Skocz do zawartości
News
maciejrol

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Polecane posty

maciejrol    1

Witam.


 


Jestem uzytkownikiem john deere 6630.


 


1. Przy zmianie kierunku rewersem wciskanie pedalu rozsprzeglania nie jest konieczne, natomiast zmiana polozenia rewersu moze odbyc sie momentalnie z jazdy w przed na jazde w tyl, czy najpierw napolozenie N, a nastepnie w przeciwna strone? Jak najlepiej uzytkowac skrzynie Power Quad plus?


 


2 Czy z powodu zdyt duzych wychelen przedniej osi tls moze dojsc do uszkodzenia?


 


3 Przy obrotach okolo 1600 slychac dziwny dzwiek w okolicy przyrzadow sterowniczych. Jakby syczenie czy szumienie.


 


Prosze o pomoc i informowanie o mankamentach john deere 6x30


 


Pozdrawiam


 


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    27

Witam.

1. Zmiane kierunków jazdy mozemy robic bez uzycia sprzegła, po prostu jedziemy do przodu, cyk rewers do tyłu no i jedziemy do tyłu nie trzeba wrzucac na N, Tylko przy zmienie zakresów uzywamy sprzegła.

2. TLS nie uszkodzisz, chyba ze jestes na tyle zdolny aby to zrobic. Poki co w serwisie nie spotkalismy sie z uszkodzeniem TLS.

3. Ten typ tak ma, na wolnych obrotach otworz tylna szybe i krec kierownica, takze usłyszysz szumienie, wysokie cisnienie a cienkie przewody.

 

Mankamentów poki co nie ma w tych seriach jedynie z winy operatora cos moze byc, a ze masz 6 cylindrow to juz bajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

Witam

 

W john deere 6630 jak temperatura zlapie 3 kreski to silnik inaczej pracuje, tzn inny dzwiek. Czy to jest normalne?

 

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ziomal20084    27

Tak to jest normalne, teraz odpalajac przy mrozach zauwaz ze traktor bedzie chodzic na podwyzszonych obrotach, czyli na ssaniu, ale po pewniej chwili spadnie do normalnych obrotow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

1. Natomiast jezeli sie nagrzeje do 3 kresek niewazne czy lato czy zima wydaje inny dzwiek? Taki inny odglos czy cos. Ale pracuje równo bez zastrzezen.

 

2. Co do obslugi rewersu to przy jakich predkosciach mozna bez obawy zmieniac kierunkek jazdy bez sprzegla? Przy predkosciach na C2 czy D1 na najnizszych obrotach czyli predkosc ok 2.7- 4.0 km/h  mozna oblugiwac bez sprzegla? Czy podczas ruszania bez sprzegla rewers obslugue te sprzeglo tak samo jakbysmy ruszali z pedalem sprzegla?

 

3.  W tym ciagniku 6630 comfort jest silnik dwuzaworowy tak? A czy ma zmienna geometrie lopatek? Na jakich obrotach uzyskuje maksymalna moc (moment obrotowy), tzn jakie obroty silnika sa roboczymi do stalych prac polowych?

 

4. Jak ustawic pokretło w skali 1-5 od podnosnika taki szary i niebieski kolor? Jakie polozenie ustawic do orki oraz roznych agregatow?

 

5. Czy bolce na ciegnach do orki odblokowac tzn bolce odwrocic aby mialy luz?

 

6. Podczas zmiany polbiegow w transporcie na wyzszy powinno sie odpuszczac gaz? A przy zmianie na nizszy dodac gazu?

 

7. Czy z wlaczonym przednim napedem mozna skrecac maksymalnie kolami? 

 

8. Widze ze pracujesz w serwiesie john deere?

Czy mogłbys przekazac jakies zalecenia co do obslugi john deere? Jakies ciekawostki?

Edytowano przez maciejrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    27

1. Tak, po prostu termostat sie otwiera wtedy i dlatego moze byc inny dzwięk.

2. Max 10km/h można uzywać samego rewersu, bez sprzegła. Ruszać także możesz bez sprzęgła, chyba ze masz z tyłu dwie przyczyepy to lepiej ze sprzegłem, bardziej wyczujesz maszyne,

3. Gdybyś miał premium to miał byś zmienna geometrie łopatek, ale ze masz comfort to masz zwykła turbine. Najlepiej w pracach polowych uzyskiwac max 1850obr/min, zalezy co robisz, jezeli dana maszyna nie wymaga nakładu mocy to mozna albo wrzucic wyższy polbieg albo zmniejszyc obroty.

4. Pokrętło powinno być pomiedzy 2-3, z reguły tak sie zaleca aby bylo ustawione.

5. Oczywiscie ze tak, pług musi swobodnie sie poruszac, nie możesz go trzymac na sztywno.

6. Skoro jedziesz z dwiema przyczepami i masz za soba 20ton pszenicy to raczej musiz caly czas trzymac gaz i wtedy pol bieg do gory, puszczajac gaz i wrzucajac polbieg do gory zamias uzyskac wieksza predkosc to mozesz ja stracic, przy zrzucaniu polbiego to raczej odwrotnie poszczac gaz i zrzucac, chyba ze masz obciazenie to nawet i na obrotach mozesz zrzucic, nic sie nie stanie.

7.Maksymalnie skręcac mozna, raczej nic nie powinno sie stać.

8. Tak zgadza sie, pracuje. Jeśli chodzi o zalecenia, pamietaj o OC- czyli obsłudze codzienniej,  dmuchanie filtrow, głowny silnika, kabinowe i wewnetrzne kabinowe, to podstawa, smarowac mniej, a cześciej, nie walic smaru niewiadomo ile. 

Hmm ciekawostki, pod kierownica masz schowek na puszke coli, albo pepsi, latem mozesz sobie schłodzic :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

A wlasnie smarowanie.

 

1. W instrukcji jest napisane ze przednie przeguby "krzyzaki" co 250 godzin chyba ze pracuje sie w mokrych warunkach to co 10 godzin?

Skad taka rozbieznosc?  I co ile wtedy smarowac?  Na poczatku smarowalismy je co 10 godzin, okazuje sie ze nie potrzebnie. Mogloby dojsc wtedy do wypchniecia jakis uszczelek czy cos? Jak je smaruje to smar wychodzi, tam sa uszczelniacze?

 

2 W przodzie ciagniaka (mam tls) smaruje sie przeguby oraz przy silownikach od tls. A to mocowanie co trzyma przednia os przy silownikach tam nie ma miejsca do smarowania?

 

 


http://manuals.deere.com/omview/OMAL171314_53/OU12401,0001435_53_20060606.html

 

3 Zdjecie numer 3  : nie mam pojecia gdzie to jest? 

 

4 Zdjecie numer 4 : jest to pod srodkiem kabiny? trzeba odkrecic pokrywke chyba ze akurat kalamitka ustawiona jest w taka mala dziurke w pokrywce? dobrze mowie?

 

5 Zdjecie numer 5 : jest na wysokosci laczenia kabiny z maska? Jedno na widoku tak na obudowie, skierowane na bok, a to drugie gdzie jest? Kazdy mowil ze tam jest jedno miesce do smarowania, a na zdjeciu sa dwa.

 

6 Lozyska tylnej osi powinno sie smarowac co 500 godzin a na poczatku tez smarowalismy okolo 3 razy w ciagu 50 godzin. Moglo dojsc do wypchenicia uszczelek ?

 

 


 

Edytowano przez maciejrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    27

1. w krzyżaki wystarczy 2-3 razy towotnicca reczną co 50-100 godzin.

2. Przy TLS masz tylko dwie kalamitki po prawej i po lewej stronie.

3. Nie masz tego u siebie bo to jest sztywna os.

4. Jest to z tylu na wale, wychodzacym z przystawki przedniego napędu. zalezy jak sie ustawi czasami w otwor a czasami osłone trzeba odkrecic.

5. Zgadza sie tam sa dwie kalamitki, jedna na widoku, a druga pod osłona ktora trzeba odkrecic

6. Nie powinno sie ich wypchac, tam nalezy smarowac tez 2-3 razy co 50 godzin gdzies tak.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

1. Na tym zdjeciu numer 5 sa dwa punkty. Pierwszy co jest na widoku to smarowalem, ale nie smarowalem tego pod przykrywka z tego samego zdjecia. 

Wedlug instrukcji trzeba smarowac co 250 godzin. Ciagnik ma 400 godzin.  Teraz nasmaruje, ale moglo sie cos stac ze nie bylo nasmarowane? 

Jak sie kupuje ciagnik to one sa nasmarowane?

 

2 Piszac tls masz na mysli dwie kalamitki przy dwoch silownikach miekkej osi?

 

3. Czyli wszystkie te punkty: krzyzaki, tls, i trzy kalamitki na calej dlygosci walu smarowac co 50 - 100 godzin po 2-3 razy?

 

4. Jezeli smarujac, smar wychodzi np. z krzyzakow czy na wale to znaczy ze wypchalem uszczelki?

 

Dzieki za pomoc :)

 

Edytowano przez maciejrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko,

Cieknie mi olej z weza nad osia od amortyzacji osi. Da sie to samemu w prosty sposob wymianic czy roboty jest tyle ze lepiej serwis wolac? John deere 6930p 2007 rok

Edytowano przez ArekDziedzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    66

ja w 6830 comfort od nowości mam dwa problemy:

- zdarza się, iż po uruchomieniu nie załączą się półbiegi (gasną wszystkie diody przy dźwigni zmiany biegów), kolejne uruchomienie silnika nie zawsze pomaga (trzeba to robić wielokrotnie), dopóki nie zgaśnie na skrzyżowaniu albo przejeździe kolejowym nie jest to wielki problem, ale jest to denerwujące, gdyż występuje ze zmienną częstotliwością, nie wiadomo dlaczego ani jak sobie z tym poradzić, serwisanci ani razu nie natrafili na tę atrakcje,

- na pierwszym półbiegu skrzynia wydaje inny dźwięk niż na pozostałych 3, raczej jest to dziwny odgłos, ale serwis każe się tym nie przejmować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    1

Witam, też mam mały problem w jd 6600, dokładnie z rewersem. Mianowicie kiedy przełączam rewers do przodu to zaczyna ruszać z lekkim opóźnieniem mniej wiecej 6-8s, do tyłu rusza od razu i tak jest cały czas bez zmian, na zimnym i ciepłym silniku, co więcej ciągnik ciągnie normalnie i nie jest tez tak, że powoli rusza przez te 6s tylko ruszy w raz po upływie tego czasu jakbym dopiero załączył jazdę do przodu, dzieje sie tak tez niezależnie czy ruszam z luzu czy od razu z tyłu do przodu. Generalnie cignik sie dobrze sprawuje i nie odniosłem wrażenia żeby tarcze ślizgały pod dużym obciążeniem co więcej poprzednik mówił że wymieniał już tarcze i pokazywał mi stare. Więc moje pytanie brzmi czy jest możliwe żeby było coś przypchane lub czy zużyte filtry mogą tez powodowac taki objaw albo co by to mogło być? Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    1

dzięki za konkretną odpowiedź ;) a kalibracja w tej skrzyni można samemu zrobić czy tylko serwis? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwis tylko i wyłącznie. Do kalibracji podchodzimy jedynie w tedy gdy, wiemy jak się to robi, mamy potrzebny sprzęt czyli laptop nic nadzwyczajnego oraz jeszcze program który kosztuje sporo kasy i zapewne posiada go tylko serwis :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
e2visionamd    1

na dole zbiornika ( jednego z dwóch ) od tls jest śruba i na niej uszczelka. połowy tej uszczelki nie mam i troche jak by wypchło tą cześc uszczelki co została , ale delikatnie.. samemu moge wymienić tą uszczelkę czy olać to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    1

tyle, że u mnie skrzynia jest całkowicie mechaniczna i komputerem nic nie zrobie, w serwisie powiedzieli mi pomierzyć ciśnienia na rewersie tył i przód i potem dalej myśleć, jak coś to rozbierać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    1

hej, a nie masz czasem tak, że nie wyłącza Ci się czujnik przy hamulcu? Tak jakbyś miał cały czas pedał wciśnięty, tam są dwa czujniki jeden odpowiada za świecenie stopu a drugi od włączania przedniego napędu podczas hamowania, nie jestem pewien tylko czy one nie działają od siebie zależnie, w sensie że by Ci stop lewy albo prawy jeszcze świecił czy jakoś tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    66

to był bezpiecznik od pozycyjnych z jednej strony, mieliście kiedyś problemy z wtryskiem - jakby nie palił na jednym z cylindrów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombar123    3

 

Witam, 

mam problem z moim JD 6230 Premium. Otóż gdy temperatury spadną w okolice 0 stopni zaczynają się problemy z rozruchem. 

Przy pierwszej próbie rozruchu odpala "od strzała", popracuje dosłownie 2 sekundy i gaśnie. Później trzeba naprawdę długo kręcić, żeby odpalił, akumulator dostaje po tyłku nieźle. 

Co może być przyczyną? Paliwo się gdzieś cofa?? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz6620    1

Miałem tak w 6620 ale w niższych temperaturach. Są dwie opcje albo słabe paliwo albo pompka zasilająca przy rami która podaje paliwo że zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quqasz    3

W moim jest problem z suwakiem sterowania wysokością ramion TUZ. Załapuje dopiero w połowie, a czasami wcale. Ramiona też się nie równo unoszą, jedno szybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario98    6

Mam problem z JD 6330 Classic. Od wczoraj jest sytuacja taka ze odpalam zimny silnik popracuje kilka minut na jalowych obrotach i w pewnym momencie zmienia dzwiek na chwile jakby dostal jakiegos obciazenia a w tym samym czasie zapala sie jednorazowo kontrolka od swiec zarowych i oczywiscie piszczy. Dodam ze uklad paliwowy jest do wymiany bo gdzies sie przypowietrza tak ze przed odpaleniem musze okolo minuty potrzymac na zaplonie i odpalam. Gdybym nie potrzymal na zaplonie i odpalil to za kilka sekund by zgasł. Boje sie ze moze być problem z wtryskami. Mial ktos podobne objawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez holik
      Witam, czy posiada ktoś z użytkowników takową skrzynie Inter-tech. Chciałbym zasięgnąć opinii i informacji na temat sprzętu. 

    • Przez AdrKoz74238
      Witam mam pytanie dotyczące skrzyni w mf 590 czy da sie włożyć skrzynie mechaniczną od innego modelu ciągnika? A jak sie da to jaki jest tego koszt? 
    • Przez Maniek11001
      Witajcie koledzy .  Mam pytanie do posiadaczy Reni którzy robili juz remont silnika w swoim statku. Mianowicie chodzi mi o koszt naprawy silnika ( dolu) góra zrobiona na wiosnę. I czy u was też tak ciężko chodzi dźwignia od sprzegla? ( linka nowa ) czy da się to jakoś wyregulowac? 
      Renault caly mechaniczny, 
      Proszę i dziekuje za odp 
      Pozdrawiam 

    • Przez tomiis
      Witam,
      Mam problem z lewym hamulcem w john deere 6400, po wymianie pękniętej rurki lewe koło nie hamuje. Lewy pedał jest miękki. Jak poprawnie odpowietrzyć ten układ? Po kilku próbach brak hamulca  A może macie inne pomysły co może być przyczyną. 
    • Przez Veq9
      Witam wszystkich serdecznie,
       
      Chciałbym się dowiedzieć jak 4 biegowa SZYBKA skrzynia spisuje się w pracach polowych. Ciągnik miałby wykonywać orkę, gruberowanie, bronowanie, sianie. Aktualnie miał zamontowaną 3 biegowa i brakowało biegów głównie pod brony i siane a przy obrotach 1800 na 1ii jechał prędkością 9km/h, 3 i wynosi 7km/h. Chciałbym wiec zamontować 4-biegowa szybka skrzynie, gdyż potrzebuje biegów poniżej 10km/h i powyżej co umożliwi mi 4i(połowa), stad tez moje zainteresowanie owa skrzynia.
      Mam wiec kilka pytań do was drogich użytkowników i prośbę by nie wysłać postów jeżeli nie macie w 100% pojęcia, interesują mnie czyste fakty, gdyż na ich podstawie zapadnie decyzja.
      A mianowicie:
      —> jakie sa mniej więcej prędkości na 4biegowej szybkiej skrzyni koła 38r chodzi o 3polowa, 4polowa, 1szosowa, 2szosowq
      —> czy wszystkie biegi 1,2,3 ( oprócz 4) są takie same jak jak w zwykłej wolnej szkrzuni biegów czy tez są duzi szybsze 
      —> czy można zamontować synchronizator do skrzyni 4 biegowej nie synchronizowanej która nie posiada owego synchronizatora np od 3 biegowej, lub nowo kupionej
      —> Ursus ten posiada sprzęgło hydrauliczne czy możliwe jest wiec wymontowanie całego osprzętu, który już posiadam do sprzęgła hydraulicznego, i przerobienie skrzyni która była na pedałach zwykłych ( nie na hydraulice, tak jak w ursusie 1614) 
      —> czy po prostu zamontować skrzynie 4 biegowa wolna tylko nie rozumiem o co chodzi z skrzynkami typu 25,30,35 i która z nich byłaby najlepsza 
      —> w 1634 posiadam oryginalny żółw który w pełni funkcjonuje mogę go zastosować w 4 biegowej czy musze kupić typowo pod 4 biegowa żółwia 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.