mrozuu1999

Ciągniki Belarus 952.4

Polecane posty

emilian2014    0

zależy do jakich maszyn będziesz go używał jak każdy ma swoje wady.

 

Edytowano przez emilian2014

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumci    2

tez miałem taki plan, ale po przejechaniu sie tym traktorem dałem sobie spokój. Na pewno jest to lepszy wybór niż składaki typ Ursus Farmer itp i na pewno o jakieś 30 tyś taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    49

Takim belarusem będzie na pewno lepiej jak c360, lecz szału nie będzie ale jak 13 ha to przecież i tak nie będzie miał dużo pracy  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
firewall54    1

powinien być dobry, chyba że masz "ciężką nogę" wtedy może wystąpić zewnętrzne smarowanie silnika, ale jak będziesz rozważnie jeździć to powinien latka trzymać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Na Twoje ha w zupełności wystarczy ,dobry sprzęt ,choć toporny ale wiadomo to rusek .3 lata mam i chwale jedyny mankament akurat w moim to słaby podnosnik więc bierz z MONO.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
diablo471    0

Ja też właśnie mam taki sam dylemat(13ha) mam oferte belarusa 952.4 za 114 tys. w tej cenie nic innego chyba sie nie znajdzie.

Szukałem używanych jakiś ursus, zetorów lub zachodnich ale jak mam dać za ciagnik 20 letni na łysych oponach 40-50 tys to wole nowego ruska. Wiadomo taki ciągnik na takim areale sie nie zamortyzuje ale za ruskim przemawia spalanie ,ceny części i w moim przypadku pasuje pod tura( jednego roku zwoziłem bale po drabinie na przyczepe, nigdy więcej takiej roboty sic.)

Edytowano przez diablo471

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Ja tak zrobiłem 5 lat temu, wziąłem nowego MTZ952.3 i do dziś chodzi a obrabia ciut ponad 30ha ornego.

Wiadomo, filtry oleje, czasem gdzieś coś dokręcić ale w używanym to samo + koszty wymiany wypracowanych elementów bądź np remont kapitalny silnika.

Myślę że tego typu ciągnik warto brać gdy ma się max 35-45ha. Niestety trzeba go przed zakupem i po zakupie dobrze oglądać aby później nie mieć problemów.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

znajomy ma nowego w tamtym roku kupił to od razu koła skręcał bo się podkręcały cały się w oleju lepi byli z gwarancji to mu powiedzieli ze ten typ tak ma biegi to w c330 lepiej chodzą bo tam lewarek nie lata jak tu jak na 1rok traktor to porażka wyciszenie kabiny to na 2015 szału nie robi bo tak to w ursus 4512 z 1988 roku jest  lepiej ursusa z tych nowych c380 a różnicy w koniach dużej nie masz i sprzęt taki sam pociągniesz co ruskiem i kasa taka sama

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

Instrukcja pisze żeby na początku podokręcać wszystko i potem po iluś godzinach.

Wycieki - parę uszczelek na gumowe a nie miedziane jak pseudoserwis zakłada i ciągnik nie cieknie.

Jeżeli porównujesz go do JD, Valtry o tej samej mocy to błąd.

Jest to prosty ciągnik będący następcą C360 lub U902, ot co.

Plus to dostęp do części ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

ciągnik nie mało kosztuje i dlatego go porównuję bo podobne mają ceny biegi to w t 25 lżej chodzą wiadomo każdy ma wady i zalety co się komu podoba a czy jest prosty to nie był bym taki pewien każdy ciągnik jest podobny do siebie i teraz kwestia wytrzymałości danej części daj my  na to ile skrzynia w ursus 4512 czy mf 255 wytrzymała jak na razie 26 lat bez napraw tak samo pompa od podnośnika 20 lat bez napraw a daj my ursusa c 360 i tam pompa chodzi ok 5 lat ale coś za coś tania jest bo 200 zł kosztuje zależy czy ktoś lubi majsterkować Balerus jest dobrym ciągnikiem bo waży ok 4,5 t  do nawozu czy oprysku super bo wysoki dużo biegów jest widoczność dobra napęd też dużo daje tylko na szerokich oponach jak coś lekki zapas mocy ma w pługach 4*40 czy w agregacie uprawowo siewnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
diablo471    0

Nowy ursus 380 raczej jest jak Zetor Major ta sama moc 75km. Zetor major był atrakcyjny dopóki był na zwykłej pompie .Natomiast rusek ma prawdziwe 95km to tak jakby do niego dołożyć jeszcze ursusa c 330.i ma monoblok. Na pewno nie kupiłbym ruska 952..5  z ad blue wtedy juz mam elektronikę jak w zachodnich i  nie robi szału cenowo.

Edytowano przez diablo471

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

dodam tyle - gdyby 5 lat temu był dostępny ursus 9014H/10014H to pewnie jeździłbym tym tureckim wynalazkiem w naklejkach ursusa.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

A Same Dorato lub Deutz 5090 D? Mocy podobnej, komfort i jakość wykonania zdecydowanie lepsza. Fakt są sporo lzejsze, jednak to tura to niebo a ziemia, bez porównania zwrotność i wydajność. W podstawowej wersji za kompletnego mechanika zapłacisz ok 110 tys, za elektrohydrauliczne sprzegło pewnie plus 20 tys.
Ja mam Belarusa 952 już 10 lat, mam też dwa Deutzy i starego Same i powiem jedno przesiadka 10 lat temu z starego mtz-ta oraz 60 do belaruska to był szok, uważam że to dobry ciągnik, cieknie i jest toporny ale ma spory uciąg. Pracuje w turze, pracowało się dobrze póki nie wsiadłem do ciagnika z rewersem ( a jeśli jestes wysoki to maks 2 godziny ciągłej pracy i plecy i kark wysiadają). Jaka później była zmiana na Deutza, kolejny szok kulturowy, po 12 godznach pracy wysiadam, i czuje się jak po 12 godzinach jazdy autem a nie sytany jak wół, w belarusie po 3-4 dniach takiej długo trwałej pracy mam go dość. W DF po ponad tygodniu zastanawiam się kiedy to się skończył.
Patrząc z pespektywy czasu  na Twoim miejscu kupiłbym DF, Belarus nadaje się dla pracowników którzy gdy coś uszkodzą , naprawde nie kosztuje wiele

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

...W DF po ponad tygodniu zastanawiam się kiedy to się skończył.

Patrząc z pespektywy czasu  na Twoim miejscu kupiłbym DF, Belarus nadaje się dla pracowników którzy gdy coś uszkodzą , naprawde nie kosztuje wiele

masz całkowitą rację dlatego zakup ciągnika trzeba przemyśleć - my ciapkiem, z10145 i mtz952.3 kręcimy po 100-300godzin rocznie każdym a to jest bardzo mało (ledwo jedna wymiana oleju bo staram się wymieniać co ~200 godzin).

Natomiast gdybym miał kręcić powyżej 500godzin rocznie to zdecydowanie coś wygodniejszego, mniej topornego, rewers elektrohydrauliczny, klima,dobry skręt, okno dachowe i dobrego tura.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

masz 13 ha czyli roczny dochód kosmiczny nie jest. Każdy ciągnik może się popsuć, kwestia jest taka że traktor trzeba kupić taki którego jest sie w stanie utrzymać. Padnie ci skrzynia czy silnik ruska stać Cię naprawic niestety zachodniego nie    . Kwestia ekonomiczna przemawia za Belarusem bo po prostu stać będzie Ciebie go utrzymać tania eksploatacja i naprawa na takie hektary głupota kupować zachodni gdzie ceny części zaczynają się od 600 zł nawet ten ursus nie przemawia za mna za dużo zachodnich podzespołów= drogie części nie na taki areał.  


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

13ha szklarni a 13 ha pastwisk na V klasie robi różnicę a kolega chyba nie powiedział nam czym się zajmuje ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

W zachodnim ciągniku najgorsze sa pierwsze wymiany gwaracyjne, druga sprawa że zwyczajnie nie psują się o ile użytkuje się zgodnie z przeznaczeniem i dba. A w Belarusie remont skrzynii czy silnika równiez nie nalezy to tanich, co jednak nie powinno podlegać dyskusji  że w żadnym ciągniku skrzynia i silnik nie powinny sie popsuć przez 20 lat lub 10 tys mth w innym wypadku to wada fabryczna albo pracował nimi kat.

Druga kwestia czytając to forum zauwazyłem że właściciele własnie tanich prostych ciągników cześciej narzekają na awarię i w ogólnym rozrachunku wyjdzie podobnie co z tego że taniej jak cześciej naprawiasz.

Nie jest tu orendownikiem zachodnich maszyn bo Belarus jest dobrym ciągnikiem, tylko chce zauwazyć że decyzje o jego zakupie przy cenie 115 tys, nie jest już taka prosta gdy za podobną kwote masz zachodni ciągnik (Kwota za Belarusaa jest za bardzo wywindowana w stosunku do jakości). Gdy ja kupowałem swojego za 70 tys to jest opłacało bo prawe 40-50 tys trzeba było dołozyć do zachodniej maszyny  i wyboru nie było.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

nowy silnik do mtzta widziałem na allegro za 12tys pln, skrzynia biegów nowa kompletna była za 9tys. Więc w stosunku do zachodniego sprzętu to ma się nową zamiast remontować ;)

 

Natomiast prawdą jest że można znaleźć fajny ciągniczek w tych pieniądzach nie tak toporny jak mtz. Jak ja brałem swego MTZta to niestety takiego wyboru nie było.

 

Inna prawda jest taka że ceny starych MTZtów też bywają spore a nawet wyższe względem cięższego zetora/ursusa.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroon88    0

Z tymi cenami starych mtz-ów to powariowali do tego stopnia że jak starocie chodzą nawet po 30 tys to na ile wycenić belarusa  powiedzmy 10-letniego? Ciężko się będzie wpasować z ceną pomiędzy te starocie a nowe

 

 

A możesz podać przykłady tych fajnych ciągniczków w podobnej cenie co mtz ? Nowych?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Ciągnik dość fajny przejeździłem 6 sezonów , tani w utrzymaniu i tani w zakupie co jest najważniejsze . Natomiast masakra ze skrzynią biegów nieprecyzyjną i szybko można ją uszkodzić jeżeli się nie ma doświadczenia a to bardzo utrudnia pracę tym ciągnikiem . Ceny są przystępne ale lepiej kupić Ursusa C-380 nowego z podobną mocą jak później kląć na Białoruską myśl techniczną . 

 

Jeżeli się post podoba proszę o polubienie. Pozdrawiam


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    130

a kto tak naprawde remontuje silnik lub skrzynie jak kupi ciągnik od nowości? W 30 letnich 60 ludzie to robią ale one mają 30 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

porozmawiaj z właścicielami nowych aut ;)

Remont silnika często się zdarza w nowych (wyżyłowanych) jednostkach które też zaczynają gościć w ciągnikach. No i tani nie jest.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj