Polecane posty

AgroDudi99    0

Witam, otóż w tym roku zaczęło dziać się coś złego z moim MF235. Otóż zaczęło wyrzucać mi olej przez odmę i spod bagnetu. Gdy silnik pochodzi chwile na wolnych obrotach i doda się gazu lub gdy ma obciązenie, to za ciągnikiem jest niebiesko. Wykluczam aby pierścienie się wytarły, bo silnik jest po profesjonalnym kapitalnym remącie który był zrobiony 6 lat temu i ma nabite 1600mth do tej pory. Czy to może być wina uszczelki pod glowicą, że ją wydmuchało? Proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Przyczyn może być dużo a uszczelka jedną z nich - daj do mechanika aby sprawdził ciśnienie sprężania jak kolega wyżej pisze ( ogólnie jedną z przyczyn może być jakieś uszkodzenie powodujące zmniejszenie sprężania a co za tym idzie przedmuchy do komory silnika ale takich przyczyn może być kilka: pierścienie, gładzie, prowadnice zaworowe i uszczelniacze zaworowe ale również uszczelka pod głowicą). Pamiętaj że jeśli dzieje się to tylko na zimnym to taka barwa spalin o niczym nie świadczy ( silnik zimny ) choć wtedy nie powinno być dużych przedmuchów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

U mnie wywalało olej z odmy i jak chwile pochodził to robiło się biało wokół ciągnika. Nie było różnicy czy chodził na małych obrotach, czy na dużych.   Wina- uszczelka pod głowicą

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

on ogólnie jak by stracił moc i nie równo pracuje, a głowica była po odbudowie wymienione były zawory, prowadnice i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianXXL    49

Uszczelka pod głowicą. Jak rozbierzesz to tez sprawdź zawory, wtryskiwacze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

silnik nie był oddany w całości na remont tylko samemu były części zbierane, jedynie co to były oddane blok na osiowanie i wstawienie nowych tulej, głowica do planowania i wymienienia bebechów, wał korbowy na szlif a reszta są to nowe części, a składał to tata z zawodu mechanik i nie było robione to na sztuke aby tylko chodziło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

A wąż od powietrza cały nie zaciągnął kurzu?

 

Nie, przewód jest cały nigdzie nie popękany, pozakladane są opaski, aby nie ciągnął "lewego" powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumci    2

Tez w MF 235 uszczelke wydmuchało nam po jakis 5  latach od kapitalnego remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Dlaczego długo wytrzymała? Mam MF255 ale jeszcze licencyjny i pierwsze sztuki z Ursusa to do 7000 mtg nie miał ruszanej głowicy. Po tym przebiegu miał regenerowaną głowicę ale nie z winy uszczelki. W tej chwili ma ponad 8 tyś i nie ma problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

@akmaly ten też jest jeszcze na licencji na angielskich częściach, ale przez 35 lat ma nabite oś koło 12tys. mth ogólem, a po remącie silnika 1600mth

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Niestety ale części zamienne są różnej jakości. Również usługi są różnie wykonywane i zapewne nie sprawdzałeś płaszczyzny głowicy po regeneracji bo niby po co:) To że tata robił i chciał jak najdokładniej też o niczym nie świadczy bo kto z nas wie jaka jest jakość uszczelki i innych wymienianych elementów. Trzeba poprawić i tyle. Na szczęście nie ma z tym dużo roboty. Podpowiedź tacie ( może to wie ) aby po zdjęciu głowicy sprawdził płaszczyznę bloku i osadzeniu tulei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AgroDudi99    0

Niestety ale części zamienne są różnej jakości. Również usługi są różnie wykonywane i zapewne nie sprawdzałeś płaszczyzny głowicy po regeneracji bo niby po co:) To że tata robił i chciał jak najdokładniej też o niczym nie świadczy bo kto z nas wie jaka jest jakość uszczelki i innych wymienianych elementów. Trzeba poprawić i tyle. Na szczęście nie ma z tym dużo roboty. Podpowiedź tacie ( może to wie ) aby po zdjęciu głowicy sprawdził płaszczyznę bloku i osadzeniu tulei.

 

Głowica była planowana po regeneracji, nwm czy o to ci chodzi? Ale teraz przy zmianie uszczelki, od nowa się odda do planowania, a ze sprawdzeniem raczej wie, bo nie 1 silnik już robił ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Tak myślę że wie. Wiem że była planowana bo pisałeś wyżej - chodzi mi o to że kto sprawdza płaszczyznę po planowaniu, z reguły zakłada się że jest na pewno dobrze a może być różnie jak ktoś to spartaczy choć trzeba przyznać że to raczej się nie zdarza. Z planowaniem teraz to zobaczysz co jest na głowicy, pomierzyć, ocenić płaszczyznę i dopiero podejmować decyzję. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xpiter14x
      Witam serdecznie. W ostatnim czasie nabyłem ciągnik Massey Ferguson 235 rocznik 1990. Zauważyłem, że posiada on tylko WOM niezależny włączany dźwignią na dół (taki sam ciągnik znajomego, ten sam rocznik posiada WOM niezależny załączany dźwignią do GÓRY (odwrotnie niż w moim) i WOM zależny załączany dźwignią w DÓŁ). Ponadto w porównaniu do ciągnika znajomego WOM w moim kręci się dużo wolniej. Może i ma 540 obrotów ale przy ok 2200-2300 RPM, gdzie w innych Fergusonach te obroty osiągane są przy 1800-1900 RPM. Czy spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem? Czy jest to fabryczna "wada", czy może być coś uszkodzone? Proszę o pomoc.
    • Przez PawelJ
      Witam. 
      Potrzebuję pomocy w związku z problemem z blokadą w mf 235. Włączyłem blokadę na wstecznym biegu- tzn. ciągnik się zagrzebał wcisnąłem sprzęgło wcisnąłem blokadę i jechałem w tył. po kilku sekundach coś strzeliło - taki krótki mocny trzask. Od tego czasu blokada nie chce się włączyć  :mellow: . Pedał wciska się lekko, teoretycznie nie słychać też żadnych niepokojących dźwięków z obudowy mostu, przez chwilę tylko było słychać tak jakby jakiś element we wnętrzu miał luz  ale teraz jest spokój. Co mogło się stać? Może ma ktoś rysunek budowy tego modułu w ciągniku? 
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez 235Ferguson
      Witam,
      Pilnie potrzebna pomoc. Jaką polecacie uszczelkę pod głowicę do Masseya 235? Kolejny raz po 2 latach od naprawy "przedmuchło" mi uszczelkę. Zastanawiam się czy miedzianą czy jakąś inną? Proszę o rozsądne odpowiedzi. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam
    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj