Zet7211MF6140

Zetor 7211. Nie działający licznik mth i temperatury

Polecane posty

Witam. Mam taki problem że nie bije licznik mth ale obrotomierz działa, i jeszcze mam jeden problem gdzieś ok 2 lat temu wymieniłem pompę wodną i od tamtej pory nie działa mi zegar od temperatury płynu chłodzącego dodam że czujnik nowy i zegar tak samo.

Jaka to może być przyczyna ?

 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    513

To 2 lata jeździsz i nie wiesz jaką masz temperaturę na silniku ? Może  nie podłączyłeś masy do czujnika i nie działa przez to. Co do licznika to u mnie też nie bije MTH i już nie wiem co zrobić, pozostała tylko u mnie wymiana całego licznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
magnum123    288

Wina pewnie leży w prądniczce umieszczonej za alternatorem, pewnie jest uszkodzona. koszt około 230 zl bo jej sie nie naprawia raczej.

Edytowano przez magnum123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

To zależy jaki zestaw prądniczka - obrotomierz zastosowany.

Jeśli jest prądniczka 2 przewodowa, to gdy nie działają MTH, a obroty są to winny jest sam zegar obrotomierza.

Gdy prądniczka jest 3 przewodowa, to oddzielnie jest podawany sygnał na obroty i MTH, więc najbardziej prawdopodobne uszkodzenie w prądniczce, ale licznika i okablowania nie można wykluczyć. Trzeba posprawdzać pomierzyć przed zakupem drugiej prądniczki.

Co do temperatury wody to sprawdziłeś zasilanie zegara jak i ciągłość przewodu z czujnika do zegara?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Jak ma to dzialac skoro mase masz do obudowy termostatu ktory jest polaczony gumowymi wezami ? Daj to na cos metalowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

przerób i napisz czy to coś dało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przerobiłem to trochę i nic. Od tego kabelka co idzie do obudowy termostatu dałem drugi i podłączyłem do metalu i nic. Jak mogę sprawdzić czy jest prąd lub masa ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Kup sobie przyrząd do sprawdzania a jak kablem z czujnika dotkniesz masy to wskazówka wskoczy na max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Nie ma żadnej pewności, że nowy czujnik jest sprawny, druga sprawa to czy nowy czujnik dostałeś odpowiedni typ do swojego zegara. Inna rezystancja czujnika spowoduje, że wskaźnik w ogóle się nie wychyli.

Masz miernik sprawdź rezystancje czujnika na zimnym silniku i na ciepłym, albo go wykręć i w domu podgrzej w garnku ciepłej wody.

Przy zimnym powinien mieć duża rezystancję, a przy gorącym małą.

Jeśli na zimnym będzie brak jakiejkolwiek rezystancji to już jest źle.

Jak nie masz miernika to go kup bo się przyda, a test możesz przeprowadzić żarówką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Daj kabel bezposrednio spod czujnika np do maski. Albo wykrec czujnik do garnka goracej wody kabel na czunik masa spad czujnika np do maski tylko daj do golej blachy i wez kogos do pomocy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukeski15
      Witam. Mam problem z podłączeniem alternatora. Alternator jest z jakiegoś Volkswagena. Ma on wbudowany regulator, więc jak to podłączyć omijając regulator? Są na nim wyjeścia D+, B+ oraz + .Tu jest jego zdjęcie:
      http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce47c2575d8c28e1.html#
      Wielkie dzięki !
      pozdrawiam Łukasz
    • Przez raven18
      Hej
      Grzeje się i topi mi bezpiecznik od nawiewu, zetor 7045 wszystko jest na 1 bezpieczniku 15A, nie wiem czy tak było oryginalnie, wkładałem 25A to jakiś czas chodziło ale na koniec i tak stopiło (bardziej topi plastik w bezpieczniku )
      Póki co sprawdziłem: 
      -podłączyłem pod inne gniazdo bezpiecznika
      -podłączałem tylko jedną stronę, dmuchawę, by wykluczyć złe styki czy uszkodzenie w części instalacji
      -zmostkowałem przewód od bezpiecznika bezpośrednio do przekaźnika
      -wymieniłem przekaźniki 
      -sprawdziłem opór na tych opornikach przy dmuchawach i wyglądały na ok
      i bez zmian tak samo topi bezpieczniki, raczej zwarcia nie ma gdyż w takim wypadku od razu by paliło a nie działało jakiś czas.
      Z tego co mi pozostało to gruntowne sprawdzenie instalacji w dachu ale to taka ostateczność gdyż wszystko pozawijane i sporo z tym roboty
      I nie wiem, może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze co może być powodem? podejrzewam ten bezpiecznik ale rok czasu działało na jednym 15A i nagle okazał się za mały?
    • Przez Pilar
      Witam, kupiłem zetora 7711 i jedną z rzeczy do zrobienia jest zamontowanie czujników od ręcznego hamulca walka wom i hamulca ręcznego. Z podłogi wychodzą trzy kable (czerwony, biały, czarny) i zrobiłem w ten sposób, że z  kabla białego zrobiłem dwa rozgałęzienia (jest to kabel prądowy) do czujnika od wom’u podłączyłem kabel biały i czerwony a do ręcznego hamulca czarny i biały. Problem jest taki, że gdy nacisnę czujnik od womu to gaśnie kontrolka ale zapala się od hamulca ręcznego (na zmianę się zapalają) z kolei jak wyłączę kluczyk ze stacyjki to świecą się obie kontrolki. Ktoś wie jak to rozwiązać? Czy z podłogi nie powinny wychodzić 4 kable? Nie jestem elektrykiem i ciężko mi ogarnąć instalacje ze schematu.



    • Przez Rafał2222
      Witam. Czy za cofnie motogodzin odpowiedzialna jest prądniczka? Obroty chodzą ładnie, próbowałem zamienić kabelki, ale to w tedy nic nie działa tylko wstazówka skaczę tak co sekundę. I drogi temat jak włączę światła to wszystkie zegary wariują zegar temperatury wody skaczę od razu do 120stopni zegar stanu paliwa pokazuje zerowy stan a zegar obrotów nieruchomo stoi po za pół miary. Podejrzewam stacyjkę czy może dawać takie objawy? Zetor 5011
    • Przez raul7031
      Jak macie podłączone lampy robocze led nad kierunkowskazami w 7211? Skąd zasilanie i jak poprowadzone przewody? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj