Skocz do zawartości
marijusz

Ceny bydła rzeźnego w 2015

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
szaman1    38

Niemieszaj ludziom w glowach bo potruja swoje zwierzeta !!!

Mocznik mozna podawac dla starszego bydla Pod warunkiem ze bydlo ma dostep do wysoko energetycznych pasz (kukurydza ,zboza ) Za bezpieczna dawke uznaje sie do 30 gram na 100 kg wagi Ja doszedłem do 20 gram /100kg i przestaly jesc pasze W przypadku zatrucia podawac ocet !

 

on chyba miał na myśli że mocznik pokrywa 15-20 % zapotrzebowania na białko.

Na duże byki można dawać spokojnie 150g na sztukę oprócz rzepakowej. Tylko trzeba zaczynać od małych ilości a w ciągu 2 tygodni można dojść do maksa czyli 150g( Byki 500<)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobienko    144

Lepiej mieć. 70 euro niż ich nie mieć,szkoda,że do 30 sztuk tylko

Edytowano przez bobienko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mlodyhef    143

Z drugiej strony zwiększy się ilość hodowców przez te niby dopłaty (które takie duże wcale nie są) i przez to cholera wie jak cena będzie wyglądała za te powiedzmy... dwa lata.

Edytowano przez mlodyhef

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo2014    1

dzis telefoniczna rozmowa z przedstawicielem BM Kobylin , w cenniku mają ze za mięsne nawet do 7,6 a hf 6,5 a przedstawiciel :hf 6,3 a mm do 7,2 takze słabo, kogo polecacie z wielkopolski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarceliNow    0

Panowie ma do sprzedania byczki ok. 750 kg mieszańce jaką mogę dostać cenę woj. łódzkie koło Rawy Mazowieckiej. I jeszcze jedno ile strącają na wadze od takiej sztuki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marijusz    29

cos wydaje mi sie ze czołowi gracze umowili sie juz co do ceny bo w Agrobiznesie drozeje a w zakladach juz tanieje teraz jesli zaczniemy sprzedawac to bedzie szlo w dol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janzda    2

że bydło drożeje a pośrednicy zarabiają najwięcej.

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nespe    0

Co wy za panikę siejecie ...70 eu do sztuki i 30 sztuk max to są żadne pieniądze ...może dla nas rolników (orginal) może tak ale nie dla cwaniaczków ...to nie jest tak jak posadzisz ha orzecha włoskiego i tyś lecą a nic nie robisz ...nikt normalny nie będzie zakładał hodowlę dla takich groszy...a zamienić hodowlę świń na bydło to ryzyko bo dziś może opłaca ale za miesiąc nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nikolas29    168

tak jak mówisz 

w mojej okolicy skoczki już zamienia świniaka na cielaka

 

i tak pewnosci nie ma..bedą chcieli nas udupic to i tak zrobia co chcą..BSE wpakuja do polski i po zyskach..w Rumuni juz jest..to polityka zachodnia żądzi..Byki 7.2 + vat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

Co wy za panikę siejecie ...70 eu do sztuki i 30 sztuk max to są żadne pieniądze ...może dla nas rolników (orginal) może tak ale nie dla cwaniaczków ...to nie jest tak jak posadzisz ha orzecha włoskiego i tyś lecą a nic nie robisz ...nikt normalny nie będzie zakładał hodowlę dla takich groszy...a zamienić hodowlę świń na bydło to ryzyko bo dziś może opłaca ale za miesiąc nie...

nie wiem czy takie grosze teraz do dopłat mam 16,5ha czyli około 15tys zł mam 30krów i 45 młodzierzy czyli 60* 70€ * 4zł = 16800zł+ to co dostanę do ziemi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Szymi40    373

Trzeba  brać to co nam  skapnie ze  stołu  pańskiego  ale  z  tymi  dopłatami może być  tak  jak z  dopłatami  do użytków zielonych czy innych -  w okolicy   już  szukają  cielaków  i  przeliczają  ile to euro  na  kącie  przybędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chmielo    1

dobrze mysla kupa cielaki w maju potrzyma do złozenia wniosku i sprzedadza i kase maja

Edytowano przez Chmielo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlodyhef    143

Nie bardzo kolego chmielo, tak by każdy rolnik robił, a oni z tego co wiem się przed takimi akcjami zabezpieczyli. W tej Unii chyba aż takie debile nie pracują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chmielo    1

Nie bardzo kolego chmielo, tak by każdy rolnik robił, a oni z tego co wiem się przed takimi akcjami zabezpieczyli. W tej Unii chyba aż takie debile nie pracują.

Rolnik tak nie zrobi a cwaniaki tak nie oglądałeś agrobiznes jak byly dyrektor kupił ziemie ageczyjna w sląskim

Edytowano przez Chmielo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
staszek131415    2036

Nie bardzo kolego chmielo, tak by każdy rolnik robił, a oni z tego co wiem się przed takimi akcjami zabezpieczyli. W tej Unii chyba aż takie debile nie pracują.

 

Nic nie zabezpieczyli a kto mi zabroni kupić w kwietniu a w lipcu sprzedać?Przecież przez 4 miesiące będę je karmił w szufladzie leżeć nie będą też myślę by kupić bo pasz objętościowych dostatek jak nie zarobię to dopłata i obornik zostanie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin0000    10

nie wiem czy takie grosze teraz do dopłat mam 16,5ha czyli około 15tys zł mam 30krów i 45 młodzierzy czyli 60* 70€ * 4zł = 16800zł+ to co dostanę do ziemi.

to jak dostaniesz do młodzieży i krów mlecznych te dopłaty? to rzeczywiście sporo kasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian40000    85

ma być do 30 krów i do 30 młodzierzy razem do 60szt. Dla obszarników to grosze ale dla takich małorolnych jak ja to sporo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nespe    0

Ale dopłata jest do 30 sztuk max.... Do innych :Wy chcecie kupowac cielaki dla tych dopłat , jeśli nigdy nie hodowaliście zycze wam powodzenia...jak wam zaczną chorowac ,trzeba kupić mleko ,paszę...a jak chcecie kupić większe byczki 100 -150 kg to trzeba kupa kasy żeby kupić te 30 sztuk...a jak będziecie sprzedawac po paru miesięcy jesli znajdziecie kupca to i tak stracicie PS tak dla rolników to sporo kasy i tak własnie napisałem ....bo dla mnie tez

Edytowano przez nespe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
martin0000    10

nespe a kto mówi o kupowaniu cielaków tylko pod dopłaty? ja posiadam ponad 100szt bydła więc takie dopłaty mi przysłygują na dzien dobry. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
k0b    5

ja powaznie oddam ci swoje byczki na dochowanie Teraz wiem kto chowa trzode !!(bo pewnie tez bys wyliczyl ze sie oplaci)

 

 

 

Powinno sie dawac mocznik paszowy (bez anty zbrylaczy ) ale mozesz i podawac zwykly mocznik tylko trzeba dobrze wymieszac z paszą Mocznik jest pozywka dla bakteri ,ktore pozniej ulegaja rozkladowi i zamieniaja sie w białko (tak w skrócie ) Mocznik jest dodawany do wielu wysokobialkowych koncentratow np; SANBUL Ale wielkiego szalu nie ma ! Hodowcy ktorych znam dawali i zaprzestali (ja tez ) Trudno jest namowic byka aby jadl ta pasze  U mnie duze byki wogole nie chcialy chociaz dawalem im tylko 40-50 gram/dobe wymieszane mechanicznie z sruta ze zboz + 20 % QQ i byly przyzwyczajone

 

@marijusz proszę uzasadnij swoją odpowiedź. Nie rozumiem, każdy ma inne koszty itd. Nie każdy musi żywić sanbulem czy śrutą sojową. Dawka jest jak najbardziej poprawna, ceny także realne. Trzody nie hodują idioci. Nie rozumiem takiego podejścia, wiem że nie jest różowo, ale ktoś daje konkretne argument to warto się ustosunkować . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez kamilsmutek8
      POMOCY!!!
      Mam króliki do sprzedanie wie ktoś gdzie mogę sprzedać mieszkam woj.małopolskie niedaleko Tarnowa gdzie jest jakiś skup królików?
      Nie mogę nigdzie znaleźć!!!
    • Przez PatryczekKkol
      witam chce sie zajac hodowla cielat mieszanych miesne i hf kupujac od gospodarzy cielaki tygodniowe i trzymac je do wagi ok.150kg co myslicie o tym?
    • Przez damiandg
      Koledzy mam zamiar na przyszły rok posiać pierwszy raz rzepak na około 2,5h. Nie spodziewam się na początku jakiś wielkich plonów ale wiadomo że każdy musi nauczyć się uprawiać tę roślinę. U mnie w promieniu około 25km nikt nie sieje rzepaku a co za tym idzie w okolicy nie ma żadnego skupu. Powiedzcie mi jaką odmianę zasiać na pierwszy rok która mniej więcej wybacza drobne błędy i gdzie w okolicach Dąbrowy Górniczej (Śląsk, Małopolska) można sprzedać bez problemu taką małą ilość rzepaku?
    • Przez gospodarz1997
      Witam. Mam jałowke mieszanke SM na wycieleniu (10.11.2017). Pokryta hf (01.02.2017) To moja pierwsza krowa. Powiedzcie mi jakies wskazówki przed porodowe. Ktore wskazują mniej wiecej ze bedzie sie cielic. Wiem ze kości pod ogonem zyła na nich robi sie miekka. Wiadomo tez ze wymie. Narazie nie ma duzego ale stopniowo sie powieksza. Opadniety brzuch ma troche. Doły głodowe są juz wiodcznie w miare. Niby jeszcze tydzien. Ale chodzi mi o takie wskazowki po ktorych wiadomo ze mozna sie spodziewac cielenia. 
    • Przez Mateusz2121
      Witam serdecznie chciałbym się dowiedzieć ile sztuk bydła opasowego bym dał rade utrzymać na 15 ha ornego i ok 15 ha łąk 9 ha to ziemia kl 3 a reszta 4 i 5 co do łąk są to łąki 2 kośne prosze o szybką odpowiedz !
×