piterq1991

John Deere 6115M, Massey Ferguson 5611/5612 czy Deutz Fahr seria 5

Polecane posty

piterq1991    30

Witam!

 

Koledzy stoję teraz przed podobnym wyborem. A mianowicie kupno nowego ciągnika 110-120KM.

Skupiam się na JD, MF oraz DF.

Ciągnik jako główny w gospodarstwie (pług 4 obrót, agregat uprawowo-siewny aktywny 3m, talerzówka 3,5m).

Nie posiadam zwierząt więc jedynie produkcja roślinna.

Odwiedziłem już dilera JD i MF. Jutro jadę zobaczyć Deutza.

 

John Deere 6115M

AutoQuad Plus, amortyzacja przedniej osi, tuz przedni, 480/70 przód 520/70 tył, EKO WOM, podwyższony udźwig podnośnika, 3 sekcje, klima, ISO bus ready.

 

Po długich negocjacjach cena do zapłaty niecałe 230tys netto

 

Massey Ferguson 5611

AMORTYZOWANA OŚ, Dyna-4, SYSTEM AUTODRIVE, SPEEDMATCHING, wyświetlacz kontrolno-sterujący DOT MATRIX, klimatyzacja, przód 440/65 R28, tył 540/65 R38, tylny TUZ 5 200 kg, AUTOMATYKA i EKO WOM, 3 pary wyjść hydraulicznych, obciążniki przednie demontowane 610 kg.

 

Cena zaproponowana bez negocjacji ok 245tys netto. MF 5612 z wyposażeniem jak powyżej ok 255tys.

 

Massey Ferguson 5611

Dyna-4, SYSTEM SPEEDMATCHING, wyświetlacz kontrolno-sterujący DOT MATRIX, klimatyzacja, przód 13,6 R28, tył 16,9 R38, tylny TUZ 5 200 kg, AUTOMATYKA i EKO WOM, 3 pary wyjść hydraulicznych, obciążniki przednie demontowane 610 kg, system AKTYWNEJ AMORTYZACJI W TRANSPORCIE, FUNKCJA SPRZĘGŁA W HAMULCU,

 

Cena zaproponowana bez negocjacji ok 230tys netto

 

Możliwe, że ceny MF udałoby się jeszcze jakoś po negocjować.

 

Dokładne ceny z wyposażeniem DF serii 5 poznam jutro, aczkolwiek przedstawiciel powiedział, że do kwoty 230tys netto wybierze się już dość fajnie wyposażony ciągnik.

 

Najbardziej przemawia za mną MF, aczkolwiek są droższe w porównaniu do reszty, a to dla mnie ważna kwestia. Planowałem zakup max do 230tys.

JD w srodku nie zrobił bardzo na mnie pozytywnego wrażenia, jednak cena w stosunku do wyposażenia przemawia za mną.

DF 5120 posiada silnik 3,6L, który ma moc 120 gdzie konkurencja ma silniki 4,5L. Pytanie ile taki silnik wytrzyma..

Film nowego DF w, którym urywa się przedni most przy hamowaniu nie pozostawia dobrego odczucia.

 

Jutro wrzucę ofertę na DF, a tym czasem czekam na porady.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
haszek1989    13

mam dwa massey'e, 5450 i 7614 nie licząc mf 255, ta marka jest naprawdę godna polecenia, na  temat johna też chodzą dobre opinie, akurat dwóch moich sąsiadów mają po 3 jelenie, mocą mocniejsze od tego co cię interesuje. ja jak swego 5450 kupowałem też zastanawiałem się nad zielonym johnem  6330, na pewno w massey'u masz lepszą widoczność do przodu, do tura rewelacja, w massey'u skrzynia przyjemna, lecz między zakresami mógł by szybciej przeskakiwać , w johnie i df nie wiem jak tam skrzynia chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Tyle, że MF jest droższy. Chciałem się zmieścić w kwocie do 230tys. MF też kupie wiem tyle ze bez amortyzacji osi i bez tuza. Dociążenie przodu jest dla mnie ważne.mam już duży mętlik w głowie i nie wiem co zrobić..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
overrange    2

Jeśli kupujesz maszynę na lata to pomyśl ile będziesz w niej przebywał czasu wtedy dostaniesz prostą odpowiedź. 20tys więcej na np okres 10 lat posiadania maszyny = 2 tys. więcej w skali roku. 2 tys. więcej za bezpieczniejszą i bardziej komfortową eksploatację, a maszyna ma być dla Ciebie, a nie Ty dla niej!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Niby tak. Tyle że muszę się liczyć ze spłacaniem rat. Licząc tez tak to najchętniej wziąłbym jeszcze lepsze wyposażenie, ale wtedy kwota mogłaby wzrosnąć nawet do 300tys. Cena jest dla mnie kluczowym elementem..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaka mała różnica cen :oo, spodziewałem się ze john droższy a jednak nie koniecznie :)

Edytowano przez dominiktd5050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

JD w wersji R droższy już jest

Oferta na DF

6120 wyposażenie to: 3 pary hydrauliki, przednia oś amortyzowana, 520 tył 480 przód, tuz przedni, skrzynia 32/32, EKO i auto wom, asm. Cena 250 tys netto

 

5120

Wyposażenie: skrzynia 30/30, amortyzowana przednia oś, amortyzowana kabina, klimatyzacja automatyczna, fotel automatyczny, tuz EKO i auto wom, asm, 520 tył i 420 przód

Cena 250 tys netto

 

Ceny JD i DF podałem bez pneumatycznych hamulców. Wybrałem hydrauliczne.

