Skocz do zawartości
modelarz

Dominator 108SL spuszczanie płynu z bloku silnika

Polecane posty

modelarz    0

Witam, mam takie pytanko czy w bloku silnika jest jakiś kranik lub korek spustowy. Dokładniej chodzi mi o silnik mercedes om 421. Czy może wszystki płyn zleci przez kranik w chłodnicy? Kupiłem do pare dnie temu i chciałbym wymienić płyn.

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Na pewno wszystko przez kranik chłodnicy nie wyleci. No chyba, że przechylisz go na stronę chłodnicy. ;)

W bloku na 100% jest korek spustowy zapewne w kształcie zwykłej śruby M10.

Niestety nie podpowiem gdzie dokładnie, poszukaj w połowie wysokości bloku tam gdzie kończą się tuleje cylindrowe.,

Jeśli był tam płyn to nawet jak nie zleci wszystko, a zalejesz nowym to będzie to niewielki procent, który zmniejszy skuteczność nowego.

I tak w 100% stary nie wyleci.

Jeśli to nie woda to nie tragedia.

Powodzenia. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
modelarz    0

Właśnie wczoraj przeglądałem tak powierzchownie blok i nie znalazłem żadnego kranika i to mnie ździwiło, ale dzwoniłem do klienta który sprzedaje takie silniki i mówił że po lewej stronie silnika (po tej samej jest pompa wody) od strony chłodnicy jest właśnie korek spustowy.

Jasna sprawa że wszystki płyn nie wyleci, ale tak jak mówisz tyle co zostanie to nic.

Jutro muszę się dostać do tego korka i pospuszczać płyn.

 

Dzisiaj spuściłem płyn z bloku, jest nawet dobry dostęp do korka. Trzeba odkręcić osłonę w zbiorniku ziarna i mamy teoretycznie dostęp co całego boku silnika.

Edytowano przez modelarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×