Skocz do zawartości
HAKER

Silnik MMZ D243 z pompą motorpal problem z odpalaniem brakuje mocy

Polecane posty

HAKER    4

Witam mam kilka pytań jak wam sie sprawują te silniki ? nie narzekacie na brak mocy i ciężki rozruch zimą ? ja mam taki problem ze gdy spadnie temperatura poniżej 5 stopni to juz zaczyna sie problem z uruchomieniem na dobrym akumulatorze trzeba kręcić z 15 sekund a poniżej zera to już i 5 takich prób trzeba wykonać ... przy - 10  juz mozna sobie odpuścić albo sie męczyć z pół godziny z przerwami .... 

przy odpalaniu wydobywa sie z tłumika biały dym ale nie może długo załapać ... dodam ze silnik ma mało mocy w przedziale od 800 obr do 1500 i przy tych obrotach w ogóle nie kopci dopiero powyżej 1600 leci taki szaro ciemny dym ale lekko kopci . co to moze być ? silnik chodzi jakby na trzech tłokach na jałowych obrotach sie tego nie odczuwa ale na wyższych już tak ...

dodam ze świeca płomieniowa nie działa silnik od nowości  ma 350 mtg wiec ledwo co sie dotarł 

silnik ma 81 km a odczuwam ze ma nie wicej jak 70 ...

oczywiście od zawsze taki był myślałem ze jak sie dotrze będzie lepiej ale jest tylko gorzej 

 

proszę o pomoc bo nie mam pojęcia ze co sie zabrać .

post-4372-0-22784000-1418398855_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Z paleniem ruski mają różnie ale trzeba raczej założyć że w zimie mają ciężko. Mój też i nawet świeca daje marny efekt. Za to podgrzewacz płynu działa rewelacyjnie. 

Ogólnie powinieneś wyregulować cały silnik. Zawory, kąt wtrysku (jeśli jest za wczesny to ciągnik może gorzej palić a moment przesuwa się w wyższe obroty.

Osobiście wydaje mi się że ten ciągnik od nowości masz rozregulowany i to od prostych zaworów do wtryskiwaczy czy nawet pompy wtryskowej. Eliminuj najprostsze rzeczy nie wymagające na razie wkładu finansowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomekk1973    8

miałem podobny problem z zapalaniem kopcił na biało przy zapalaniu i musiałem długo kręcić rozrusznikiem nim odpalił.Przyczyną były rozregulowane zawory,teraz przy -5 nawet nie podłanczam grzałki i chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1356

silnik do regulacji, szczególnie luz zaworowy na początku. Co do cięzkiego odpalania to musisz się z tym liczyć , taki urok ruska , swiece napraw , torchę mu to ulży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Co się tu dowiaduję, że "Rusek "ciężko pali jak jest zimno? Czy przypadkiem powodem nie jest nie zbyt duży stopień sprężania o którym się niedawno dowiedziałem. Trochę mi to pasuje do mojej wiedzy,( niewiedzy) o którą była sprzeczka w innym temacie gdzie twierdziłem że (mówiąc w skrócie) silnik o małym stopniu sprężania ciężko pali jak jest zimno.

Sorry @HAKER że się wcinam temat, nie którzy wiedzą o co chodzi, jest to moja pierwsza i prawdopodobnie ostatnia  wypowiedź na temat tego sprzętu. Zaciekawił mnie powód montażu Czeskiej pompy w tym sprzęcie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

He he bo mieszanka ulega zapłonowi w połowie drogi do GMP tak prężą ruski. Ale oni tak mają... Kiedyś do beczki 500l zrobiłem wejście na sprężarkę, podpinałem i paliwo do kombajnu w parę minut nalałem, sąsiad jak to zobaczył ( właściciel jumza i mtz-a) to uciekał jak porażony, i krzyczał " Ty idioto, nie wiesz że ropa zapala się samoczynnie pod ciśnieniem!"  :wacko: Ruskom nie wiara, jak potem mtz wszedł mu na obroty godne piły łańcuchowej to tylko szczęście że miał nóż w cięgniku i przewód paliwowy przeciął.... Także barometr przy turbo to podstawa, bez tego w pole ani rusz , a babka dobrze mu mówiła żeby w taką pogodę orać nie jechał

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

No widzisz jeszcze mało wiesz. Ciężko palą taki mają urok i tyle.

Pompa zmienili tak samo jak zaostrzyli normy emisji spalin. Ruska pompa jest lepsza. Potem zresztą rusy zaczęli montować swoje całkiem nowe pompy.  

Jesteś ptaszyna typowym przykładem człowieka który urażony szuka sprzeczki o byle bzdurę wtrącając wątki kompletnie nie związane z tematem. 

Kolega już wie co ma zrobić i twoje mądrości są tutaj nie potrzebne chyba że masz coś konkretnego w temacie do powiedzenia. 

 

 

 

Biały lub szary dym to również oznaka źle ustawionego kąta wtrysku.  Tyle że tutaj trzeba liczyć się z tym że rozregulowane jest wszystko. Ustaw silnik i zobaczysz co się zmieni. 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

dokładnie , nie ma co wróżyć że coś padnięte, na początek dobrze go ustawić, luzy , kąt wtrysku sprawdzić , ewentualnie skorygować , głowicę dokręcić, w książce jest napisane co trzeba zrobić po pierwszych 50 MTG, chyba że Ci dali po rusku , a nie znasz i nie rozszyfrujesz , to na necie na pewno znajdziesz instrukcję po polsku , nawet od pronara, motor jest ten sam , osługa praktycznie identyczna. A jak to z naszymi sąsiadami, zapije , a potem na montowni może coś przeoczyć, lub ma gorszy dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Dzięki panowie za rady na dzień dzisiejszy ustawione zawory  (4 sztuki były za ciasno ... praktycznie podwieszone wiec kompresja była słaba ) po regulacji zapalił od obrotu wałem przy 5 stopniach zobaczymy jak bedzie dalej przy wiekszych mrozach ... pozostaje tylko jeszcze sprawdzić czy mocy przybyło ale to wkrótce w czasie pracy sie zobaczy . 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Sprawdź kat wtrysku paliwa. To dosłownie godzinka roboty a też jest ważne. ma wpływ na odpalanie i położenie największego momentu obrotowego  w zakresie obrotów silnika.

Wtryskiwacze tak na szybkiego czy w ogóle rozpylają możesz sprawdzić sam przykręcając na przewodach wysokiego ciśnienia koło pompy. Nie powie ci to przy jakim ciśnieniu się otwierają ale jak rozpylają. Też ważna sporawa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

ruskie końcówki są strasznie słabe,  tak czy siak będzesz je musiał wymienić , nie trzymają ciśnienia i sikają jak strzykawka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Uziu92 o których końcówkach mówisz o tych starych co są po 20 zł ? bo do tej pompy motorpal są inne wtryski , rurki do wtryskiwaczy są wkręcone od góry a dołem idzie przelew czyli odwrotnie jak w mtz starych no i cena końcówki też wieksza bo ok 90 zł sztuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Czyli całe wtryskiwacze są inne.  Co zrobiłeś dotychczas i jak się silnik zachowuje? Jest poprawa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

jak na razie tylko ustawione zawory jutro dokładnie sprawdze w pracy ale ogólnie wielka poprawa w zapalaniu i czuć tą kompresje ... lepiej sie wkręca . a z tym kątem wtrysku to troche nie ogarniam tematu wiec jak będzie poprawa w mocy to tak zostanie . 

ogólnie wcześniej dużo palił bo wiadomo jak to  bez kompresji .. zobaczymy jak teraz to wyjdzie 

Edytowano przez HAKER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Kąt wtrysku to banalna sprawa łatwiejsza do ogarnięcia niż zawory.

Gdzieś to było wyoślone poszukam i wstawię linka. Osobiście też bym sprawdził. Ma wpływ na odpalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

no to widocznie do tej pompy są już całkiem inne wtryski tylko ciekawe czy też ruskie , czy innej produkcji, bo jak rosyjskie to też nie spodziewałbym się po nich szału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Wszystko fajnie dzisiaj chciałem ustawić kąt wtrysku no i pojawił sie problem bo jest chyba troche inaczej jak w starych mtz .... ja sie za to zabrać ? sa trzy śruby z nakrętkami ...

post-4372-0-89096600-1418818284_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    3

najpierw sprawdz kąt aktualny jak będzie to potrzebne to poluzuj te trzy nakrętki i jeśli będzie spuzniony to śruby przesuń do przodu czyli do silnika i odwrotnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Dokładnie. Śruby są w fasolkowych otworach. Popuszczasz śruby a kręcąc za nakrętkę osią pompy w lewo przyśpieszasz a w prawo opóźniasz kąt wtrysku paliwa. 

Jeśli masz koło zamachowe zablokowane kołkiem możesz te trzy śruby wykręcić całkiem. Kręcisz wtedy za nakrętkę wałkiem pompy w prawo pełny obrót i gdy drgnie paliwo w pierwszym króćcu wkręcasz śrubki, dokręcasz i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

kąt sprawdzony  i odpowiednio ustawiony ... widać silnik składali na oko bo był  opóźniony wtrysk ... po krótkiej jeździe silnik jest bardziej elastyczny i lepiej sie wkręca zobaczymy jak z zapalaniem w mroźne dni   ... mam nadzieje ze bedzie lepiej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1356

no opóźniony zapon skutecznie utrudnia rozruch , zobaczysz że teraz będzie o wiele lepiej , jak wtrysk i zawory ustawione jak książka pisze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HAKER    4

Panowie dałem niedawno wtryskiwacze do ustawienia i są teraz jak nowe jednak nie dało to znaczącej poprawy w mocy wiec zdecydowałem sie na regulacje pompy ...  i męczę się juz od kilku godzin jak ją wymontować odkręciłem tą środkową śrubę ale nie posiadam takiego ściągacza żeby wypchnąć oś pompy wtryskowej ( jest na klinie ) a może wykręcić cały ten kołnierz z trybem ?? 

ale boje sie że śruby sie urwią sa bardzo długie i na 14stke klucz i nie idze ich odkręcić . 

prosze o pomoc jutro chciałbym zawieść pompe do sprawdzenia 

Edytowano przez HAKER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

Te trzy odkręć którymi reguluje się kąt wtrysku. Sama zębatka zostanie w bloku a pompa wyjdzie z piastą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×