pawelgruta

C 330 M 4X4 + Ładowacz

Polecane posty

kizak    2149

 A w ursusie  c 325 a c-45,o koniach nie wspomnę  ,dajcie spokój,bierzcie przykład z Tomka [Gołasa] z pancernych ;) ,nie obcinał paznokci i szedł.i tylko na tył,a tura przez spodnie nie dojrzysz.      Nie pytać o model ;)  :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dan99    0

Niektóre ciągniki posiadają jeszcze mniej koni i maja jakoś przedni napęd 30km w zupełności wystarczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kizak    2149

 A i oczywiście,gromada japońców typu iseki,kubota....,po kilkanaście koni i dodatkowo z turem,tuzem,ale twój ciągnik ma z 50 lat lub więcej,Ty patrz na niego z  :wub: ,a nie emeryta do kamieniołomu,trzeba uwzględnić to że większośc części pasuje od c 330,ale jak się rypnie to czego nie można dostać,to wtedy oczy i po co mi to było,oczywiście jeśli ktoś poważy się na montaż przodka.     Chyba że jesteś fanatykiem i hobbystą,z chęcią i  nie tylko ja obejrzę efekt końcowy :)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dan99    0

Ja mam zamiar wziąć most przedni od land rovera a napęd do osi z tylnego wałka wom będzie na zębatki i łańcuch koszt około 1000zł nie licząc wspomagania bo wspomaganie posiadam jusz od 2 lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelgruta    1

WITAM !

Przedni napęd C 330 4X4

 

Podam schemat i przykładowy  przedni  most  do napędu w C 330 M  oraz  wzór na  przełożenie przystawki który mam nadzieje że się przyda wielu zainteresowanym  którzy podziela się swoimi doświadczeniami na forum w tym temacie.

 

Może się rodzić pytanie dlaczego przełożenie pomnożyłem przez 17 ale już wyjaśniam. W C 330 na wałek atakujący przychodzi  koło zębate  o 17 zębach i właśnie  stamtąd brany jest napęd  do przystawki, dlatego jest to koło napędzające przystawkę. I tu  rodzi się kolejne pytanie pewnie co u niektórych: przecież to koło nie współpracuje z kołem przystawki bezpośrednio to po co je liczyć ? A no właśnie zasada jest taka że ono daje napęd  przez koła  pośrednie wom ( które  powinno być wolne od przeniesienia napędu wom w tym przypadku) i podaje  napęd  na koło zębate  przystawki. Stara zasada głosi że koła pośrednie nie mają wpływu na przełożenie. W razie reszty pytań  proszę pisać.

post-80264-0-71028600-1487511352_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelgruta    1

Witam!

  Dołączę schemat i wzór na przekładnie   wom  z której co niektórzy  biorą napęd.

Chciałem dodać ze trzeba wziąć pod uwagę  w która  stronę ma obracać wał napędzający przedni most. Da  nam wiedze na temat konstruowanej przekładni  np. czy dać  dwa kola zębate  , czy trzy , czy tez zastosować przekładnie łańcuchowa .

W razie pytań piszcie. 

Pozdrawiam

post-80264-0-06258700-1487516714_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian1014    45

Witam, mam pytanie odnośnie tematu przedniego napędu w c-330. Od jakich samochodów można zaadaptować most przedni co zwykłej c-330 z 76roku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Witam

Zacząłem myśleć nad przednim napędem do c-330,przystawkę zrobię samemu (napęd będzie z tyłu z wałka wom bez wycinania otworu w skrzyni),most będzie z uaza z przełożeniem 4,625, koło zębate na wałku wom będzie takiej średnicy i ilości zębów co oryginalny z c-330 (43 zęby, średnica 160 mm )koła będą 280r16. Chciał bym się zapytać czy dobrze liczę że żeby przełożenie na wale z mostu przedniego było takie same jak na wałku wom to tryb na wałku z mostu musi być tryb 41 zęby ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelgruta    1

Masz zwykłego ciapka czy Mke? i jaki obwód kół przód , tył ?? Takie lacze na przód ,fajnie.

Edytowano przez pawelgruta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Może  sie nie  znam  , ale jeżeli  dasz  napęd  z wałka  wom , to będziesz miał  na  przód  tą  sama predkość  niezależnie  od  biegu jaki wrzucisz.

