Polecane posty

CamilloVII    18

Jak znam finezje i kunszt mińskich inżynierów w samej konstrukcii ciągnika pewnie zmieniło się niewiele oczywiście poza silnikiem. Mogę od siebię dodać tylko że gdy masz możliwość wyboru skrzyni nie bierz tej znanej ze starych 1025 powód złe wystopniowanie pierwszego biegu a przez to trudności z ruszaniem z ładunkiem. Weź tą 24/12 (chyba jakoś tak). Więcej przełożeń i płynniejsza zmiana. Plusy duży uciąg, prostota konstrukcii, umiarkowany apetyt na paliwo (oczywiście w swojej klasie). Jak pewnie wiesz nie spodziewaj się fajerwerków, dbaj o niego a odwdzięczy się dobrze zrobioną robotą i niskimi kosztami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

Witam. To ze tylko same pliusy, to jasne, ale zeby cos z praktyki... moze ktos pracuje, moze jakis sasiad ma mtz 1220


Podobnie, ze zostal zaprojektowany na bazie mtz 1221, tylko silnik ma 4 cylindry 122 koni. skrzynia biegow 16/8 lub 24/12  masa eksplotacyjna 5500kg

 


paliwa podobno przy pelnym obciazeniu okolo 20 ltr na 1 moto/h

post-145770-0-49453700-1419771551_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

A tak się spytam, dlaczego się pchasz w wersje z 5 na końcu, tam już jest katalizator bądź adbule. Jeśli jest jeszcze możliwość zarejestrowania z 4 na końcu to bierz ją. 

W jakim wyposażeniu ma być ( ehr, klima ) ?    Ja mam 1221.3 i powiem Ci że przodek mu podrywa w agregacie uprawowo siewnym pomimo że ma 2 gary więcej i jest dłuższy, dodatkowe 350 kg troche pomaga. 

Spalanie w umiarkowanym obciążeniu silnika wyszło 13-14 l na godzine.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

Jezeli wszystko wypali, to zakupy beda w wjesieni 15 roku. Jezeli jeszcze bedzie mozliwosc rejestrowania 4, to napewno tak. A propo jak dlugo i jak 1221 chodzi. Ile godzin juz ma na liczniku, jestes zadowolony ciagnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rumci    2

4 są juz zarejestrowane na dielarow. Czyli niby nowy ciągnik kupujesz ale jestes drugim właścicielem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

To jest 1221.3 czyli jest na najzwyklejszej rzędowej pompie, skrzynia 24/12.   Obecnie ma 6 lat i  1,5 tyś godzin.  Z poważniejszych rzeczy to był wyciek płynu chłodniczego z pod głowicy która fabrycznie nie była dokręcona, stało się to przy 400 godzinach.

A ogólnie to z czystym sumieniem można go polecić,  filtry po kilkanaście zł zarówno olejowe jak i paliwa ( w wersji z CR  cena jest duużo wyższa aniżeli na zwykłej pompie ). 

Jeśli mielibyśmy kupić drugi taki sam ciągnik to tylko na zwykłej pompie ;) 

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

Witam. mam mtz952 z silnikiem 105 koni z 2000 roku, za jeden sezon ma okolo 500h i pali srednio okolo 13ltr


gospodarka ciagle jest zwiekszana i potrzebuje wiekszego ciagnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Belarus 952  ma 95 koni, dopiero 1025  ma 105 koni.  Z tego co piszesz to faktycznie dużo nim robisz rocznie,  i przy powiększającej się gospodarce warto myśleć nad tym większym gdyż ciągnika nie zmienia się co 2 lata tylko ile się da to sie nim robi ;)  A jaka jest różnica cenowa między 1221  a 1220 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CamilloVII    18

Jeśli ciągnik miałby być tylko albo głównie do ciężkiej roboty typu orka agregatowanie itp to może lepiej byłoby wziąć 6 cylindrowego brata. Dwa cylindry więcej w orce itp zawsze odciążały by silnik i nie dotawałby tak "po garach" jak czwórka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

zgadzam sie szostka moze i lepiej,ale jak podaje producent 1220 max szybkosc 40km, 1221- 36km

dosyc duzo mam pracy na transporcie


te 4km to nie duzo, ale za 10 czy 12h pracy to juz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Tak, też mój wyciąga 40 km/h ale to jest skrzynia 24/12,  zaś skrzynie 16/8 ( która głównie występuje ,,standardowa '' ) do transportu to ją wszyscy przeklinają, że ma za długi pierwszy bieg i w mniejszych modelach przy ruszaniu z ładunkiem sprzęgło trzeba przypalić żeby ruszył

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

Witam, z Nowym Rokiem. Uzywacie ciagnika mtz-1221 do orki, i jakie plugi, 4-skiby byc moze 5, moze plug obrotowy 

Edytowano przez Wilnianin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Ja używam akpila obrotowego  4x 48cm, większego nie ma co kupować chyba że są bardzo lekkie gleby...

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

Czesc. Uzywasz pluga z zabezpieczeniem  i moze wiesz wage pluga. Jakie macie gleby i w ogole jakie warunki.

Uzywam do mtz 952 ruskiego pluga z hydraulicznym zabezpieczeniem 3x45 i jest dosyc ciezki, ma wybite 820kg

orka idzie bardzo lekko, mialem chec zalozyc 4-ta. Tyle, ze zawieszenie jest za slabe,nie monoblok , ciagle cos mi

odlamie.

Gleby sa rozne,i piachu,i gliny,i pagorki  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

Jakiego uzywacie pluga do Mtz 1221 i jakie warunki rolne.czekam wiecej odpowiedzi

z gory dzieki

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Konkretnie jest to akpil km 1804+ , masa 1280, zabezpieczenia śrubowe.  W połowie są u mnie rędziny że nie pojedziesz szybciej jak 6 km/h, aczkolwiek w tym roku 1 ha robiłem 2 godziny ale to był jeden ,,kit''  ciągnik dęba stawał ( zdjęcie w galerii ) to mu obciążniki dorzuciłem.  

Na takich lżejszych V klasa to powyżej 10 km/h da się wycisnąć.  Najgorzej jest w glinie bo ciągnik jest za lekki, stoi w miejscu a koła się kręcą .

Myślę żeby mu dołożyć jakieś porządne obciążenie w tyle felgi, co na pewno zwiększyło by uciąg, zmniejszyło w jakimś stopniu spalanie i robota by szybciej szła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

Mam orke o wiele... w gorszysz warunkach 8-10 km, tak normalnie 12-13km

Na zamuwienie oferta producenta obciaznikow na przodek 1221 najwieksze ma 1025kg

tylna os mozna zalozyc original po 40kg x2  (jezeli nie myle sie) zolozyc podwojne  (320kg)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Jeśli jest taka opcja żeby dołożyli trochę obciążników na przód, to spokojnie wystarczy te 800 kg.  Jeśli chodzi o tył to raczej nie da się założyć obciążników bez żadnych przeróbek, gdyż po prostu nie ma żadnych dodatkowych otworów na ich przykręcenie.

 

 

Edytowano przez kamil496

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wilnianin    1

dostalem oferte od dilera w Suwalkach Moto Agro glowna siedziba w Bialym Stoku.

Jak jest z serwisem, jak szybko reaguja  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj