, ale nie liczy chyba czasu, tzn. mialem wlaczonego chyba z kilka minut na niby opuszczonym hederze i caly czas sa wszystkie wartosci 0:00 i 0.00, kombajnu jeszzce nie odpalałem, sprawdzałem na właczonym zapłonie, jeśli by ktoś był bardziej w tym temacie lub w temacie elektroniki w tym kombajnie proszę o kontakt lub odp.
    • Przez jonybrawo8
      Witam czytalem na forach i probowalem znalezc odpowiedz ale żaden z tematow nie dotyczyl do konca mojego problemu. Mam silnik mercedesa ok 160km problem polega na tym ze na zimn dymin mocno na biało podobno jest to normalne w mercedesie ok ale jak sie rozgrzeje po 10 min bialy dym znika i pojawia sie niebieski dymek. Podczas jazdy po szosie pod gore dymienie sie nasila. W polu jeszcze nim nie pracowalem. Czy niebieski dym to wina ukladu zasilania: pompa, wtryski itp czy moze pierścionki. Nie wiem gdzie szukac
    • Przez PronarekP5
      Witam, mam do was pytanie czy z hederu z claasa Dominatora 88 pasuje napęd kosy Schumachera do hederu z claasa Dominatora 86, i przyspieszanie grabi czyli zamiana linki na silniczek, nie mam możliwości porównać, a mam możliwość wymiany hederu 3,6m na 4,5m ale z claasa Dominatora 86 z napędem na targaniec i manualna zmiana prędkości motowideł dlatego pytam bo chce zachować swój napęd kosy i chcę się poradzić czy da się to pozamieniać w miarę mało ingerencyjny sposób. 
×