Jak  dla mnie  bez  sensu 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
denis667    0

Jeśli włączy mu się wom zależny to będzie ta sama prędkość na przednim napędzie co na tylnym, gotowe napędy są trochę inaczej rozwiązane bo  wycina się otwór w moście ale też jest z wom.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
excellenz    2

szczerze Panowie... za cenę napędu plus praca czas itp. itd. c 330 jest zbyt słaby i nieopłacalny nakład finansowy jak na tak stary traktor. wrazie sprzedaży.... nikt za to nie zapłaci... ponieważ jest to samoróbka nieoryginalna niezgodna z projektem technicznym c 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelgruta    1

Mi wyszło 42 Zęby na kole  od wałka odbioru momentu obrotowego na przednią oś .podałeś średnicę kół  a nie obwód  toczny i tak wyliczyłem. Powodzenia  w projekcie

 


 Wom zależny  bierze  moc z wałka atakującego , czyli  nie zależnie od  przełożenia  w skrzyni biegów powinien być  synchronizowany z tylnym mostem, a więc wom  zależny  przeliczany jest na obrót tylnych kół , czyli co za tym idzie na przejechaną drogę . tak liczyła fabryka  podawała ilość obrotów wałka wom  na 1 m przejechanej drogi , biorąc pod uwagę rozmiar kół.


A co do mocy w c 330 to mocy  w każdym ciągniku można powiedzieć ze jest za mało w  zależności od tego czego oczekujesz od  ciągnika i przy jakiej prędkości ma tracić trakcje , no i  w jakich warunkach. Są  jeszcze tacy którzy cenią te ciągniki  lub  są w takich sytuacjach w których  musza pracować takimi maszynami  i  dlatego   modernizują  je. To są dobre maszyny a czasy są nie za ciekawe więc " każdy orze jak może"  i szanuje to ze się nie poddają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pipen83    0

Witam na Twoich zdjęciach skrzyni widać, że nie masz koła zębatego womu zależnego? Mam pytanie czy dało by się zrobić tą przystawkę z zachowaniem Wom zależnego ponieważ jest mi on potrzebny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ruktaf    0

Nie aktualne

Edytowano przez ruktaf
nie aktualne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1324    1

Witam. Mam pytanie dla tych co już robili przystawkę do napędu, a więc posiadam obecnie napęd napędzany z wałka wom i myślę o dorobieniu przystawki, ale po wstępnych obliczeniach wyszło mi że potrzebuję tryba 39 zębów w przystawce. No i tu jest pytanie czy trybo o średnicy ok. 14 cm będzie miało oś na tyle daleko od obudowy skrzyni żeby zmieściła się flansza do wału kardana. Ewentualnie jak ktoś ma w pamięci odległość od tryba womu zależnego do obudowy skrzyni to byłbym bardzo wdzięczny. Z góry dziękuje za odpowiedź. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam wszystkich. 
      Mam problem ponieważ montuję do przyczepy samoróbki jednoosiowej siłownik hydrauliczny który zakupił mój wujek w latach 90. W załączniku przesyłam zdjęcie tabliczki. Siłownik ma kulę o średnicy 53mm 
      i mam problem z doborem gniazda pod ten wymiar. W ofercie
      na rynku dostępne są rozmiary gniazd 52 i 55 nic pośredniego. Chce założyć gniazdo z zabezpieczeniem na seger. Czy roztoczenie gniazda 52mm to dobry pomysł ? 
      Moze ma ktoś z Was gniazdo na 53mm 
      Dziękuje. 

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez luki987654321
      Witam, chce zamontować halogeny led na tyle beczkowozu forschrit. czy można je podłączyć pod złącze trzy pinowe w ciągniku lub ewentualnie pod co innego można podłączyć? dodam że mam zamiar w kabinie zrobić włącznik aby się cały czas nie świeciły tylko na czas pracy.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, 
      Koledzy poszukuje kogoś z użytkowników kombajnów Jarek lub Arek celem wsparcie wymiarowego.
      Buduje kombajn do porzeczek i potrzebuje informacji jaka powinna być odległość miedzy podajnikiem taśmowym szerokim a profilem podtrzymującym wał otrząsacza, będę wdzięczny za zdjęcie z przyłożoną metrówką. 
      Wymiary jakie poszukuje to te zaznaczone na jednym ze zdjęć,, nie chciałbym połamać  krzaków przy pierwszej próbie jeśli do niej dojdzie :) 
      Zdjęcia z budowy w załączniku, dziękuje za pomoc:) 











    • Przez wojciechowski89
      Cześć Panowie potrzebuje dojarkę pod traktor i znalazłem taką pompę u siebie. Ktoś może kojarzy bo ja nie mogę znaleźć nic na jej temat po wpisaniu nazwy wyskakuje land niemiecki. Z tego co się orientuje brakuje tutaj zbiornika od oleju który smaruje łopatki które są metalowe nie z tworzywa. I tutaj też mam pytanie ten czarny wężyk po zamontowaniu w zbiorniku z olejem nie będzie podawal oleju na łopatki tylko wylot powietrza ta jakby ,,satelita" a powinien być jak się nie mylę obieg powietrza, że powietrze jest wpychane do zbiornika z olejem i przy wyjściu z niego zabiera olej na łopatki i tak w kółko. A przy tej rurce którą jest wypychane zassne powietrze jest korek jakby do dolewania oleju z tyłu pompy jest rurka wychodząca i wziernik jak w kompresorze żeby widzieć poziom oleju. Dodam że sam ją postawilem na podstawkę wom więc proszę się nią nie sugerować.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj