Gość Profil usunięty

Proxima plus rewers elektryczny

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam.

Obecnie rewers jest mechaniczny na linkę i pytanie czy da się jakoś przerobić żeby podłączyć elektryczny siłownik przy skrzyni biegów. Tak żeby zmieniał on kierunek jazdy oczywiście sprzęgło trzeba nacisnąć ale żeby nacisnąć guzik i się zmieni kierunek jazdy? Czy może jakieś inne rozwiązanie było by lepsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myślę ze jak już chcesz tak kombinować to siłownik pneumatyczny, elektrozawór, podczepić to pod czujnik sprzęgła żeby przerzucał gdy jest ono wciśnięte w pełni


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No a podczas zmiany biegu? Czyli lepiej kombinować z siłownikiem pneumatycznym ale dlaczego w czym różnica?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie lepiej. Możesz zastosować siłownik elektryczny (najwolniejszy, ale najłatwiejsza realizacja), siłownik pneumatyczny (najszybszy, oraz łagodne włączanie, za to rozwiązanie bardziej skomplikowane), lub hydrauliczny (najbardziej skomplikowane, twarde przełączanie, szybkość działania podobna do elektrycznego).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A da się ustawić aby działał w 3 pozycjach przód, luz i tył? Jak się nie da to i może być w dwóch pozycjach @Elektrotechnik a mógł byś podać przykładowe siłowniki nadające się do tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No musi być w trzech pozycjach. Na elektrycznym najprościej, bo o pozycjach będą decydować wyłączniki krańcowe. Na pneumatycznym trochę trudniej, bo najprawdopodobniej będą musiały być dwa siłowniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A poleciłbyś jakąś firmę dobrą żeby nie był jakiś chiński ten siłownik. Chodzi o to żeby zrobić to raz a porządnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To już musisz sobie sam poszukać. Siłownik elektryczne kosztują od 100zł do 1500zł, więc wybór jest szeroki. Pneumatyczne tak samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A mógł byś podać przykładowy siłownik elektryczny z wyłącznikiem krańcowym w 3 pozycjach? Na allegro widzę tylko, że mają po 2 wyłączniki krańcowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma takiego. To co chcesz zrobić to nie jest składanie z gotowych elementów, które ktoś zaprojektował do tego celu. To jest zaprojektowanie od podstaw i wykonanie z elementów że tak powiem uniwersalnych. Moim zdaniem porywasz się  z motyką na słońce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

No nic trzeba to będzie na razie odłożyć ewentualnie zrobić, aby w dwóch pozycjach przód tył. Ale na razie jeszcze trzeba będzie przemyśleć wszystkie za i przeciw.

A tobie dziękuje za pomoc i za wszystkie podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Po głębszych przemyśleniach jednak stwierdziłem, że siłownik elektryczny będzie za wolny. Będziesz musiał sporo czekać na zmianę kierunku jazdy. Trzeba raczej iść w stronę pneumatytki, która ma jeszcze jedną zaletę w postaci miękkiego przełączania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie dlatego zaproponowałem pneumatyczny, jest bardziej elastyczny i gdy sie nie zgrają zazębienia nie będzie pchal na siłę tylko ustąpi a przy ruszaniu zazębi. Powietrze latwo się spręża. 2 stopniowy rewers jest prosty a nawet bardzo prosty, jednak 3 stopniowy z "luzem" to trochę zabawy  ale się da zrobić


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oczywiście, że da się zrobić. Tylko trzeba nad tym trochę pomyśleć, a całości projektu nie da się streścić w jednym czy kilku postach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darius    0

Odświeżę trochę. Czy dokonał ktoś przeróbki rewersu mechanicznego na tzw. pół mechaniczny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kwiatek
      Witam. Posiadam Zetora Proxime Power 90 z 2012r. Ma 1200 mtg. Posiada on 3 Półbiegi. I na najwolniejszym czyli świecą się dwa żółwie zaczął się ślizgać pod obciążeniem. Na wolnym gazie można normalnie pracować. I mam pytanie czym to może być spowodowane. Czyżby tarczki? Jak dotychas nie było żadnych problemów. Pozostałe Półbiegi działają jak należy. 
    • Przez katopo
      W moim cx 95 mam problem z opóźnionym działaniem rewersu po zmianie kierunku jazdy do tyłu. Do przodu reaguje od razu w ciągu niecałej sekundy a przede zmianie do tyłu trzeba czekać do pięciu sekund. Poza tym nic innego niepokojącego się nie dzieje. Dodam że cewka elektrozaworu od wstecznego była sprawdzona i jest ok 
    • Przez Mateusz320
      Tak jak w temacie ma być to główny ciągnik w gospodarstwie mlecznym na 30h gorzyste tereny waga NH t5 85 utility 3700kg  zetor3930kg nh pewnie słabszy bo zetor ma większą pojemność i moment obrotowy 
    • Przez miron_ol
      Witam, szukam JD jak w temacie znalazłem interesujący mnie egzemplarz z tym że ma rewers elektryczny przy kierownicy. Proszę o opinie czy nie ma z tym problemu czy lepiej szukać standardowego hydraulicznego przy biegach. Dziękuję za odpowiedzi. 
    • Przez KOSTEK12
      Witam,czy po zatrzymaniu ciągnika rewers mechaniczny powinien delikatnie zgrzytać ,oglądałem ostatnio Valmeta 6300 i właśnie tak się dzieje,nie jest to mocny zgrzyt ale jednak wyraźnie słychać, dodam że przerzuca się bez większych oporów
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj