Skocz do zawartości
maciejrol

John Deere 6x30 usterki, problemy, uzytkowanie, tls

Polecane posty

maciejrol    1

Witam.


 


Jestem uzytkownikiem john deere 6630.


 


1. Przy zmianie kierunku rewersem wciskanie pedalu rozsprzeglania nie jest konieczne, natomiast zmiana polozenia rewersu moze odbyc sie momentalnie z jazdy w przed na jazde w tyl, czy najpierw napolozenie N, a nastepnie w przeciwna strone? Jak najlepiej uzytkowac skrzynie Power Quad plus?


 


2 Czy z powodu zdyt duzych wychelen przedniej osi tls moze dojsc do uszkodzenia?


 


3 Przy obrotach okolo 1600 slychac dziwny dzwiek w okolicy przyrzadow sterowniczych. Jakby syczenie czy szumienie.


 


Prosze o pomoc i informowanie o mankamentach john deere 6x30


 


Pozdrawiam


 


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    25

Witam.

1. Zmiane kierunków jazdy mozemy robic bez uzycia sprzegła, po prostu jedziemy do przodu, cyk rewers do tyłu no i jedziemy do tyłu nie trzeba wrzucac na N, Tylko przy zmienie zakresów uzywamy sprzegła.

2. TLS nie uszkodzisz, chyba ze jestes na tyle zdolny aby to zrobic. Poki co w serwisie nie spotkalismy sie z uszkodzeniem TLS.

3. Ten typ tak ma, na wolnych obrotach otworz tylna szybe i krec kierownica, takze usłyszysz szumienie, wysokie cisnienie a cienkie przewody.

 

Mankamentów poki co nie ma w tych seriach jedynie z winy operatora cos moze byc, a ze masz 6 cylindrow to juz bajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

Witam

 

W john deere 6630 jak temperatura zlapie 3 kreski to silnik inaczej pracuje, tzn inny dzwiek. Czy to jest normalne?

 

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Ziomal20084    25

Tak to jest normalne, teraz odpalajac przy mrozach zauwaz ze traktor bedzie chodzic na podwyzszonych obrotach, czyli na ssaniu, ale po pewniej chwili spadnie do normalnych obrotow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

1. Natomiast jezeli sie nagrzeje do 3 kresek niewazne czy lato czy zima wydaje inny dzwiek? Taki inny odglos czy cos. Ale pracuje równo bez zastrzezen.

 

2. Co do obslugi rewersu to przy jakich predkosciach mozna bez obawy zmieniac kierunkek jazdy bez sprzegla? Przy predkosciach na C2 czy D1 na najnizszych obrotach czyli predkosc ok 2.7- 4.0 km/h  mozna oblugiwac bez sprzegla? Czy podczas ruszania bez sprzegla rewers obslugue te sprzeglo tak samo jakbysmy ruszali z pedalem sprzegla?

 

3.  W tym ciagniku 6630 comfort jest silnik dwuzaworowy tak? A czy ma zmienna geometrie lopatek? Na jakich obrotach uzyskuje maksymalna moc (moment obrotowy), tzn jakie obroty silnika sa roboczymi do stalych prac polowych?

 

4. Jak ustawic pokretło w skali 1-5 od podnosnika taki szary i niebieski kolor? Jakie polozenie ustawic do orki oraz roznych agregatow?

 

5. Czy bolce na ciegnach do orki odblokowac tzn bolce odwrocic aby mialy luz?

 

6. Podczas zmiany polbiegow w transporcie na wyzszy powinno sie odpuszczac gaz? A przy zmianie na nizszy dodac gazu?

 

7. Czy z wlaczonym przednim napedem mozna skrecac maksymalnie kolami? 

 

8. Widze ze pracujesz w serwiesie john deere?

Czy mogłbys przekazac jakies zalecenia co do obslugi john deere? Jakies ciekawostki?

Edytowano przez maciejrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    25

1. Tak, po prostu termostat sie otwiera wtedy i dlatego moze byc inny dzwięk.

2. Max 10km/h można uzywać samego rewersu, bez sprzegła. Ruszać także możesz bez sprzęgła, chyba ze masz z tyłu dwie przyczyepy to lepiej ze sprzegłem, bardziej wyczujesz maszyne,

3. Gdybyś miał premium to miał byś zmienna geometrie łopatek, ale ze masz comfort to masz zwykła turbine. Najlepiej w pracach polowych uzyskiwac max 1850obr/min, zalezy co robisz, jezeli dana maszyna nie wymaga nakładu mocy to mozna albo wrzucic wyższy polbieg albo zmniejszyc obroty.

4. Pokrętło powinno być pomiedzy 2-3, z reguły tak sie zaleca aby bylo ustawione.

5. Oczywiscie ze tak, pług musi swobodnie sie poruszac, nie możesz go trzymac na sztywno.

6. Skoro jedziesz z dwiema przyczepami i masz za soba 20ton pszenicy to raczej musiz caly czas trzymac gaz i wtedy pol bieg do gory, puszczajac gaz i wrzucajac polbieg do gory zamias uzyskac wieksza predkosc to mozesz ja stracic, przy zrzucaniu polbiego to raczej odwrotnie poszczac gaz i zrzucac, chyba ze masz obciazenie to nawet i na obrotach mozesz zrzucic, nic sie nie stanie.

7.Maksymalnie skręcac mozna, raczej nic nie powinno sie stać.

8. Tak zgadza sie, pracuje. Jeśli chodzi o zalecenia, pamietaj o OC- czyli obsłudze codzienniej,  dmuchanie filtrow, głowny silnika, kabinowe i wewnetrzne kabinowe, to podstawa, smarowac mniej, a cześciej, nie walic smaru niewiadomo ile. 

Hmm ciekawostki, pod kierownica masz schowek na puszke coli, albo pepsi, latem mozesz sobie schłodzic :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

A wlasnie smarowanie.

 

1. W instrukcji jest napisane ze przednie przeguby "krzyzaki" co 250 godzin chyba ze pracuje sie w mokrych warunkach to co 10 godzin?

Skad taka rozbieznosc?  I co ile wtedy smarowac?  Na poczatku smarowalismy je co 10 godzin, okazuje sie ze nie potrzebnie. Mogloby dojsc wtedy do wypchniecia jakis uszczelek czy cos? Jak je smaruje to smar wychodzi, tam sa uszczelniacze?

 

2 W przodzie ciagniaka (mam tls) smaruje sie przeguby oraz przy silownikach od tls. A to mocowanie co trzyma przednia os przy silownikach tam nie ma miejsca do smarowania?

 

 


http://manuals.deere.com/omview/OMAL171314_53/OU12401,0001435_53_20060606.html

 

3 Zdjecie numer 3  : nie mam pojecia gdzie to jest? 

 

4 Zdjecie numer 4 : jest to pod srodkiem kabiny? trzeba odkrecic pokrywke chyba ze akurat kalamitka ustawiona jest w taka mala dziurke w pokrywce? dobrze mowie?

 

5 Zdjecie numer 5 : jest na wysokosci laczenia kabiny z maska? Jedno na widoku tak na obudowie, skierowane na bok, a to drugie gdzie jest? Kazdy mowil ze tam jest jedno miesce do smarowania, a na zdjeciu sa dwa.

 

6 Lozyska tylnej osi powinno sie smarowac co 500 godzin a na poczatku tez smarowalismy okolo 3 razy w ciagu 50 godzin. Moglo dojsc do wypchenicia uszczelek ?

 

 


 

Edytowano przez maciejrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    25

1. w krzyżaki wystarczy 2-3 razy towotnicca reczną co 50-100 godzin.

2. Przy TLS masz tylko dwie kalamitki po prawej i po lewej stronie.

3. Nie masz tego u siebie bo to jest sztywna os.

4. Jest to z tylu na wale, wychodzacym z przystawki przedniego napędu. zalezy jak sie ustawi czasami w otwor a czasami osłone trzeba odkrecic.

5. Zgadza sie tam sa dwie kalamitki, jedna na widoku, a druga pod osłona ktora trzeba odkrecic

6. Nie powinno sie ich wypchac, tam nalezy smarowac tez 2-3 razy co 50 godzin gdzies tak.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maciejrol    1

1. Na tym zdjeciu numer 5 sa dwa punkty. Pierwszy co jest na widoku to smarowalem, ale nie smarowalem tego pod przykrywka z tego samego zdjecia. 

Wedlug instrukcji trzeba smarowac co 250 godzin. Ciagnik ma 400 godzin.  Teraz nasmaruje, ale moglo sie cos stac ze nie bylo nasmarowane? 

Jak sie kupuje ciagnik to one sa nasmarowane?

 

2 Piszac tls masz na mysli dwie kalamitki przy dwoch silownikach miekkej osi?

 

3. Czyli wszystkie te punkty: krzyzaki, tls, i trzy kalamitki na calej dlygosci walu smarowac co 50 - 100 godzin po 2-3 razy?

 

4. Jezeli smarujac, smar wychodzi np. z krzyzakow czy na wale to znaczy ze wypchalem uszczelki?

 

Dzieki za pomoc :)

 

Edytowano przez maciejrol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanko,

Cieknie mi olej z weza nad osia od amortyzacji osi. Da sie to samemu w prosty sposob wymianic czy roboty jest tyle ze lepiej serwis wolac? John deere 6930p 2007 rok

Edytowano przez ArekDziedzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

ja w 6830 comfort od nowości mam dwa problemy:

- zdarza się, iż po uruchomieniu nie załączą się półbiegi (gasną wszystkie diody przy dźwigni zmiany biegów), kolejne uruchomienie silnika nie zawsze pomaga (trzeba to robić wielokrotnie), dopóki nie zgaśnie na skrzyżowaniu albo przejeździe kolejowym nie jest to wielki problem, ale jest to denerwujące, gdyż występuje ze zmienną częstotliwością, nie wiadomo dlaczego ani jak sobie z tym poradzić, serwisanci ani razu nie natrafili na tę atrakcje,

- na pierwszym półbiegu skrzynia wydaje inny dźwięk niż na pozostałych 3, raczej jest to dziwny odgłos, ale serwis każe się tym nie przejmować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    0

Witam, też mam mały problem w jd 6600, dokładnie z rewersem. Mianowicie kiedy przełączam rewers do przodu to zaczyna ruszać z lekkim opóźnieniem mniej wiecej 6-8s, do tyłu rusza od razu i tak jest cały czas bez zmian, na zimnym i ciepłym silniku, co więcej ciągnik ciągnie normalnie i nie jest tez tak, że powoli rusza przez te 6s tylko ruszy w raz po upływie tego czasu jakbym dopiero załączył jazdę do przodu, dzieje sie tak tez niezależnie czy ruszam z luzu czy od razu z tyłu do przodu. Generalnie cignik sie dobrze sprawuje i nie odniosłem wrażenia żeby tarcze ślizgały pod dużym obciążeniem co więcej poprzednik mówił że wymieniał już tarcze i pokazywał mi stare. Więc moje pytanie brzmi czy jest możliwe żeby było coś przypchane lub czy zużyte filtry mogą tez powodowac taki objaw albo co by to mogło być? Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    0

dzięki za konkretną odpowiedź ;) a kalibracja w tej skrzyni można samemu zrobić czy tylko serwis? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Serwis tylko i wyłącznie. Do kalibracji podchodzimy jedynie w tedy gdy, wiemy jak się to robi, mamy potrzebny sprzęt czyli laptop nic nadzwyczajnego oraz jeszcze program który kosztuje sporo kasy i zapewne posiada go tylko serwis :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
e2visionamd    1

na dole zbiornika ( jednego z dwóch ) od tls jest śruba i na niej uszczelka. połowy tej uszczelki nie mam i troche jak by wypchło tą cześc uszczelki co została , ale delikatnie.. samemu moge wymienić tą uszczelkę czy olać to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    0

tyle, że u mnie skrzynia jest całkowicie mechaniczna i komputerem nic nie zrobie, w serwisie powiedzieli mi pomierzyć ciśnienia na rewersie tył i przód i potem dalej myśleć, jak coś to rozbierać....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szmyra    0

hej, a nie masz czasem tak, że nie wyłącza Ci się czujnik przy hamulcu? Tak jakbyś miał cały czas pedał wciśnięty, tam są dwa czujniki jeden odpowiada za świecenie stopu a drugi od włączania przedniego napędu podczas hamowania, nie jestem pewien tylko czy one nie działają od siebie zależnie, w sensie że by Ci stop lewy albo prawy jeszcze świecił czy jakoś tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kissmy...    57

to był bezpiecznik od pozycyjnych z jednej strony, mieliście kiedyś problemy z wtryskiem - jakby nie palił na jednym z cylindrów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tombar123    3

 

Witam, 

mam problem z moim JD 6230 Premium. Otóż gdy temperatury spadną w okolice 0 stopni zaczynają się problemy z rozruchem. 

Przy pierwszej próbie rozruchu odpala "od strzała", popracuje dosłownie 2 sekundy i gaśnie. Później trzeba naprawdę długo kręcić, żeby odpalił, akumulator dostaje po tyłku nieźle. 

Co może być przyczyną? Paliwo się gdzieś cofa?? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz6620    1

Miałem tak w 6620 ale w niższych temperaturach. Są dwie opcje albo słabe paliwo albo pompka zasilająca przy rami która podaje paliwo że zbiornika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
quqasz    3

W moim jest problem z suwakiem sterowania wysokością ramion TUZ. Załapuje dopiero w połowie, a czasami wcale. Ramiona też się nie równo unoszą, jedno szybciej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mario98    6

Mam problem z JD 6330 Classic. Od wczoraj jest sytuacja taka ze odpalam zimny silnik popracuje kilka minut na jalowych obrotach i w pewnym momencie zmienia dzwiek na chwile jakby dostal jakiegos obciazenia a w tym samym czasie zapala sie jednorazowo kontrolka od swiec zarowych i oczywiscie piszczy. Dodam ze uklad paliwowy jest do wymiany bo gdzies sie przypowietrza tak ze przed odpaleniem musze okolo minuty potrzymac na zaplonie i odpalam. Gdybym nie potrzymal na zaplonie i odpalil to za kilka sekund by zgasł. Boje sie ze moze być problem z wtryskami. Mial ktos podobne objawy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Co może być przyczyna zakleszczania sie w C-360 na wsteczym biegu ??? Na innych sie nie zakleszcza ( raz w roku na 2 ). Kilka razy tak sie zakleszczył ze było trzeba cały lewarek rozbierać. Problem z tym zalkeszczaniem na wsteczym jest od nowości, jak tylko wyjechał z fabryki
    • Przez fendt1992
      Witam. Mam problem ze skrzynia w Traktorze Valtra 8450. mam pytanie czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem i czy coś z tym dało się zrobić?. podczas przełączania pół biegów słuchać wyraźne trzaski w skrzyni.a na pierwszym pół biegu coś wyraźnie puka w skrzyni.najmocniej słuchać to gdy szybko sie przełącza z drugiego na trzeci pół bieg i na odwrót(z trzeciego na drugi i tak w kółko) .Dzieje sie to na postoju nawet gdy skrzynia mechanicznie jest zluzowana. dzieje sie to juz od samego kupna. dodam ze skrzynia była naprawiana na zachodzie.prawdopodobnie kosze był spalone. Skrzynie miałem rozebrana i wszytko wygląda na sprawne. nie ma żadnych wyraźnych luzów.po złożeniu nie ma poprawy dodam ze na jednym z koszów był wyraźny luz po zmienieniu jednej z tarczki luz zniknął. Czekam za jakas podpowiedzia, bo juz brakuje mi siły.Może kostka sterująca albo komputer?? co myślicie. czekam za jakimiś pomysłami. Fendt1992.
    • Przez Rolnik1111
      Witam
      Co sądzicie o przekładni Direct?
    • Przez krzycho88
      Witam.
      Przymierzam się do kupna takiego valmecika, ma on uszkodzony wałek wom gdy próbowałem włączyc to straszne zgrzyty było słychać i jeden z wałków (chyba ten 1000obr.) blokował się. Warto pchać się w taki ciągnik ?
      To że wyje podczas jazdy to normalne w nich ?
      Mieliście jakieś awarie w nich ?
      Jak wygląda sprawa mtg w silnikach SISU ? chodzi mi o żywotność 
      Wiem że mało kto posiada takie ciągniki ale prosiłbym o jakąs pomoc.
      Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez TheZielonyJohny
      Witam serdecznie. 
       
      Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 
       
      Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 
      Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 
      Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 
       
      Opony na ciągniku : 
      Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora
      Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora
       
      Przednia oś zalana olejem Spirax. 
       
      Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 
      Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 
       
      W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 
       
      Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję  
×