Skocz do zawartości

Polecane posty

Tomasz160    1

Witam,

Proszę o pomoc. Właśnie remontuję skrzynię biegów w zetorze 7245. Napotkałem problem przedstawiony na zdjęciu. Nie potrafię wyjąć wałka głównego (1). Zdjąłem seger (3) i segery z łożyska (2). Wałek wychodzi razem z łożyskiem ok 1 cm i dochodzi do kolizji zębatek (4) z kołem zębatym które jest poniżej. Spodziewałem się, że zębatki (4)wogóle nie powinny się przesówać, tylko wałek z nich wyjdzie. Ale wygląda na to że są one jakoś zabezpieczone i idą razem z wałkiem. Niestety żadnego zabezpieczenia nie widzę. Jak wyjąć ten wałek??

 

 

post-29150-0-44936500-1420213604_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    999

jesli planujesz cały remont skrzyni , to raczej bez jej wyjęcia się nie obejdzie...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Tomasz160    1

ten walek to musi przyjąć młotków. sam 10kg rozbieralem bo nie chcial wylezc

 

Ale wyjąłeś go bez wyjmowania wałka sprzęgłowego?

No to mnie nie pocieszyliście.. Miałem nadzieję, że jak odejmę tylny most to wyjmę wszystkie wałki. Jutro spróbuję jeszcze wyjąć wałek wom. Może uda mi się zdjąć tryby z tego wałka i jakoś to rozbiorę..

Dzięki za pomoc!!

Jak ktoś ma cenną radę to będę wdzięczny :)

A czy na wałku jest jakiś seger spinający go z synchronizatorem? Bo wg katalogu to tam nic nie ma i powinien wyjść z niego bez problemów..

Edytowano przez Tomasz160

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilian2014    0

nie jestem na 100% pewny ale chyba jest dość dawno to robiłem i nie pamiętam dokładnie. a bez wyjęcia skrzyni to jej raczej nie rozbierzesz. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Po co wyjmowales tylny most?

Skrzynią rozjezdza się identycznie jak silnikiem


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    57

robiłem pare razy ,ale w wersji bez synchronizatora  i ten górny wał normalnie schodził z wałka sprzęgłowego bo tam tylko złożenie igiełkowe jest .

 z łożyska 2 musiałby zejść (segery na dużym łożysku kulkowym nie potrzebnie wyjąłeś > nie wyszedł z łożyska tylko razem z nim . prawdopodobnie opiera się przez to łożysko o dolną zębatkę i też  blokuje cały wałek )  i dalej do tyłu ,ale nie obejdzie się napewno bez oddzielenia mostu .

To samo dotyczy wałka dolnego -też trzeba odjechać z mostem

Doczytałem w instr. napraw ,że demontaż synchronizatora poprzedzić musi wyjęcie wałków sprzęgłowych i ściągnięcie segerów zamontowanych przed tym wlaśnie synchronizatorem
P.s może chcesz instrukcję napraw ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
post-7673-0-21927300-1422113036_thumb.jpg
 
 
 
 
 
post-7673-0-71105700-1422113571_thumb.jpg
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz160    1

Wielkie dzięki wszystkim za podpowiedzi. Finał remontu był taki, że odjechałem i tyłem i silnikem. Po wyjęciu wałka sprzęgłowego faktycznie był seger który wszystko blokował.. Darek masz może instrukcję napraw w pdf?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Damianrolnik
      mam problem z biegiem 4 w ursusie c330.
      jak go włącze pyszczam sprzęglo a ona wyskakuje :angry:  i trzeba z now włączyć i przytrzymać aż się sprzęgło puści.
       
      Co mi możecie doradzić w tej sytuacji
       
      z góry dziękuje
    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez Bartizi00m
      w mojej 80-ce biegi wchodza jak bym wlanczal biegi przy duzych obrotach co to moze byc? czy to sa starte zebatki czy co?
    • Przez damian2097
      Mam pytanie skierowane do użytkowników MF 8110. Nie dawno kupiłem takiego i zauważyłem dopiero teraz jak włączę na rewersie jazdę do przodu lub do tyłu a nie jest on na biegu to skrzynia zaczyna głośno chodzić i traktor sam zaczyna powoli jechać jakby go olej w skrzyni napędzał. Czy wiecie co może być przyczyną? Czy może ten typ tak ma bo w czasie jazdy skrzynia bardzo dobrze się sprawuję?
    • Przez OlafSkrzyski
      Posiadamy gospodarstwo rolne mamy zamiar zakupić Ursusa 1614 z 3 biegową skrzynią biegów i mam pytanie Czy ta skrzynia nadaje się do prac polowych jak i transportu czy raczej poszukać 1614 z 4 biegową albo szybką skrzynią? Jakie są wady tych skrzyń? Czy tymi skrzyniami da się pracować w polu? Dziękuje i pozdrawiam
×