W przypadku DF jest możliwość małej negocjacji cen. Na poziomie 3% wartości.

 

Jutro jeszcze jadę ustalić dokładne ceny MF. a na chwile obecną tak wszystko wygląda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A brałeś pod uwage Valtre N 103.4 ( 4 cylindry ) jest to odpowiednik N 113  i N 123 . Gabaryty te same tylko moc 110 km z możliwościa dojścia do wyższych modeli  przy niższej cenie zakupowej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Mf nie ma filtra cząstek stałych dpf. Co przy lekkich pracach lub krótkich przejazdach może być plusem. Ze względu na brak dpf silnik jest inaczej ustawiony i może pracować na uboższej mieszance. Co oznacza niższe spalanie. Z tego co kojarzę ta seria mf a nie ma też chyba egr. Który nie którzy właściciele jd odłączają, aby obniżyć spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzampol2    8

Mam masseya 5611, polecam go bardzo, jak masz jakieś pytania co do niego to z przyjemnością odpowiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
overrange    2

Kendzior15, Nowy Arion 400 będzie w tym segmencie najlepszym wyborem. Temat był o MF i JD więc nie wtrącałem się z Claasem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2094

tylko nowy arion bedzie kolo 250 z miekka osia. z tych co piszesz najwiekszym bedzie napewno jd jezeli ciagnik do pola to mysle ze wybor bedzie bardzo dobry, skrzynia w jd napoczatku chodzi topornie mam to wiem, jak troche pojezdzis to sie uklada. moc mozesz spokojnie zwiekszyc do 140 bo do tylu wychodza mki na 4 cylindrach. znowy mf ma zajebiaszca skrzynie jezdzilem nim dosc sporo i bardzo dlugo sie zastanawialem nad nim. mialem kupic 5440 ale jak podpisalem umowe z agencja to juz ich nie bylo niestety a 3 cylindrowego nie chcialem a a 5611 nie zmiescilbym sie z iloscia koni we wniosku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
haszek1989    13

dobrze musisz ich podgadywać,bajerować mów że konkurencja taniej ma, i nie spiesz się zakupem, zobaczysz sami będą przyjeżdżać i będą sami się prosić, i puszczać cene, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

teraz już jednak pozostał wybór pomiędzy:

 

John Deere 6115M

AutoQuad Plus, amortyzacja przedniej osi, tuz przedni, 480/70 przód 520/70 tył, EKO WOM, podwyższony udźwig podnośnika, 3 sekcje, klima, ISO bus ready, klimatyzacja.

cena 230tys.

 

oraz

 

Massey Ferguson 5611

AMORTYZOWANA OŚ, Dyna-4, SYSTEM AUTODRIVE, SPEEDMATCHING, wyświetlacz kontrolno-sterujący DOT MATRIX, klimatyzacja, przód 440/65 R28, tył 540/65 R38, AUTOMATYKA i EKO WOM, 3 pary wyjść hydraulicznych, obciążniki przednie demontowane 610 kg.

cena 242tys.

 

MF zdecydowanie lepiej się przedstawia w środku, wykonanie, przestrzenność. Automatyczna skrzynia oraz sterowanie biegami po przez rewers. Bardziej komfortowy się wydaje. Spalanie podobno niższe. Niestety w przypadku tego modelu 110KM, jednak bez problemu można go zrobić na 130KM.

Jest na pewno trochę mniejszy od JD. Ogólnie bardziej mi się widzi MF, ale ważne jest jak to wyjdzie w użytkowaniu z maszynami..

 

U mnie ziemie 4,5,6 klasy na równym terenie. Najważniejsze aby poradził sobie z agregatem uprawowo siewnym 3m. Podobnym do tego w linku poniżej

http://img04-otomoto.sogastatic.pl/870x652/A406693_7.jpg

 

 

Cenę powiedziano mi już taką ostateczną niby te 242tys...

 

 

kolego rzampol2, nie można wysłać do Ciebie wiadomości więc pytam tu:

Jak w praktyce się go użytkuje?

Powiedz z jakimi maszynami nim pracujesz? Jakie masz wyposażenie i ile zapłaciłeś o ile to nie tajemnica?

 

możesz odpisać na Priv

Edytowano przez piterq1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówia że można podnieść moc do 130 km bo to jest ten sam silnik co w valtrze . z n 103.4 110 km można podnieść bo N 123 na 135 km . a cena zakupowa N 103.4 na wypasie w granicach 235 tys netto A od tego roku nawet Fend wszedł w silniki valtry sisu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piterq1991    30

Również ten sam silnik jest w MF 5613 który już ma moc 130km a jest 15 tys droższy w tym samym wyposażeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj